Kundomdömen om Le Menara by Khaolak Laguna

Omdömena baseras på enskilda resenärers inlägg hos TripAdvisor (konsumentsida för resor och hotell). Dessa resenärer kan ha rest med annan arrangör eller individuellt. Apollo tar inget ansvar för innehåll eller bedömningar.


Genomsnittliga omdömen

  • 4,5/5 Sovkvalitet
  • 4/5 Läge
  • 4,5/5 Rum
  • 4/5 Service
  • 4/5 Standard
  • 4/5 Renlighet

0% av resenärerna rekommenderar

358 omdömen
Utmärkt
 
158
Väldigt bra
 
101
Bra
 
53
Mindre bra
 
26
Underkänt
 
19

5 senaste omdömen

2020-01-01

av 273helenad Sundsvall, Sverige

Inte värt pengarna

5 nätter i ett Grand Deluxe Double Room. Rummet fint med stora sängar. Badrummet en katastrof med myror och smuts. Vi tog kort och visade i receptionen. Dom skickade en städpatrull som fick det lite fräschare men det var trasigt och slitet. Under våra dagar var golvet i rummet rengjort en gång. Fick också visa städpersonalen att det var hår, insekter kvar under handfatet efter deras städning. Även rejält med smuts vid kanten på handfatet som vi fick be dom torka bort. Myror på väggen även i sovrummet som vi fick ta bort varje dag med eget medel. Hotellpersonalen var till stor del lokala under upplärning vilket för det mesta resulterade i bedrövlig service och engagemang med vissa undantag. Flera såg alltid ledsna och ointresserade ut. Svårt med kommunikation då praktiskt taget ingen kunde engelska. Detta tycker man att personalen i receptionen borde kunna för att prata med gästerna. Fick ringa två gånger till receptionen och prata med sammanlagt 4 personer innan dom förstod vad laundryservice var även om dom hade denna service. När vi försökte få råd och tips tog allt väldigt lång tid då ingen förstod och vi inte fick prata ostört. Varje samtal i receptionen avbröts minst tre gånger. Frukostbuffén var bra. Lunchbuffe gick inte att köpa då den bara var avsedd för all inklusive. Vi fick äta lunch och beställa kaffe vid den andra lilla strandbaren. Hotellet ligger långt i från andra matställen så du måste du åka taxi. Poolen stor och vattnet rent. Bra service med poolhandukar. Saknades alltid toalettpapper på toaletterna vid poolen och strandbaren. Gymmet ok men saknade aircondition. Stranden ren och fin. Sammanfattningsvis ett stort, opersonligt ställe med dålig service och renlighet. Lägg pengarna på något annat! Du hittar många billigare alternativ i Khao lak som är mycket bättre och trevligare. Detta representerar inte vad Thailand har att erbjuda.

 
2018-02-01

av annama_12 Vindeln, Sverige

Lyxigt men trist

Vi fick erbjudandet att prova detta nya hotell i tre nätter, vi bodde på Laguna Resort i Khao Lak, men då det var överbokat så tillfrågades vi vid incheckningen om vi ville testa detta i tre nätter och i gengäld få All inclusive. Vi tyckte det såg fint ut, och kul att testa något helt nytt! Och visst var det fint och fräscht! Vi bodde i en Honeymoon villa, med Jacuzzi och Queensize-säng. Stor fin balkong, stort badrum, absolut inget fel på rummen. Men...det var nog det enda som var bra. Hotellet ligger långt ifrån shopping, restauranger och andra hotell. Att åka in till Khao Lak kostade 1200 bath(tur/retur) med taxi. Det var inget problem att få tag på taxi, och de erbjöd sig att vänta tills vi ville tillbaka. Det visade sig också att det var långtifrån klart, enligt hemsidan ska där finnas en bar vid stranden, men den var inte klar. Maskiner/kylar stod inplastade. Dock så ordnade killarna nere på stranden drycker från restaurangen om man önskade. Det var fint nere vid stranden, men inte direkt badvänligt. Ville man bada så var det den enormt stora poolen som gällde, och det var inte klart där heller, fanns inga stegar att gå ner/upp på, endast trappor på ena kortsidan. Vi var inte många gäster på hotellet, kanske 15-20 rum som var uthyrda. Frukosten var bra,fräscht och mycket att välja på. Dock så tog det tid om man ville ha stekta ägg eller omelett, det blev snabbt kö där, trots fåtalet gäster. Vi åt lunch två ggr på hotellet, väntetiden på maten var över en timme, trots att det kanske bara var 4-5 bord med matgäster. Väntetiden var över en timme vid båda tillfällena. Man undrar hur det ska bli när hotellet är fullbelagt? Vi var som sagt lovade All inclusive, och det funkade första dygnet. Andra dagen efter lunch så ändrades plötsligt reglerna och man kom med en ny meny, det var ett par rätter att välja på, och den enda alkoholhaltiga dryck som ingick var öl. Vi fick ingen förklaring till detta, och det var en riktig besvikelse! Maten var det dock inget fel på. Vid utcheckningen blev det en lång väntan, personalen skulle hämta våra väskor på rummet, men det hände ingenting! Till slut fick transferpersonalen hämta väskorna. Vi fick påminna om påfyllning i minibaren. Städningen var helt okej. Såg flera stora kackerlackor och det var ganska mycket mygg. Fanns ingenting att göra på hotellet, det var ganska trist, och dessutom långt avstånd till allt. Vid utcheckningen blev det en lång väntan, personalen skulle hämta våra väskor på rummet, men det hände ingenting! Till slut fick transferpersonalen hämta väskorna. Vill man enbart ha lugn och ro så kan nog detta hotell funka när det blir klart och personalen jobbat in sig. Men som det är idag så rekommenderar jag ingen att bo här, det finns så många andra fina hotell att välja på! Har hunnit på på många hotell i Thailand, och detta var ett bottennapp!

