Apollogästers omdömen
Omdömen på TripAdvisor
Här ser du våra egna Apollogästers omdömen om hotellet.
8,2 av 10 baserat på 202 omdömen
Övergripande bedömning
 
8,2 / 10
Städning
 
8,9 / 10
Korrekt beskrivning online
 
8,4 / 10
Motsvarade förväntningar
 
8,3 / 10
Faciliteter
 
8,0 / 10
Mat och dryck
 
7,3 / 10
Rum/lägenhet
 
8,7 / 10
Service
 
8,2 / 10

Senaste omdömena


8 av 10

+
Rummet med stor balkong och havsutsikt
-

Bekräftad gäst: 2022-01-04


10 av 10

+
-

Bekräftad gäst: 2022-01-04


3 av 10

+
Utsikt, havsnära, stor pool, rymliga rum
-
Servicen, receptionens hantering av bland annat incheckning, maten, städningen, sängarna

Bekräftad gäst: 2022-01-04


10 av 10

+
Personal, service allt var perfekt.
-

Bekräftad gäst: 2022-01-04


7 av 10

+
Utsikten, balkongen.
-
Städning och service (glada och trevliga), Mjukare sängar.

Bekräftad gäst: 2022-01-04


4 av 10

+
Trevlig och bra personal på hotellet. Ganska okej frukost med bra utbud. Tyvärr var utbudet det samma varje frukost så där var det ej någon variation direkt.
-
Att hotellet uppgraderar sängarna, madrasserna från stenhårda till mer normala i hård/mjukhet och att de uppgraderar kuddarna från knöliga till sköna och mjuka. Att hotellet har en uppvärmd pool under vintersäsongen som en service för gästerna. Hotellet kan också se över ljudisolering, så man ej störs av evigt vågbrus. Även se över luftkonditioneringsystemet då luften stod stilla i rummet och det blir väldigt kvavt.

Bekräftad gäst: 2021-12-28


10 av 10

+
Läget mot havet med vågornas brus utan störande trafik. Trevlig personal.
-
Några fler chutlebusturer. En tillbaka lite tidigare på eftermiddagen.

Bekräftad gäst: 2021-12-21


5 av 10

+
Utsikten
-
0 personlig kontakt från den otrevliga personalen i receptionen. Hänvisar bara till bristfälliga och ibland helt icke fungerande QR koder istället för att svara på enkla frågor som tar kortare tid att svara på än att tvinga sina gäster att stå som idioter vid receptionen och skanna 3 olika QR koder, medan personalen inte har något bättre för sig. Maten på frukosten var exakt samma i en vecka, enda variationen på hela buffén var kokt ägg varannan dag och stekt ägg. Hälften av maten märkte man var svagt uppvärmning burkmat som ingen ens brydde sig om att smaka av och krydda. Fick leva på mackor till frukost hela veckan tyvärr. Mini kylen på rummet var nätt och jämnt ljummen hela veckan och har förmodligen sett sina bästa dagar redan för ett decennium eller två. För övrigt hotellet tar 200 euro i deposition för vid incheckning (lite förvarning från er hade inte varit fel). Och hur kan man ha en hotellbar som inte ens tar kort??? Helt sjukt att beställa en varsin dryck och plötsligt få höra att baren endast tar kontanter. Städningen var riktigt dålig också, skräp låg flera gånger kvar och det fanns dammlager på balkongen. Det här hotellet lever verkligen endast på sin utsikt och inget annat.

Bekräftad gäst: 2021-12-14


7 av 10

+
-

Bekräftad gäst: 2021-12-07


8 av 10

+
Rummet! Total magi! Det var utan tvekan det bästa hotellrum jag satt min fot i, havet utanför som lugnar en om natten, brisen genom de stora dörrarna som svalkar och ljuset hela dagen gjorde att man mådde bra i själen.
-
Städningen var obefintlig stora delar av veckan. Vi fick jaga toalettpapper, hetsa städarna att se över rummet och de tog ändå inte bort uppenbart skräp. Så vi sopsorterade själva, rutten frukt är sådär. Kanske inte det man trodde om att bo i en svit... Personalen var knepig att ha att göra med, då de hade bestämt sig för att vi var tyskar och envisades med att försöka prata lite hobbytyska med oss, de såg lika besvikna ut varje gång när vi sa att vi var svenskar och hotellets kundtjänst online som de uppmanar en att använda svarade de knappt på.

