Khaolak Emerald Beach Resort
Fräscht och fint hotell
2025-06-25
av
Annelie Å
Jag och min dotter (drygt 20år ) var där i vecka i mars 2025. Hade bokat en sista minuten kombinationsresa där första veckan var här. Vi var supernöjda med hotellet. Rent och fräscht med en helt fantastisk frukostbuffé. Allt man kan önska sig. Stort, rent och fräscht rum med schampo, balsam o tvål på rummen. Rena handdukar o poolhandukar varje dag! Härligt när hotellet ligger vid stranden. Åt endast frukost på hotellet, åt resterande på nån liten restaurang utanför. Gratis taxi in till Khao Lak! Enda nackdelen va väl att det kändes långt till centrum och till marknaden men det visste vi innan.
Dålig upplevelse på Emerald Beach Res & Spa i Thailand
2025-02-13
av
Carl-peter J
Jag kan verkligen inte rekommendera Emerald Beach Resort & Spa. Vår vistelse var en stor besvikelse. Maten var under all kritik – nästan oätlig. Det fanns också trasiga stolar överallt, både i restaurangen och vid poolområdet. Spaet som annonserades var en bluff; det fanns bara två massörer, och de verkade inte vara utbildade. Dessutom talade personalen knappt engelska, vilket gjorde kommunikationen frustrerande. Bilderna på hotellet är klart retuscherade och stämmer inte alls med verkligheten. Vi upptäckte en död groda i poolen, som dessutom var trasig och inte alls inbjudande. Många av solstolarna var också i dåligt skick och var trasiga. Servicen var dålig överlag, och vi kände oss inte välkomna. Det här var verkligen inte den avkopplande semester vi hade hoppats på. Jag rekommenderar starkt att man väljer ett annat hotell.
**Varning ⚠️ Innan du reser med Ving till Thailand, se till att du vet vad du betalar för!** Min familj, med två barn o
2025-02-12
av
Suzanna A,
Stockholm, Sverige
**Varning ⚠️ Innan du reser med Ving till Thailand, se till att du vet vad du betalar för!** Min familj, med två barn och tre vuxna, bokade en resa via Ticket. Vi hade tre förbetalda måltider om dagen, prime flygstolar och ett fyrstjärnigt hotell, eftersom vi ville ha hög standard på vår semester. Vi blev rekommenderade Emerald Beach Resort & Spa av Karolina på Ticket. Tänk på att Ticket endast är en förmedlare av hotell och flyg. Vid ankomst blev vi chockade. Hotellet såg inte ut som på bilderna; det var slitet, med skador på väggar och golv. I min sons rum fanns en stor ödla och rummet luktade mögel. Han fick ett rum i en annan byggnad, långt ifrån mig, med utsikt över en soptipp – en otrevlig start på varje dag. Maten i buffén var praktiskt taget oätlig, och personalen i à la carte-restaurangen nekade oss att äta där, trots att vi hade bevis på att vi betalat för tre rätter om dagen. När vi kontaktade Karolina på Ticket, sa hon att hon bara förmedlat resan och att Ving var ansvariga för att hjälpa oss. Vi fick inget svar när vi kontaktade Ving i Sverige, och representanter i Thailand lovade att hjälpa oss, men problemen med restaurangen förblev olösta. Plötsligt fick vi veta att vi inte längre hade rätt till specialmeny, utan endast buffé. Dörren till vårt rum lagades och min son fick byta till ett bättre rum, medan jag fortfarande bodde nära soptippen. Vi påpekade dagligen störningar och oljud, samt att någon sågade med motorsåg tidigt på morgonen. Hotellets trädgård var i dåligt skick, med ruttna blad och en trasig pool där en död groda låg. Allt som kunde gå fel gjorde det. Vi bad om att få byta hotell, men fick veta att det inte fanns några lediga rum. Jag påpekade också att ungefär 50% av solstolarna var trasiga, med hål och ryggstöden gick inte att ställa upp. Deras svar var att det inte stämde, som om jag talade osanning. Jag frågade om de verkligen hade tittat bakom solstolarna. Ving-representanterna gav oss standardiserade svar, vilket fick oss att känna oss lurade. Var försiktig med de retuscherade bilderna; de stämmer inte överens med verkligheten. Det som kallades spa var mer som en salong, och personalen var outbildad. Jag fick en skada på handen när massören pressade ner sin kroppstyngd på mig. Dessutom fick jag en allergisk reaktion av en billig massageolja. När jag bad om att få kostnaden för spabehandlingen på rummet, informerades jag om att spaet endast accepterade kontanter och att de inte kunde ge kvitto. Detta var viktigt för mig för att dokumentera eventuell skada på min hand. Denna drömresa blev en mardröm. Vi frågade även om de kunde ordna blommor och champagne för att fira min sons födelsedag, men det kunde de inte.
