Kundomdömen om Bahia Principe Sunlight San Felipe
Övergripande bedömning | 8,0 / 10 | |
Städning | 9,0 / 10 | |
Korrekt beskrivning online | 8,1 / 10 | |
Motsvarade förväntningar | 8,0 / 10 | |
Faciliteter | 8,2 / 10 | |
Mat och dryck | 7,6 / 10 | |
Rum/lägenhet | 7,7 / 10 | |
Service | 8,7 / 10 |
Senaste omdömena
Annika,
Anderslöv
Bekräftad gäst: 2023-04-09
Mats,
Västra Frölunda
Bekräftad gäst: 2023-04-02
Sven,
Huddinge
Bekräftad gäst: 2023-04-02
Olof,
Segersta
Bekräftad gäst: 2023-04-02
OLA,
EKERÖ
Bekräftad gäst: 2023-03-19
Karin,
Bromma
Bekräftad gäst: 2023-03-19
Aase,
Västerås
Bekräftad gäst: 2023-01-29
Anders,
Uppsala
Bekräftad gäst: 2023-01-29
Roy,
Sollentuna
Bekräftad gäst: 2023-01-22
Anne-Maria,
Sigtuna
Bekräftad gäst: 2023-01-22
Omdömena baseras på enskilda resenärers inlägg hos TripAdvisor (konsumentsida för resor och hotell). Dessa resenärer kan ha rest med annan arrangör eller individuellt. Apollo tar inget ansvar för innehåll eller bedömningar.
Genomsnittliga omdömen
-
Läge
-
Sovkvalitet
-
Rum
-
Service
-
Standard
-
Renlighet
82% av resenärerna rekommenderar
Utmärkt | 906 | |
Väldigt bra | 758 | |
Bra | 334 | |
Mindre bra | 98 | |
Underkänt | 90 |
5 senaste omdömen
Strålande
Ett mycket bra hotell nära havet och med fantastisk personal. Rent och snyggt på rummet. Restaurangpersonalen var vänliga och verkligen serviceinriktad och då det var buffé fanns det något för alla smaker. Är mycket nöjd med min vistelse på detta hotell då vi båda kunde avnjuta sol och bad i den väl tilltagna poolen. Det bästa hotellet jag hittills bott på och kan mycket väl tänka mig ett återbesök.
En matkatastrof! Annars trevligt.
Kan börja med att säga att ett fyrstjärnigt hotell i Spanien inte är som fyra i Asien... Detta kanske 2+ eventuellt 3. Rummen är väldigt slitna. Möblerna i vårt rum hade trasig fanér. Kalket trasigt i badrummet osv.. men det funkar.. I minibaren finns ingenting annat än två flaskor vatten. Det hade varit trevligt och ett stort lyft om de hade ställt två solsängar på de enorma vinkelbalkongerna som hör till de större rummen. Det hade dessutom sparat solstolar vid poolen när alla tyskar reserverar stolar vid 7 på morgonen. Då kan man lika gärna ligga på balkongen. Maten är så dålig så att det till slut blev roligt! Finns inget sammanhang i rätterna som ligger i blecken.. Det smakar heller absolut ingenting. Min man åt smörgås till middag i tre dagar. Fördelen med detta var att jag gick ner två kilo - första gången det har hänt på allinclusive. Vinet och ölen var av bra kvalite´- inget att klaga på. "showerna" var ett trevligt tidsfördriv - väldig karaokevarning. Poolområdet är jättefint och det finns tennis, pingis och biljard att fördriva tiden med 'Gymmet = två löpband som är trasiga, två motionscyklar, en crosstrainer och lite vikter Personalen i restaurang och bar är fantastiska. SPA är också trevligt. Läget är mycket bra!
