Kundomdömen om Porto Galini
Övergripande bedömning | 9,2 / 10 | |
Städning | 9,3 / 10 | |
Motsvarade förväntningar | 9,1 / 10 | |
Mat och dryck | 8,7 / 10 | |
Rum/lägenhet | 8,9 / 10 | |
Service | 9,4 / 10 |
Senaste omdömena
Anna-Catrine,
Sundbyberg
Bekräftad gäst: 2023-09-25
Maria,
Sätila
Bekräftad gäst: 2023-08-21
Hannes,
Stockholm
Bekräftad gäst: 2023-08-07
Ingrid,
Stenungsund
Bekräftad gäst: 2023-07-24
Ingrid,
Stenungsund
Bekräftad gäst: 2023-07-24
Karl,
Uppsala
Bekräftad gäst: 2023-07-03
Linda,
Stockholm
Bekräftad gäst: 2023-07-03
Barbro,
Linköping
Bekräftad gäst: 2023-06-26
Anders,
Lövånger
Bekräftad gäst: 2023-06-12
Ylva,
Göteborg
Bekräftad gäst: 2023-06-12
Omdömena baseras på enskilda resenärers inlägg hos TripAdvisor (konsumentsida för resor och hotell). Dessa resenärer kan ha rest med annan arrangör eller individuellt. Apollo tar inget ansvar för innehåll eller bedömningar.
Genomsnittliga omdömen
-
Läge
-
Sovkvalitet
-
Rum
-
Service
-
Standard
-
Renlighet
92% av resenärerna rekommenderar
Utmärkt | 473 | |
Väldigt bra | 184 | |
Bra | 41 | |
Mindre bra | 16 | |
Underkänt | 9 |
5 senaste omdömen
Fint & lyxigt
Fantastiskt fint hotellkomplex. Vi hade fina & stora rum med otrolig utsikt. Mysig och lugn "egen" strand. Trevlig och hjälpsam personlig som var fina med barn. Stort plus för mig personligen att det fanns gratis kanoter att paddla runt med i havet. Det var väldigt lugnt när vi var där i oktober (off-season). Reste med en bebis och en treåring. Kanske optimalt åka med lite äldre barn på grund av trappor och djupa pooler. Tänk på att det inte är några affärer inom gå-avstång eller restauranger annat än på området med .
Vi bröt mot en regel
PLUS -Rent och fräscht överallt -Bra städning av hotellrummet (om man redan vid ankomst säger att man vill ha det varje dag, annars blir det varannan dag) -Trevlig och hjälpsam personal -Bra service i lunch/poolrestaurangen -Kanoter mm kostnadsfritt att använda -Alacarte restaurangen mycket bra! MINUS -Enorm miss att vare sig Apollo eller hotellet på sina hemsidor visar/skriver att ”Classicrummen” har trappor inne (som tex Ving beskriver tydligt). Knepigt med små barn och barnvagn vill vi lova! -Uteplatsen gick inte att använda då utblåset från AC:n hade sitt utblås där. Okej med ljudet men inte men värmen som forsade ut. Tipset från hotellet var att stänga av den… -Safety boxen står inställd i garderoben. När detta påtalades så fick vi till svar att ”det är ingen fara, hotellet är säkert. Vi märker om någon går ut med en safety box”. Någon kom till slut och satte dit EN mikroskopiskt liten skruv men skåpet lossnade bara man tittade på det. Så ett tips är att INTE lägga allt i boxen för då blir du av med ALLT om tjuven kommer… -”Warning - no lifeguard on duty” står det överallt. Ändå står det folk med visselpipa iklädda just lifeguardkläder vid poolen. Ni kanske borde uppdatera skyltarna? -Sluta tvinga vuxna betalande gäster att stå i ”badhanddukskö” klockan 18.00 (mycket viktigt att man inte försökte byta 17.45). Rimmar illa med ett 5-stjärnigt hotell och i covidtider då alla ska försöka hålla avstånd. -Ovärdigt, oförskämt och snålt att tillhandahålla totalt två (2) duschar till alla som ska duscha innan avresa! MATEN/BEACHSERVICE/FRUKOST Det blir sällan festligt eller speciellt bra med temabufféer. Halvstökigt, smaklöst och