Kundomdömen om Bahia Principe Sunlight San Felipe - Vinter 20/21

Apollogästers omdömen
Omdömen på TripAdvisor
Här ser du våra egna Apollogästers omdömen om hotellet.
8,1 av 10 baserat på 63 omdömen
Övergripande bedömning
 
8,1 / 10
Städning
 
8,6 / 10
Korrekt beskrivning online
 
8,0 / 10
Motsvarade förväntningar
 
7,9 / 10
Faciliteter
 
8,1 / 10
Mat och dryck
 
7,9 / 10
Rum/lägenhet
 
7,9 / 10
Service
 
8,5 / 10

Senaste omdömena


9 av 10

+
Mycket Servicen & så Vidare var Fantastiskt & Poolen Jättefin
-
Korten till Rummet det var lite Trögt i Början

Bekräftad gäst: 2020-03-08


10 av 10

+
-

Bekräftad gäst: 2020-02-02


10 av 10

+
Läget, bra poolområdet, bra service
-

Bekräftad gäst: 2020-01-26


5 av 10

+
-

Bekräftad gäst: 2020-01-26


9 av 10

+
Personalen
-
Det har ngr år på nacken. Kanske lite mer förvaring på rummet. Annars jättebra.

Bekräftad gäst: 2020-01-26


9 av 10

+
Service, städning
-
Lobbybaren, konstig höjd för bargästerna

Bekräftad gäst: 2020-01-26


10 av 10

+
Maten och närheten till centrum
-

Bekräftad gäst: 2020-01-26


7 av 10

+
It was clean and the buffet was really good.
-
The bathroom is not fresh. I think that it’s could be better for a 4 stars hotel. 3 days after we arrived, we found an scaffold in the balcony. They were in our room without asking us. It was disgusting if you think about pivacity. We understand that they need to repair the fasad but that was not included un our bookning.

Bekräftad gäst: 2020-01-12


7 av 10

+
Maten
-

Bekräftad gäst: 2020-01-12


7 av 10

+
Läget
-
Varmare i poolen

Bekräftad gäst: 2020-01-12


Omdömena baseras på enskilda resenärers inlägg hos TripAdvisor (konsumentsida för resor och hotell). Dessa resenärer kan ha rest med annan arrangör eller individuellt. Apollo tar inget ansvar för innehåll eller bedömningar.


Genomsnittliga omdömen

  • 4,5/5 Läge
  • 4,5/5 Sovkvalitet
  • 4/5 Rum
  • 4,5/5 Service
  • 4/5 Standard
  • 4,5/5 Renlighet

82% av resenärerna rekommenderar

2046 omdömen
Utmärkt
 
876
Väldigt bra
 
703
Bra
 
305
Mindre bra
 
84
Underkänt
 
78

5 senaste omdömen

2020-03-21

Inlägg av glasse44 Askim, Sverige

Fint läge, tråkig mat

Vi hade bokat två veckor. Andra söndagen stängdes allt utom hotellmatsalen på grund av Corona. Tack och lov ordnade Ving så att vi kom hem fem dagar tidigare än planerat. Vi hade ett bra rum på 13:e våningen med stor balkong och havsutsikt. Hårda madrasser. Vi fick extramadrasser, men de var också ganska hårda. Badrummet var ganska litet och hade tyvärr badkar med en svårhanterlig dusch. Frukostarna var bra med cava men ingen färskpressad apelsinjuice. Sallads- och dessertbufféerna till middagen var bra, men varmrätterna var tråkiga och smaklösa. Bra service i receptionen med något undantag

 
2019-11-06

Inlägg av christerhansson Staffanstorp, Sverige

Hyfsat mellanklass hotell

Hyfsat mellanklass hotell som ligger vid huvudvägen genom staden. Mycket trafik men inget som stör om man har rum mot poolområdet. Rummen är något slitna men acceptabla, detsamma gäller toalett/badrum. Badkaret där man även duschar är gjort för minimänniskor. 2 stora nackdelar: Sängarna vi hade var under all kritik. Utan bäddmadrass sov man direkt på en dålig resårmadrass, hårt och obekvämt. Vi klagade och fick bäddmadrasser men de var 15cm för stora på alla håll. Man höll på att trilla i golvet när man satt sig på sängkanten. Men en förbättring av sovkvaliteten. Andra felet var att AC:n inte fungerade, trots påpekande! Sovkvaliteten i 28 grader varmt är inte den bästa. Maten var av samma standard som det brukar vara på "all inclusive" hotell. Hyfsat varierad men alltid halvkall. Gym och tennisbanan var ett skämt. Poolområdet var bra och välskött dock lite kallt i vattnet, trots att det skulle vara uppvärmt. De två restaurangerna, förutom bufférestauranger är inte värt ett besök, fick riktigt dålig mat. Konklusionen blir ett hyfsat mellanklass hotell som borde ha lägre ranking och pris.