Bekräftad gäst: 2021-12-07


Omdömena baseras på enskilda resenärers inlägg hos TripAdvisor (konsumentsida för resor och hotell). Dessa resenärer kan ha rest med annan arrangör eller individuellt. Apollo tar inget ansvar för innehåll eller bedömningar.


Genomsnittliga omdömen

  • 4,5/5 Sovkvalitet
  • 4/5 Läge
  • 4,5/5 Rum
  • 4/5 Service
  • 4/5 Standard
  • 4,5/5 Renlighet

84% av resenärerna rekommenderar

619 omdömen
Utmärkt
 
232
Väldigt bra
 
271
Bra
 
80
Mindre bra
 
20
Underkänt
 
16

5 senaste omdömen

2019-05-08

av Brittmarie999 Örebro, Sverige

Fantastiskt hotell med mycket trevlig personal.

Ett mycket prisvärt hotell med utsikt över Atlanten. Byggt på bergväggen i etage. Praktiska rum med kylskåp och terrass. Stort badrum. Trevlig och tillmötesgående personal. Riklig frukostbuffé som ingår i priset. Gratis bussar från och till hotellet till centrum på vardagar. Rekommenderas!

 
2019-04-26

av skewing

Helt ok för att vara tre stjärnigt.

Vi vart positivt överraskade av hotellet. Rummet var större än vi hade uppfattat. Vi fick också kylskåp och vattenkokare utan extra kostnad, men det var inget stort kylskåp. Det är ju en fantastisk utsikt på den stora balkongen, synd bara att stolarna är jättetråkiga att sitta på. Vi plockade ut fåtöljerna för att kunna sitta någorlunda bekvämt. Att ta sig ner till poolen är inget för den med dålig kondition, ok, ner går väl bra, men tillbaka är värre. Vi provade att äta lite lätt mat vid poolen och det var inget vi kan rekommendera. Dyrt och dåligt. 35:- för en ostmacka med en skiva ost mellan två rostbrödskivor! En Sangria som mest smakade vatten, för 75:-. Nackdelen är att det är inte många restauranger nära intill. Det finns några vid strandpromenaden och vid huvudvägen finns en gul färgad restaurang som är helt ok. Affärer finns överhuvudtaget inte. Skyttelbussen funkar bra för att ta sig till stan, dock hade man önskat några fler turer.

 
2019-01-31

av Susann W

Jättebra

Önskade topfloor och fick det. Jättefin havsutsikt från alla rum. Väldigt rent och fint överallt. Frukosten var toppen.Fanns det mesta. Gratis minibuss på vardagar in till Funchal 4ggr om dagen,fick boka sig i receptionen. Fin strandpromenad. Poolen var iskall så vi badade inte( ingen gjorde det vad vi såg)

 
2018-12-25

av MariaV4187

Underbar utsikt och läge

Bara älskar utsikten och rummet! Säkerhetsskåp får du betala extra för men det tycker jag det är värt. Kan även köpa till kylskåp på rummet! Jag gjorde det inte, men kanske vore bra om alla rum hade? Annars fanns allt jag behövde, hårtork, Tv, gratis wi-fi som fungerade jätte bra! Vilket var tur för mottagningen för mobilen funkade inte alls. Sängarna lite hårda men jag sov bra. Personalen mycket trevlig och serviceinriktad. Ligger en bit utanför Lido så inte hotellet för den som vill ha liv och rörelse runt om sig. Hotellet bjuder på transport in till Funchal och åter under veckodagarna och buss går regelbundet utanför hotellet så inga problem att ta sig in till city. Finns även en lång strandpromenad ända in till Funchal för den hurtige.. Frukosten passade mig med bra mkt att välja på, bättre än på många andra resor jag gjort. Hade halvpension så åt middag på hotellet, kanske jag inte skulle göra om, då maten var mättande och riklig men vissa rätter överkokt och underkryddad. Salladerna var däremot mycket goda, hade ett flertal olika komponeringar varje dag med rester av fisk och kött i som var otroligt bra. Nästa gång kanske jag prövar den lilla Gula restaurangen utanför vid gatan jag hört såå mycket positivt om och bara har frukost på hotellet. För jag kommer definitivt att återkomma till denna underbara ö och jätte trevliga hotell. Kan varmt rekomenderas.

 
2018-11-29

av Nollfemnollfwm Lerum, Sverige

Perfekt!

Vilket rum! Vilken terass! Vilken solnedgång! Jättebra frukost. En bit utanför stan men med goda förbindelser. Både gratis ordnade av hotellet men även kollektivtrafik strax utanför. Rekommenderas. Övervägande tyska resenärer vilket märktes tydligt bl a i bokhyllan!