Kundomdömen om Atlantica Caldera Palace

Apollogästers omdömen
Omdömen på TripAdvisor
Här ser du våra egna Apollogästers omdömen om hotellet.
9 av 10 baserat på 5 omdömen
Övergripande bedömning
 
9,0 / 10
Städning
 
8,0 / 10
Motsvarade förväntningar
 
9,4 / 10
Mat och dryck
 
9,8 / 10
Rum/lägenhet
 
8,8 / 10
Service
 
9,0 / 10

Senaste omdömena


9 av 10

+
Buffén och personalen.
-
Städningen kunde ha varit bättre. Minibaren fylldes inte på varje dag.

Bekräftad gäst: 2024-05-13


Omdömena baseras på enskilda resenärers inlägg hos TripAdvisor (konsumentsida för resor och hotell). Dessa resenärer kan ha rest med annan arrangör eller individuellt. Apollo tar inget ansvar för innehåll eller bedömningar.


Genomsnittliga omdömen

  • 4,5/5 Sovkvalitet
  • 4/5 Läge
  • 4,5/5 Rum
  • 4,5/5 Service
  • 4/5 Standard
  • 4,5/5 Renlighet

75% av resenärerna rekommenderar

5344 omdömen
Utmärkt
 
2848
Väldigt bra
 
1428
Bra
 
708
Mindre bra
 
214
Underkänt
 
146

5 senaste omdömen

2023-07-27

av martin1245i Warszawa, Polen

Dålig upplevelse

Min upplevelse var inte alls vad jag hade förväntat mig. Bokade resan med TUI för 72k kr och när jag kom fram till hotellet fick jag ett mycket dåligt rum. Trots att jag hade skrivit till TUI att vi är på smekmånad och kontaktade receptionen flera gånger samt skrev jag till TUI appen att jag vill byta mitt rum med fick inte hjälp alls. Städning i rummet var sämst. Personal kunde dyka upp när som helst för att städa. Ibland tidigt på morgonen och ibland mycket sent på kvällen. Och vissa dagar fick vi inte vårt rum städade. Ingen påfyllning av tvål eller liknande produkter. Våra badrock och bad tofflor i rummet blev aldrig byta. Vi hade samma under hela vårt vistelse i två veckor. Jag vet helt ärligt inte vem som gav detta hotell 5 stjärnor. Jag skulle knappt ge hotellet 3 stjärnor av min upplevelse. När det gäller pool och service vid poolen så var det helt okej. Personal kom då och då och frågade oss om vi vill dricka någonting. Men hotellet behöver köpa flera bad stolar. För alla fick inte tillgång till bad stolar vid poolen. Maten på main restaurang var mycket bra och även personalen var mycket trevliga dock måste hotellet bli bättre på att diska sina tallrikar, för vi kunde hitta smutsiga tallrikar ibland. Andra restauranger på hotellet är inte alls bra. Man måste boka tid för att kunna äta hos dem och det är mycket svårt att hitta tid. Man måste boka tid några dagar i förväg. Jag rekommenderar inte detta hotell för detta pris. Maximalt pris för detta hotell ska absolut inte överstiga 35k kr för 2 personer. Jag bokade detta hotell för ungefär 5000 kr per natt och när jag var framme på hotellet så upptäckte jag att en 4 stjärniga hotell i Sverige som kostar mellan 1500-2000 kr per natt, har 100 gånger bättre rum och service än detta hotell. Har verkligen ångrat mig för jag bokade detta hotell.

 
2021-07-17

av Alexander F

4 stjärnor

Hotellet lever ej upp till sina 5 stjärnor. Snarare 4 stjärnor. Vi har varit på flera TUI SENSATORI hotell runt om i medelhavet och detta är tyvärr det med genomgående lägst kvalitet. Bäst på hela hotellet va tränaren Francesco som verkligen var duktig och levererade rolig och funktionell träning varje pass.

 
2019-09-03

av Afproffs Kiimavuoma

Fin vecka

Bra hotell med allinclusive. Det bästa var avdelningar för vuxna, inga barn som störde. Pool för vuxna, matsal för vuxna, kanon. Att inte kunna boka solstol före 08.30 fungerade inte så bra. Många gjorde det utan att någon plockade bort deras handdukar. Annars fanns det gott om solstolar både på området och på beachen. Maten var fantastisk, risken att gå upp i vikt är stor...5 kg på en vecka! Enda nackdelen är den långa busstransfern från Chania, 3,5 timmar. Bra städning och en fantastisk personal överlag.

 
2019-07-30

av Robert D Stockholm, Sverige

Undvik!

Som van Sensatori resenär kan jag konstatera att detta hotell och resmål är ett riktigt bottennapp som inte lever upp till de förväntningar som sätts upp med bilder och beskrivningar i "katalogen". Bedrövlig kvalité på framförallt vin, men även maten i temarestaurangerna imponerar inte. Sen bagageleverans efter midnatt. Reser du med barn så får du inte tillgång till hela området utan är begränsad till den sämsta poolen, de sämsta barerna samt ett färre antal restauranger. Underhållningen på kvällen är bedrövligt dålig. Solstolar måste paxas tidigt på morgonen. Samtliga solstolar var upptagna hela första dagen på hela hotellområdet inklusive stranden. De gemensamma toaletter som finns städas dåligt och ibland saknas papper och tvål. För dusch avresedagen hänvisas man till gymmets gemensamma dusch där avrinningen inte fungerar och golvet är täckt av smutsvatten. Alternativt kan man förlänga rummet en dag. I vårat fall ville hotellet ha 647€ för detta!!! Sen utcheckning kostar ca 100€ och då får man checka ut 18:00. Vi fick även uppleva en brand i huvudrestaurangen, öppen låga i taket men ingen utrymning, inget brandlarm!! Serveringen fortsatte som om inget hade hänt. Res inte hit! Välj något annat. Ska reklamera denna resa då beskrivningen inte stämmer.

 
2018-10-22

av Lastbilen Sundsvall, Sverige

Höstsemester

Ett jättefint hotell som skulle fått 5 stjärnor om vi fått ett bra rum första dagen och inte blev placerad mot en bakgata med hundar som skällde på natten och trafik till hotellet tidigt på morgonen. Det stod att vi hade dubbelrum men det var nog ett singelrum som dom satt en dubbelsäng i för det gick inte att öppna garderoben för sängbordet stod i vägen? Inte alls vad man väntar sig när man betalar 2000 Euro för en vecka! Vi klagade och fick byta till ett större rum med stor balkong, ungefär vad man föreställde sig första dagen! Nu blev vi nöjda för allt annat är toppen med god mat och en väldigt fin service. Man är väldigt mån om att alla ska ha det bra. Hade vi fått rätt rum direkt hade det blivit 5 stjärnor men det blir 4 på grund av detta. Rummen är ju kvar så några kommer säkert att placeras där efter oss och kanske också vill byta? Dom rummen passar såna som åker ospecificerat och inte betalar fullt pris!