Kundomdömen om Mitsis Blue Domes Resort & Spa
Övergripande bedömning | 8,3 / 10 | |
Städning | 8,4 / 10 | |
Motsvarade förväntningar | 8,3 / 10 | |
Mat och dryck | 8,2 / 10 | |
Rum/lägenhet | 8,3 / 10 | |
Service | 8,1 / 10 |
Senaste omdömena
Nahal,
Solna
Bekräftad gäst: 2023-08-04
jörgen,
kumla
Bekräftad gäst: 2023-07-14
Per,
Härnösand
Bekräftad gäst: 2023-07-07
Berin,
Uppsala
Bekräftad gäst: 2023-07-07
Claes,
Göteborg
Bekräftad gäst: 2023-06-30
Erik,
Västra Frölunda
Bekräftad gäst: 2023-06-30
Michael,
Landskrona
Bekräftad gäst: 2023-06-03
Nicole,
Landskrona
Bekräftad gäst: 2023-06-02
Erik,
Stockholm
Bekräftad gäst: 2023-06-02
LARS,
Motala
Bekräftad gäst: 2023-06-02
Omdömena baseras på enskilda resenärers inlägg hos TripAdvisor (konsumentsida för resor och hotell). Dessa resenärer kan ha rest med annan arrangör eller individuellt. Apollo tar inget ansvar för innehåll eller bedömningar.
Genomsnittliga omdömen
-
Läge
-
Sovkvalitet
-
Rum
-
Service
-
Standard
-
Renlighet
82% av resenärerna rekommenderar
Utmärkt | 3584 | |
Väldigt bra | 1149 | |
Bra | 509 | |
Mindre bra | 198 | |
Underkänt | 99 |
5 senaste omdömen
Familjesemester.
Grymt bra service på hotellet, bra mat, kanon med flera olika a la carte restauranger på hotellet som ingår. Suverän gyros på stranden!! Trevlig personal, i alla fall killen på ”våran” bar… Lite hårda sängar för min smak, men ”ok”.. jättemånga poolområden o god plats, även vid stranden. Möjligt att man kunde önska lite mer områden för barn att bada.. att det är någon/några pooler med lite långgrund del som dom kan vara på o plaska. Nu finns det riktig nog en barnpool/område men att vara där som vuxen är inte så bra… Vi var aldrig på lunchbuffén så det behövs inte med buffé 3 ggr om dagen…
För barn, ja! För vuxna, nej!
+ Området är jättefint + Många pooler + Barnvänligt + Jättebra mat i alla "ala carte restaurangerna" & "streetfoods" + Generös frukost - Servicen är katastrof. -- Långa köer. -- Tar ofta 30-45 minuter att få fatt på en servitris, varje gång, och de är helt ointresserade, bittra, vissa direkt otrevliga. -- De tappar saker ofta, regelbundet, över gästerna och på golv -- De glömmer bort dig -- De kommer med maten olika så den första hinner äta upp när den sista ff inte fått sin mat -- Tomma glas har man hela tiden -- Du har ätit upp din frukost innan tjatat dig till kaffe, för det får man inte hämta själv. - Lokalerna är slitna, är nog ifrån typ -95. - Halvhjärtade städningar (men iaf dagligen) - Datorn man ska boka ala carte restaurangerna med i receptionen fungerar inte - Ljudvolymen är mycket hög överallt, lyhört - Vi hade 3 rum, alla hade olika tekniska problem såsom trasig toalettdörr, icke fungerande AC och farliga elkablar som var av. - Trappor & branta backar överallt - Väldigt sparsamt utbud på både drinkar - Enformig lunch- & middagsbuffe - Otrevligt arbetsklimat för de som jobbar där, skriker på varandra och skäller helt öppet - Knepigt att förstå öppettider, man måste scanna en QR kod för att komma in på en hemsida för att hitta information, och denna finns bara i receptionen. Menyer ska man läsa på deras wifi. Är syftet 100% barnen och det inte är så noga för dig som vuxen är detta ett toppenställe. Men värdesätter du service och kvalitet med bra utbud är detta helt fel.