 
2024-04-24

av Anne71190

Merci à lucie et Lisa !

Nous voyageons en famille pour la première fois en Thaïlande. Nous avons été reçu par Lucie, une des animatrices qui nous a tout de suite indiqué notre chambre et comment le séjour allait se passer. L’hôtel est familial. Nous disposons d’une villa avec piscine car nous avons deux filles. Nous sommes proche du bar et de la mer, certes l’hôtel est un peu loin pour toutes les excursions, mais cela en vaut la peine car la plage est déserte et la piscine de 120 m de long jamais bondée. Lucie et Lisa les deux animatrices présentent pendant notre voyage ont su s’adapter et nous proposer des animations tous les soirs Et des sorties à notre demande. Grâce à elle, nous avons découvert le marché de khao lak ainsi qu’un petit cabaret qui est à voir. À notre demande, nous avons ensemble pu découvrir le marché de Takua pa C’est un marché local sans trop de touristes et où les prix sont très bon marché Elles s’adaptent à nos besoin sont innovantes et leur sourire nous permettent un séjour parfait. , je remettrai un avis à la fin de notre séjour.

 
2024-04-24

av 7171lm

Superbe

Nous avons passé des vacances formidable dans cet hôtel. Hôtel très agréable et beau. Les chambres sont magnifiques et toujours propres. Le personnel très souriant et serviable. Et nos petites animatrices, Lucie et Lisa toujours souriantes ,à notre écoute .mise en place d activités la journée et soirée le soir. Merci à vous les filles, pour nos belles vacances.

 
2024-04-24

av 697didierc Grasse, Frankrike

Bien décevant

Nous rentrons d'un sejour de 15 jours en Thailande à l'hotel MENARA5. Quelle ne fut pas notre déception dès le hall de l'hotel qui n'a rien d'un étoiles. Nous avons des éléments de comparaison car nous avons l'habitude de voyager et il s'agissait là de notre 3ème séjour dans ce pays. Deux points positifs: la grandeur des chambres et l'animation Coralia par deux jeunes femmes charmantes Lucie et Lisa qui étaient vraiment à notre écoute et proposaient de nombreuses activités et sorties. Sans leur bonne humeur et leur entrain notre séjour aurait été bien décevant. En ce qui concerne les points négatifs: 1- vous nous annoncez 3 restaurants et 3 bars. Il n'y a qu'un seul self service et un petit bar de plage. 2- la piscine bien que grande n'est pas entretenue, le sol est plein de sable et d'algues. 3- la moitié des buses du jacussy ne fonctionnent pas, ainsi que celles qui sont au début de la piscine autour du banc. 4- les serviettes de plage et de toilettes sont usées jusqu'à la trame et parfois même trouées. 5- le ménage dans les chambres est très loin d'être au top, les lits sont faits c'est tout. PAs de savon et autres accessoires de toilettes remplacés voir fournis. 6- la connection WIFI est très aléatoire, avec des coupures fréquentes. 7-tout est fait pour les Italiens, une cuisinière spécialisée dans les pates en permanence, peinture représentant VEnise sur les mursdu self service et surtout l'animation du club BRAVO qui fait hurler de la musique italienne toute la journée. On a bien compris qu'il y avait une predominance du club Bravo sur les autres animateurs. 8- l'accès à la plage se fait par un tas de sacs de sable alors qu'un escalier de 3 marches en bois avec une petite rampe ne serait rien à faire et faciliterait les personnes se deplacant avec difficulté. 9- l'hotel est loin de tout En bref hotel à déconseiller.