Apollogästers omdömen
Omdömen på TripAdvisor
Här ser du våra egna Apollogästers omdömen om hotellet.
8,6 av 10 baserat på 23 omdömen
Övergripande bedömning
 
8,6 / 10
Städning
 
8,9 / 10
Korrekt beskrivning online
 
8,6 / 10
Motsvarade förväntningar
 
8,4 / 10
Faciliteter
 
8,7 / 10
Mat och dryck
 
8,5 / 10
Rum/lägenhet
 
7,8 / 10
Service
 
8,9 / 10

Senaste omdömena


8 av 10

+
Relativt lugnt
-
Bättre ventilation (eller ventilation) på toaletterna. Byt ut de gamla rassliga ac-aggregaten mot tystare.

Bekräftad gäst: 2021-10-11


8 av 10

+
-

Bekräftad gäst: 2019-11-03


5 av 10

+
-

Bekräftad gäst: 2019-10-27


4 av 10

+
Att det gick att boka solstolar för hela veckan.
-
Inte proffsiga - personliga -familjära som dom själva säger. Vi kändes oss inte välkomna, kanske för stort? Dålig info om aktiviteter, borde berättas vid incheckning, vi förstod efter ett par dagar att det fanns aktiviteter på hotellet så vi frågade, då fick vi ett infoblad. Kylskåpet i rummet fick bara användas till medicin - vad skulle det göra om vi hade vårt vatten där? Visa gästerna att vi är viktiga - en dag fick vi en iskall handduk, vilket var jätteskönt i värmen - men det var tydligen samma tid varje dag och om du inte var där då så kom dom inte mera, det jag menar är att dom kunde göra lite mera för gästerna under hela dagen, med tanke på hur dyrt det är att bo där. När vi åt i restaurangen vid poolen och i "champagnebaren Koi" ville dom ha dricks om du inte satt upp det på rummet, det var dyrt nog utan.

Bekräftad gäst: 2019-09-21


10 av 10

+
Tredje gången vi bodde där, helt perfekt
-
Trappa ner i poolen, får gå runt hela poolen och i barnbassängen och sen krypa under ett rep, jättesvårt för många äldre

Bekräftad gäst: 2019-09-21


9 av 10

+
-

Bekräftad gäst: 2019-08-17


10 av 10

+
Personalen
-
Skönare kuddar.

Bekräftad gäst: 2019-08-10


8 av 10

+
-
Vid utcheckningen från hotellet påstod personalen att vi beställt mat och dryck för 60,70 euro som vi visste att vi inte hade beställt. Vi protesterade förstås och ville inte betala. De 60,70 euron gällde två olika tillfällen. Personalen visade upp ett kvitto. Vid granskning av kvittot kunde vi bevisa att vi inte signerat kvittot. Kvittot avsåg bl.a mycket öl och läsk, vilket vi aldrig dricker. Det andra kvittot kunde personalen överhuvudtaget inte hitta. Personalen gav med sig. Så vi behövde bara betala för mat och dryck som vi höll med om att vi var skyldiga att betala.

Bekräftad gäst: 2019-08-03


10 av 10

+
Solstolsservicen, närheten till strand, bar och restaurang. Kommer definitivt åka tillbaka.
-
Rummen är otroligt lyhörda och det är ett himla liv från bargatan. (Dock inget som var problem för oss. Men är man känslig kan det bli jobbigt) man hör även grannarna i rummen in till väldigt tydligt. Bara småprat hörs genom väggarna.

Bekräftad gäst: 2019-05-18


Omdömena baseras på enskilda resenärers inlägg hos TripAdvisor (konsumentsida för resor och hotell). Dessa resenärer kan ha rest med annan arrangör eller individuellt. Apollo tar inget ansvar för innehåll eller bedömningar.


Genomsnittliga omdömen

  • 5/5 Läge
  • 4,5/5 Sovkvalitet
  • 4,5/5 Rum
  • 4,5/5 Service
  • 4,5/5 Standard
  • 4,5/5 Renlighet

91% av resenärerna rekommenderar

2125 omdömen
Utmärkt
 
1417
Väldigt bra
 
494
Bra
 
154
Mindre bra
 
37
Underkänt
 
23

5 senaste omdömen

2021-10-07

av hedan60 Sverige

Kan inte bli annat än nöjd

Son,som fyllde år o jag, stannade på hotellet 1 vecka. Firade med en flaska champagne o det gjorde även hotellet som också bjöd på en. . Så fin gest från dom att man blev rörd. Utsikt mot havet som det bjöds på. Frukosten var jättegod o inget saknades men framförallt juicen som blev färskpressad direkt från maskinen om man föredrog det. Sprita händer o handskar på när man tog något.från buffén. Givetvis munskydd också. Rummen var lagom för 2 personer med sköna sängar o kuddar. Måste tillägga städningen som var utmärkt, Nära till stranden o havet. Likaså till centrum. Finns absolut inget negativt. Jo det finns det. Veckan tog slut för fort. Tack för allt Capo Bay och alla som jobbar. Vi ses igen

 
2019-07-11

av yasi200110

Tyvärr, aldrig mer.

