Kundomdömen om Botanico
Övergripande bedömning | 9,4 / 10 | |
Städning | 9,7 / 10 | |
Motsvarade förväntningar | 9,1 / 10 | |
Mat och dryck | 8,5 / 10 | |
Rum/lägenhet | 9,5 / 10 | |
Service | 9,4 / 10 |
Senaste omdömena
Anders,
Eslöv
Bekräftad gäst: 2023-03-26
Mikael,
Uppsala
Bekräftad gäst: 2023-03-19
Per,
Gränna
Bekräftad gäst: 2023-03-12
Elisabeth,
Stockholm
Bekräftad gäst: 2023-02-12
Helge,
Vargön
Bekräftad gäst: 2023-02-05
Per,
Ramlösa
Bekräftad gäst: 2023-02-05
Sven,
Skärhamn
Bekräftad gäst: 2022-12-11
Cho,
Hässelby
Bekräftad gäst: 2022-12-11
Jan,
Älvsjö
Bekräftad gäst: 2022-04-11
Omdömena baseras på enskilda resenärers inlägg hos TripAdvisor (konsumentsida för resor och hotell). Dessa resenärer kan ha rest med annan arrangör eller individuellt. Apollo tar inget ansvar för innehåll eller bedömningar.
Genomsnittliga omdömen
-
Läge
-
Sovkvalitet
-
Rum
-
Service
-
Standard
-
Renlighet
91% av resenärerna rekommenderar
Utmärkt | 2002 | |
Väldigt bra | 355 | |
Bra | 108 | |
Mindre bra | 31 | |
Underkänt | 24 |
5 senaste omdömen
Riktigt bra och avkopplande semester här
Ett fantastiskt vackert hotell med mycket bra spa och service. Sköna sängar och underbar frukostbuffé. Dessutom uppvärmda pooler , en riktigt stor. Rummen är tysta och ombonade. Fint läge mitt emot den botaniska trädgården. Blev också överraskade med bubbel och tårta på födelsedagen!
Ej bokade och vattenläcka.
Vi hade bokat två veckor på Botanico via resebyrå Ving. Juniorsvit ambassadör. När vi kom fram till hotellet så uppgav man att ingen bokning fanns. Men man skulle fixa rum. Nu brukar hotell ha vissa reservrum som ligger lite sämre mm. Vi fick rum 112 som visade sig ligga direkt ovan vakthuset. Där var det trafik in och från hotellet dagligen med prat och biltutningar. När vi kom upp till rummet stod det en flaska vin och ett kuvert med ett främmande namn på. Ner till receptionen och fråga om vi fått rätt rum. Det var ok och vi kunde behålla vinflaskan. Glasskjutdörren gick inte att låsa/stänga ordentligt då låsanordningarna i själva väggfodret var borta/saknades. Den viktigaste kakelplattan för att förhindra att vatten rann ut på badrumsgolvet var felmonterad så vatten rann ut och det blev halt på golvet. På den tolfte dagen så upptäckte vi att det droppade från taket i badrummet. Påtalade detta/visade för städerskan som skickade efter hantverkare. Det hade även blivit fuktfläckar i taket. Gick till receptionen och berättade om problemet. Efter 2 timmar så beslöt man sig gör att vi inte behövde byta rum. Senare skickade man upp en flaska Cava. Nu ligger jag och lyssnar på när hantverkare hamrar och bankar i taket från rum ovanför.😀 Trevlig personal och mycket bra frukost. Rymligt rum. Bra spaavdelning. Bra solstolar. Men att hitta sådana fel som vi gjorde ska man inte behöva utan rummen ska vara kontrollerade innan. Vi hade halvpension och åt middagarna på hotellet. Skulle nog ta en funderare om jag skulle ta halvpension om vi återvänder. Inget fel på matten men blev lite tradigt. Dock rekommenderar jag hotellet. För vi hade kanske bara lite otur😎
En totalupplevelse av hög kvalitet
Vi har bokade en 2 veckors vistelse på hotellet. Vi valde ”mealplan” . Service och menyn håller högsta klass. Hotellet motsvarar väl de erbjudande som presenterades på webben. Hotellet känns familjärt och välkomnande SPA och övriga faciliteter håller mycket hög klass Det som överraskade oss positivt var nyårsaftons gala. Trots pandemin och dess restriktioner fick vi uppleva en fantastisk trevlig kväll. Om vi rekommenderar hotellet- Självklart.
Underbar semestervecka i Puerto de La Cruz och Hotel Botanico
Underbar vecka med bad, vila, läsa bok vid poolen och promenera från hotellet till Puerto de la Cruz byn med massa restauranger. Hotell med mycket pensionärer och par, men även som oss som reste mamma och dotter (hon är över 18 år). Jag och min dotter njöt av att kunna ta spabehandlingar såsom massage, pedikyr och ansiktsbehandling på spat. Finns 3 restauranger på hotellet så man kan äta gott. Rekommenderar speciellt den italienska restaurangen. Detta är vår andra resa till detta hotell.
Fantastisk service
Mycket vänlig och tillmötesgående personal vart man än vänder sig. Trädgården är nästan som den botaniska trädgården strax intill. SPA-anläggningen är mycket bra. Enda negativa upplevelsen var att jacuzzin höll alldeles för låg temperatur den förmiddag vi använde den. Frukosten är överdådig med mycket att välja mellan. Middagarna på de båda restaurangerna (Slim oräknad) är hyfsade med ändå inte riktigt prisvärda. Men servicen är mycket bra även där. En fin service är att hotellet har en gratis skyttel till och från centrum.
© TripAdvisor