Framgång med hackathon
Under veckan där delades kunskap i stora mängder. En grupp att kom så pass långt under ett hackathon, att en lösning för bokningsprocessen implementerades i ett första steg, redan under Tech Week.
– Det är min personliga höjdpunkt under resan, eftersom den kopplingen mellan kompetenser inte varit omöjlig om de här teamen inte suttit tillsammans. De uppgifterna vi delade ut i övningarna var alla verkliga delar av resebranschens stora utmaning, att göra bokningsprocessen optimal för kunden, säger Olof Norell.
– Min största lärdom fick jag av Hackathonet som vi hade under en heldag. Det var fantastiskt att ta del av alla idéer och tankar, och se vad vi faktiskt kan åstadkomma under så pass kort tid när vi jobbar fokuserat på ett uppdrag och samarbetar mellan teamen, berättar Therese Davidsson Pajala.
En intensiv vecka producerar resultat. Övningarna gav upphov till både actions och komplexa uppgifter att ta sig an. Men allt kan inte prioriteras.
– Vissa saker var mer konkreta. De gick att börja jobba på direkt, medan andra var av mer visionär karaktär. Vår prioritering efteråt har varit enligt allt annat vi gör, att prioritera det som gör Apollo-upplevelsen bättre för våra kunder, säger Olof Norell.