Okej
SuperFint hotell med allt man kan önska i facilitetsväg och med alla möjligheter att vara i toppklass. Men servicen laggade rejält vid flera tillfällen. Gissar att en bidragande faktor är pandemin och avsaknad av rutinerad personal men att vara trevlig och tillmötesgående bör även en rookie klara av. Det var även tydligt att det gjordes skillnad på folk och folk. Du bör med fördel komma från Storbritannien för att få bästa servicen om man säger så. Bra utbud i snacksbarerna, MEN, man fick inte ta med maten och sätta sig ”vart man ville”. Typ poolen med barnen osv. Utan man måste sitta i respektive snacksbar. Så vill man äta olika grejer kan man inte sitta ihop?! Det tar ju tyvärr bort lite utav grejen med all inclusive och smidigheten att mat och dryck bara kan plockas upp när som och hur som. Och alla får det dom vill ha. Aktiviteter som exempelvis minidisco var avbokat utan notis och ingen personal kunde svara på när, var eller hur man kunde ta del av den infon innan man roddat med barnen och knatat över hela området. En i sällskapets AC var ur funktion hela veckan utan åtgärd. Dom lite mer exklusiva a la carte-restaurangerna man skulle få boka in sig på va fulla hela veckan? Fast det skulle ingå? And so on. 🤷🏼♀️ Mycket som svajjade. Det är ett stort komplex vid bergssluttning så många steg tas i många trappor. Inte optimalt med barnvagn så större barn med ”egna” ben är att föredra 🙈 Mitsis är i sig en fantastiskt trevlig hotellkoncern och med en uppryckning vad gäller servicen och enkelheten med snacks/dryck kan detta hotell absolut scoora högre. Fin vecka men blir troligt annat ställe om vi återkommer till Kos.
Åk inte hit
Vi var på en familje resa, vi var 4 familjer som åkte med våra barn. Det enda positiva jag kan säga om stället var utsikten från hotellet och att det var stort det kändes aldrig trångt. Men servicen var KATASTROFAL det värsta vi någonsin varit med om. Sen upplevde vi alla 4 familjer att det var skillnad på folk och folk. De som alltid fick 10 av 10 service var engelsmännen. Sjukt otrevliga , dryga. Man kunde stå och vänta hur länge som helst för att få ett glas vatten eller kaffe. Vid snacksbaren där det fanns allt möjligt att äta till lunch kunde man inte beställa och sätta sig vart man ville ute, och man kunde inte ta med sig maten till sin plats vilket är nytt för oss och det försvårar när man har småbarn. Vi hade 2 rum , rum 568 och 569 , myror överallt, på sängen, väggen, duschen. Min man anmälde att hans AC inte fungerade dag 2 dom fixade det en dag innan vi åkte hem. Vi betalde 47.000 kr för denna resa. Ett rån. De hade super fina a la carte restauranger som man kunde boka vid stranden. Omöjligt, alltid fullbokat i systemet, men dom stod alltid halv timma när vi gick förbi. Tack vare en super gullig kille , concierge hjälpte oss att boka bord till lunchen så vi fick uppleva den 1 gång iallafall och där var maten 10 av 10 och servicen också. Men det var 1 tillfälle. Jag kan räkna med en hand dom som var trevliga och service minded mot oss. Absolut inget hotell jag rekommenderar av den anledning.
Utmärkt hotellkomplex
Allt har vart utmärkt! Har ej lämnar hotellområdet på en hel vecka. Mycket barnfamiljer men vi valde privat/delad pool och det vart perfekt för oss. Mycket bra matalternativ och Fantasisk service. En lite dyrare vistelse men absolut värt det.
© TripAdvisor