Både ris och ros
2024-03-13
av
NSus,
Linköping, Sverige
Tveksamt om hotellet håller en fyrstjärnigt status, känner att tre stjärnor är mer realistiskt. Rummet vi bodde i (vid delen som kallas The Hive) betecknas som DeLux....Har bott betydligt bättre på alla de hotell vi besökt under de 6 resor vi gjort till Thailand tidigare. Mycket slitet och slarvigt skött, målarfärgs kladd lite här och där och en kranen vid handfatet var lös. Det står i beskrivningen att rummet skulle vara över 50kvm men var ca 30. Städningen var helt ok, men påfyllningen av saker lite si och så. Strandhandukar fick vi bytta 3 gånger första veckan och andra veckan inte alls. Incheckningen var den rörigaste vi upplevt i Thailand, alla andra ställen vi besökt har vi blivit välkomna med hälsningar och varma handdukar och något kallt att dricka och fått checka in i lugn och ro. Här skrek en kvinna om att alla pass skulle lämnas in och sen blev man uppropad när det var vår tur, sen väldigt förvirrat när man skulle få bärhjälp med väskorna till rummet.... Men läget på hotellet med närheten till havet och att ha så pass många olika restauranger inpå knuten väger upp många av nackdelarna, bara det att det inte var någon brist på solsängar (trots handduks maffian) är guld värt! Tycker mest att det är synd att de inte tar hand om hotellet och omgivningen bättre. Upplevde det ofta skräpigt Frukosten var helt ok, det mesta man vill ha fanns där och vi som åt frukosten tidigt upplevde aldrig någon trängsel. Det tog ett par dagar innan vi förstod att äggstationen var en trappa upp. Många ryssar som inte förstår engelska hade problem med pannkaksmaskinen, en liten lapp med instruktioner på ryska hade minskat matsvinnet mycket. Trots allt mitt gnäll😀 kommer vi troligtvis att komma tillbaka någongång, men då bokar vi ett swimup rum
Fint hotel vid fantastiska omgivningar.
2024-03-10
av
andvänder i
Hotellet ligger jättefint vid en fin strand och sköna omgivningar. Det finns ett litet charmigt centrum bredvid som gör att man slipper åka in till Khao Lak som är mycket mer hektiskt. De tidigare recensionerna gör verkligen inte hotellet rättvist. De kan ju dock ha lyssnat på feedbacken och gjort förbättringar utifrån det. Vi var där under sportlovsveckorna och hotellet var fullbokat, men det var inga problem att få platser vid frukosten och maten fylldes på hela tiden. Rummen var stora och fina med jättesköna sängar. I de rum som ännu inte har renoverats behöver badrummen en uppdatering men det är rent och fräscht. Vi fick rena handdukar till både stranden och duschen varje dag och nytt vatten ställdes in. Det fanns tillräckligt med solstolar. Gå till surfområdet där det är mysigast mellan pool och strand. Stolarna är såklart gratis även där. Jag kan verkligen rekommendera detta hotel som var långt över våra förväntningar. Vi har varit på många platser i Thailand och i Khao Lak och vi var jättenöjda här.