Vi bor just nu på hotellet, frukosten är ren katastrof (för att vara ett sånt dyrt hotell med bra stjärnor), rummen är inte fräscha, inte av dammat, spindelnät, smutsiga badrockar. Man får inte röra på dricker i kylen för att tex lägga in sitt egna vatten, utan då blir man debiterad full pris på allt i kylen. Dock trevlig personal. Det enda som jag älskar med att bo på detta hotell är att den är precis vid havet som är magisk. Vattnet är sagolikt. Dock så kostar det 16 euro per dag att hyra två solstolar med parasoll, vilket kan bli ganska dyrt om man är här i flera dagar.

 
2018-10-07

av Bsverige1992

Bra hotell nära allt

Vi besökte capo Bay första veckan i oktober. Vädret var perfekt och vi tyckte såhär om hotellet POSITIVT : - frukost buffén var bra, mycket valmöjligheter och något att äta/dricka för alla - vi åt lunch på ett av tre restauranger på hotellet som heter MAMA'S varje dag. Stort utbud av maträtter! - städningen av rummet. - fräscha duschtillbehör "oliva" - när man anländer till poolen så får du hjälp att hitta solstolar som man sedan behåller hela vistelsen. - hotellet ligger väldigt nära havet, vilket vi uppskattar jättemycket! - stor pool och en jacuzzi - hotellet ligger jättenära main street med restauranger, barer och butiker - precis bredvid hotellet finns ett supermarket MINUS : - poolen och jacuzzin var väldigt väldigt kallt. Som tur var havet behaglig temperatur så vi badade bara i havet efter första doppet i poolen. - poolpersonalen hade inte stenkoll på solstolarna, vi blev av med våra sista dagen även fast de var medvetna om att vi skulle åka på kvällen. - heltäckningsmatta och duschdraperi i hotellrummet. Det känns ej som det mest hygieniska på ett hotell. - alla möbler som är klädda i tyg borde kemtvättas ofta för en snygg och ren känsla/syn. RESTAURANGER jag rekommenderar : - Marcellos, italiensk mat. Ätit här varje gång vi besökt cypern, jättegod mat! - Malthouse, grillat. Hamburgare, goda vegetariska maträtter också.

 
2018-08-06

av 275malinn Norrtälje, Sverige

Nerver again!

Skall börja med att säga att jag är inte den som brukar klaga men det här var verkligen hemskt! Rummen var hemska! De var riktigt skitiga. Solkig och nerfläckad heltäckningsmatta, hela väggarna var solkiga och fläckiga, trasiga lakan o möbeltyger. Det kändes riktigt äckligt! Vi bad till o med om en extra städning också för det luktade så unket men det blev knappast bättre för strax efter trampade jag på glassplitter som låg på heltäckningsmattan, det säger väl en del om städningen. Vi har försökt uppgradera till en bättre rumskategori men det är för tillfället fullt o det verkar även som att alla rum är såhär gamla och sunkiga. Ska du ha ett 5 stjärnigt rum måste du antagligen boka sviten på detta hotell o då blir det ännu dyrare. Att välja halv eller helpension förlorar man på då dryckerna är dyrare än en hel måltid på en bra restaurang ute. För mig är det en gåta att detta kan kallas ett 5 stjärningt hotell! När man bokar ett 5 stjärningt hotell så förväntar man sig åtminstone att det ska kännas helt och rent. Läget är det enda som är 5 stjärningt. Men rummen är som sagt under all kritik! Riktigt äckliga! Vi bodde inte kvar utan bytte hotell.

 
2017-09-13

av Rivieran123 St Marteen/St. Martin 

Vacker strand

Bra läge vid strand, frukosten är ok, bra att få boka solstolar vid poolen, Balkongerna är smala och trånga, vi valde att ha kvar rummet på avresedagen det kostade 500 kr. Vi gjorde en utflykt till Famagusta guiden var mycket bra och kunnig, tänk på att man måste ha med sig pass.