Fint läge, tråkig mat
Vi hade bokat två veckor. Andra söndagen stängdes allt utom hotellmatsalen på grund av Corona. Tack och lov ordnade Ving så att vi kom hem fem dagar tidigare än planerat. Vi hade ett bra rum på 13:e våningen med stor balkong och havsutsikt. Hårda madrasser. Vi fick extramadrasser, men de var också ganska hårda. Badrummet var ganska litet och hade tyvärr badkar med en svårhanterlig dusch. Frukostarna var bra med cava men ingen färskpressad apelsinjuice. Sallads- och dessertbufféerna till middagen var bra, men varmrätterna var tråkiga och smaklösa. Bra service i receptionen med något undantag
Hyfsat mellanklass hotell
Hyfsat mellanklass hotell som ligger vid huvudvägen genom staden. Mycket trafik men inget som stör om man har rum mot poolområdet. Rummen är något slitna men acceptabla, detsamma gäller toalett/badrum. Badkaret där man även duschar är gjort för minimänniskor. 2 stora nackdelar: Sängarna vi hade var under all kritik. Utan bäddmadrass sov man direkt på en dålig resårmadrass, hårt och obekvämt. Vi klagade och fick bäddmadrasser men de var 15cm för stora på alla håll. Man höll på att trilla i golvet när man satt sig på sängkanten. Men en förbättring av sovkvaliteten. Andra felet var att AC:n inte fungerade, trots påpekande! Sovkvaliteten i 28 grader varmt är inte den bästa. Maten var av samma standard som det brukar vara på "all inclusive" hotell. Hyfsat varierad men alltid halvkall. Gym och tennisbanan var ett skämt. Poolområdet var bra och välskött dock lite kallt i vattnet, trots att det skulle vara uppvärmt. De två restaurangerna, förutom bufférestauranger är inte värt ett besök, fick riktigt dålig mat. Konklusionen blir ett hyfsat mellanklass hotell som borde ha lägre ranking och pris.
Terrible!!
Detta hotel är definitivt inte mer än 2 stjärnor! Vi har åkt jorden runt och bott på 3-stjärniga hotell som är så mycket bättre än detta 4-stjärniga! *Minibaren byts bara ut var annan dag. Personalen glömde dessutom hälften av innehållet denna dagen (2 soft drinks, 2 beer ans 1 water ska ingå) vi fick endast 2 coka cola! Och då vi hade en baby med oss fick vi be om vatten i receptionen. *Maten smakar absolut ingenting! Inte ens saltat har de gjort! *Undvik en äldre blond/gråhårig dam i receptionen, hon saknar helt service känsla! Och lyssnar inte på vad man säger. Dessutom kan man inte ringa lokalsamtal från hotellet! *Resturangerna de erbjuder a la carte 2 gånger i veckan på hos deras 2 resturanger: Portofino och Mediterraneo, är INTE 2 resturanger! Detta är en och samma resturang som varannan dag har italiensk mat och varannan dag har medelhavs mat. Inte heller här smakar maten någonting! *Vår bebis sov länge på morgonen så vi ville boka om spa tiden till en halvtimme senare och bad receptionen om hjälp att ringa till spat för detta. Mannen i receptionen sa först att vi skulle gå dit själva. Sen när jag bad dom ringa sa han: ring själva och satte fram en telefon. Kan han som pratar spanska inte ringa själv om detta och assistera? Detta har inte hänt ens på ett hotell utan stjärnor! *Vi hade varit och betalat för spa idag. Efteråt gick vi ut till poolen och bad om handdukar. Gå till receptionen fick vi höra, och väl där tar de endast kontanter! Ska vi betala för pool handdukar!? Kan man inte hjälpa spa gäster med att sätta upp det på rummet? Det blev så att vi fick åka upp och hämta handdukar på rummet i genomvåta badkläder istället! Allt annat på hotellet kan man sätta upp på rummen UTAN pool handdukar! Hur kan man sätta upp ALLT ANNAT UTAN POOL HANDDUKAR!???? Det är så korkat!!!! *Vi träffade ett svenskt äldre par som dessutom berättade att de fått ett hotellrum bredvid de rum de renoverar just nu och det bilas en hel del! Vi fick ingen information om renovering! Det hörs nämligen vissa dagar ner till vårt rum som ligger på första våningen! Dessutom om dom ville byta skulle de betala för detta och det var vad de gjorde, tyvärr! *Vi har all inclusive och ölglasen rymmer ca 25 cl det finns ölglas som rymmer 40 cl. När vi sa: kan vi inte få de stora ölglasen så slipper servitrisen springa fram och tillbaka så sa de: nej då får ni betala för de stora ölen! Va??? Så hon får springa dubbelt så många gånger istället för att servera i de stora glasen!? Ännu en gång: KORKAT! Tyvärr har vi 4 dagar kvar men har på egen hand ringt och bokat bord på resturang utanför hotellet ikväll då vi vill känna smak av god mat och komma ifrån hotellet! Hoppas inte ännu fler grejer sker nu så man slipper recensera mera.
© TripAdvisor