 
2019-01-31

Inlägg av mariepalm Göteborg, Sverige

Terrible!!

Detta hotel är definitivt inte mer än 2 stjärnor! Vi har åkt jorden runt och bott på 3-stjärniga hotell som är så mycket bättre än detta 4-stjärniga! *Minibaren byts bara ut var annan dag. Personalen glömde dessutom hälften av innehållet denna dagen (2 soft drinks, 2 beer ans 1 water ska ingå) vi fick endast 2 coka cola! Och då vi hade en baby med oss fick vi be om vatten i receptionen. *Maten smakar absolut ingenting! Inte ens saltat har de gjort! *Undvik en äldre blond/gråhårig dam i receptionen, hon saknar helt service känsla! Och lyssnar inte på vad man säger. Dessutom kan man inte ringa lokalsamtal från hotellet! *Resturangerna de erbjuder a la carte 2 gånger i veckan på hos deras 2 resturanger: Portofino och Mediterraneo, är INTE 2 resturanger! Detta är en och samma resturang som varannan dag har italiensk mat och varannan dag har medelhavs mat. Inte heller här smakar maten någonting! *Vår bebis sov länge på morgonen så vi ville boka om spa tiden till en halvtimme senare och bad receptionen om hjälp att ringa till spat för detta. Mannen i receptionen sa först att vi skulle gå dit själva. Sen när jag bad dom ringa sa han: ring själva och satte fram en telefon. Kan han som pratar spanska inte ringa själv om detta och assistera? Detta har inte hänt ens på ett hotell utan stjärnor! *Vi hade varit och betalat för spa idag. Efteråt gick vi ut till poolen och bad om handdukar. Gå till receptionen fick vi höra, och väl där tar de endast kontanter! Ska vi betala för pool handdukar!? Kan man inte hjälpa spa gäster med att sätta upp det på rummet? Det blev så att vi fick åka upp och hämta handdukar på rummet i genomvåta badkläder istället! Allt annat på hotellet kan man sätta upp på rummen UTAN pool handdukar! Hur kan man sätta upp ALLT ANNAT UTAN POOL HANDDUKAR!???? Det är så korkat!!!! *Vi träffade ett svenskt äldre par som dessutom berättade att de fått ett hotellrum bredvid de rum de renoverar just nu och det bilas en hel del! Vi fick ingen information om renovering! Det hörs nämligen vissa dagar ner till vårt rum som ligger på första våningen! Dessutom om dom ville byta skulle de betala för detta och det var vad de gjorde, tyvärr! *Vi har all inclusive och ölglasen rymmer ca 25 cl det finns ölglas som rymmer 40 cl. När vi sa: kan vi inte få de stora ölglasen så slipper servitrisen springa fram och tillbaka så sa de: nej då får ni betala för de stora ölen! Va??? Så hon får springa dubbelt så många gånger istället för att servera i de stora glasen!? Ännu en gång: KORKAT! Tyvärr har vi 4 dagar kvar men har på egen hand ringt och bokat bord på resturang utanför hotellet ikväll då vi vill känna smak av god mat och komma ifrån hotellet! Hoppas inte ännu fler grejer sker nu så man slipper recensera mera.

 
2019-01-21

Inlägg av Jangen Sigtuna, Sverige

Allt perfekt

Läget på detta hotell är perfekt liksom hela hotellet med mycket bra rum och med balkonger antingen mot havet eller mot den fantastiska trädgården och poolområdet. Frukost och middag som ingår i vårt paket är mycket bra och variabelt då det finns mycket att välja bland. Kiosken vid poolområdet har liter lätta rätter och trevlig personal. Alla anställda på detta hotell receptionen,resturang,bar liksom tjejerna som städar rummen-vet vad service är,trevliga och vänliga och glada. Gästerna på detta hotell är mogna tyskar,engelsmän och sedan finländare och svenskar.

 
2019-01-18

Inlägg av Peter G Nacka, Sverige

Bra hotell med effektiv och hjälpsam personal

Snyggt, välskött poolområde/trädgård. Fri tennis och pingis! Dock halvsunkig poolbar med dåliga drinkar och mat (under uppvärmning flera timmar). Fin utsikt mot havet men utan sol i januari - välj billigare rum mot poolen denna årstid då det är svalt/kallt på eftermiddagen Fantastisk frukost och middagsbuffé med effektiv och hjälpsam personal - ta gärna halvpension - prisvärt!