Meliá Palma Marina
Perfekt hotellvistelse i Palma – service och läge i toppklass
2025-08-31
av
nasir-maktouf,
Stockholm, Sverige
Vi bodde på Meliá Palma Marina under några dagar och blev verkligen positivt överraskade. Personalen var väldigt trevlig och gjorde allt för att man skulle känna sig välkommen – dessutom fick jag en födelsedagspresent från hotellet, vilket var en riktigt fin gest som uppskattades mycket. Rummet var fräscht, modernt inrett och städat varje dag, med sköna sängar och en härlig utsikt över hamnen. Läget är perfekt – man kan promenera längs strandpromenaden in till centrala Palma på cirka 15 minuter, och runt hotellet finns gott om restauranger och barer. Frukosten var en av höjdpunkterna: otroligt varierad med både varma och kalla alternativ, färsk frukt, smoothies och till och med cava om man ville lyxa till det lite. Poolområdet var lugnt och fint, perfekt för några timmars avkoppling, även om vi mest utforskade stan. Sammanfattningsvis är detta ett hotell jag varmt kan rekommendera, både för par och familjer. Rent, bekvämt, med service i toppklass och ett läge som gör det enkelt att uppleva Palma. Jag kan absolut tänka mig att bo här igen nästa gång vi besöker Mallorca.
Maten en besvikelse
2025-06-24
av
Freedom44424706199,
Sverige
Väldigt bra hotell med trevligt poolområde. Rummen är utmärkta och läget på hotellet är bra med en fantastisk utsikt. Vad som drar ned betyget är maten vid frukost och i poolbaren. Före ombyggnaden bodde vi flera gånger på hotellet och frukostmat var alltid utmärkt. Uppenbarligen har man dragit ned på ambitionerna.. allt bröd kändes degigt. Stekta äggen var inte stekta utan pocherade eller liknande. Ost och schacker var inte av bra kvalitet. Maten i poolbaren höll inte särskilt bra kvalitet. Jag tycker hotellet måste tänka om i vissa delar.
Bra läge
2024-08-05
av
JonnaBarbra,
Ekerö, Sverige
Bra poolområde med duschar och möjlighet att äta och dricka. Lite för få parasoller, men bra poolrestaurang med goda drinkar, både med och utan alkohol. Trevlig bartender. Hotellet ligger nära en hel del restauranger på gatan, men det finns även en riktigt bra restaurang på hotellet. Fräscha allmänna utrymmen Frisör, gym och liten klädbutik finns i hotellet, dock inget som jag har besökt. God frukost med allt från yoghurt till ägg och korv, olika juicer och cava. Kaffemaskinerna var dock något förvirrande då en t ex serverade svart kaffe, men det stod café crema på knappen. Gott om sittplatser, både lite större och mindre bord, höga och låga, runda och kantiga. Rummet var dessvärre en besvikelse. Vi hade inte bokat sea view så vi var beredda på att få gatuutsikt. Vårt rum (243) hade dock riktigt usel utsikt rakt in i en trasig vägg. Kändes minst sagt lite bortglömt och för det priset borde vi kunnat få en bättre utsikt. Själva rummet var rent och rymligt. Faktiskt sköna sängar och inte riktigt så hårda som de annars brukar vara. Möjlighet att välja kuddsort. Minibar med plats även för egen vattenflaska. Safety box. Bra städning. Fräscht badrum och dusch. Något trångt vid toalettstolen. Bra rymlig garderob. Vårt rum hade ett extrarum (förrum) innan det riktiga hotellrummet, där stod en random soffa placerad vilket gjorde att första intrycket av rummet sänktes rejält. Ett tips är att göra någonting trevligt av detta extra rum så att det känns som om det hör till det ordinarie rummet. Då skulle det i stället kännas lyxigt. Det går att göra med enkla medel. Till exempel kan man komplettera med mysig belysning, en växt, sätta in två små fåtöljer och ett litet bord i stället för en soffa, eller varför inte en garderob för mer förvaringsutrymme eller en förvaringsmöbel där man kan ställa av sina väskor som annars alltid är i vägen i hotellrummet. Alternativen är oändliga. Helhetsbedömning blir bra. Rummet drog ner.
Topphotell med onödiga brister!
2023-03-01
av
Kai S,
Stockholms län, Sverige
Topphotell med onödiga brister! Vi gästade Melia för andra gången på 10 månader. Stort, fräscht och fint hotell med bra utbud av det mesta man kan önska sig. Lägger man till "Level", rum med havsutsikt, har man även tillgång till en generös lounge där det i priset erbjuds lite att äta, bra utbud av vin, öl, läsk och vissa tider även drinkar och sprit. Lugn och skön loungemiljö för både arbete och ren avkoppling. Mycket bra. Det som drar ner betyget är receptionens ojämna servicenivå från riktigt bra personal till helt passiva och oengagerade. Vid avresa meddelade man när vi önskade taxi till flygplatsen att det inte gick att beställa där då vägen utanför var avstängd. Man beställde då till slut taxi till adress bakom hotellet men den dök aldrig upp. När vi påpekade detta var receptionen helt ointresserad. Vi gick 3 kilometer i regnet för att finna bil. Därtill kunde ju receptionen ha informerat gästerna ngn dag innan angående taxiproblemet då vägen var planerat avstängd. Likaså tillät sig receptionen att argumentera angående att vårt rum inte städats under dag 2 där man ifrågasatte om inte vi själva tackat nej via att hänga ut röd skylt som vi inte hängt ut. Man lade mer energi på att ifrågasätta orsaken än att lösa problemet. Oprofessionellt! Onödigt när hotellet är så tilltalande i övrigt.
Motsvarar ej förväntning eller tidigare kommentarer
2022-03-29
av
sonnys1237
Vi har bott på Melia tidigare i Italien och dessvärre är även detta hotell i Palma ett råttbo. Hur de lyckats få 4 stjärnor är en gåta.. Slitet hotell och slitna rum, vi fick först ett rum där ventilationen sprutade in 37,8c fick då ringa ner till receptionen 3 gånger innan en tekniker kommer upp stänger av och säger att aircondition inte fungerar på hela hotellet och inget intresse av att åtgärdas nu utan de sätter igång med det i ”sommar” notera att detta är i början på april då det är 20c Och sol ute. Vi bytte rum och fick ett smutsigt rum med fläckar på golv och möbler, trasiga dörrar, trasig garderob ingen belysning. Spa funkade ej och stängt utan förklaring så räkna inte med att det finns något av vad som beskrivs. De har renoverat fasad och lobby för att ge ett bra intryck men låt er inte luras! Du kan polera en bajskorv men den kommer aldrig skina som guld. Servicen är bland det värsta vi varit med om och maten lika så.. Håll er borta från melia kedjan helt och hållet!!! Snarare 2-3 stjärniga än 4.