slafsigt, allt ackompanjerat till alldeles för hög sorbamusik. Sen är frågan om just Italiensk och asiatisk buffé är de grekiska kockarnas bästa område. Testa istället alacarterestaurangen, den levererade mycket mycket mycket bättre. För att öka servicenivån något har man vid solstolarna lagt ut ”ringklockor” så att man kan beställa dryck och snacks. Problemet är att klockorna är 100 till antalet och att det är två ”runners” som ska hantera alla beställningar, vilket såklart är omöjligt. Du tjänar MINST en halvtimme på att gå de få metrarna till poolrestaurangen och beställa en glasskula för 30 kronor själv. Frukostmatsalen är slamrig, stor och opersonlig. Ett tips är att INTE släppa tallriken med blicken, sluta tugga eller prata med ditt sällskap för då tas tallriken eller glaset omgående bort av personalen. Vi förstår att det kanske måste gå fort med tanke på alla getingar, men då borde inriktningen vara att bekämpa getingproblematiken och inte gästerna. Hotellet skulle även tjäna på att INTE använda det mittersta bordet på uteserveringen till att stapla och sortera disk eller skrapa av tallrikar, det bör ske ute i diskrummet. Vilken regel var det då vi bröt mot? Hotellet låter via stora skyltar meddela att man måste vänta FYRA TIMMAR med att bada efter man har ätit vilket såklart är helt orimligt och inget vi kunde motivera för våra barn. Till hotellet: Vi vet att andra gäster tycker andra saker. Var istället självkritiska och putsa på synpunkterna som lämnats så blir ännu fler nöjda. I nuläget så måste ni bli betydligt bättre för att leva upp till 5 stjärnor.
Fantastiskt ställe
Mysigt hotell som är mycket finare och trevligare än vad det visas på olika webbsidor. Två större pooler egen strand med gratis SUP och kajaker att låna. Trevlig restaurang och bra frukost. Möjlighet att låna tennisracket men banorna kanske inte håller högsta kvalitet tyvärr. Otrolig utsikt i ett lugnt område samt mkt trevlig personal.
Mycket fint familjehotell
Utmärkt hotell som passar bra för alla, inklusive barnfamiljer. Rent och snyggt och väldigt trevlig personal. Hotellet ligger lite avsides , vilket gör att man måste förlita sig på dess egna restauranger. Detta visade sig inte vara något problem. Tvärtom då dessa var mycket bra. Vi var där i två veckor med halvpension och längtade varje dag efter kvällens buffémiddag. Riktigt bra med varierande tema under veckan. Fin strand som inte är enorm men betydligt större än vad vi förväntade. Gratis kanoter och stand-up-paddling-brädor. Rent och snyggt bra standard på rummen för ett strandhotell som detta. De enda negativa sakerna var en hög frekvens av getingar vid varje utemåltid och att mini market-affären var väldigt sparsmakad. Inget vin eller andra alkoholhaltiga drycker att köpa. Så om man vill ha något trevligt att dricka på terass eller balkong får man ta taxi in till Nidri några km från hotellet.
Mysigt och rent hotell
Ett mysigt och rent hotell. Först blev uppgraderade till mini svit och det boendet fungerar bra för två personer men ej för 4 st. Efter en dag fick vi det familjerum vi beställt. Fint badvatten, allt är rent och snyggt. Tyvärr är restaurangerna inga höjdare. Inget fel på råvarorna men smaklöst. Servicen på matställena är dessutom underkänt. Kan måhända bero på att de är trötta efter en lång säsong men det gör ej mig gladare. Det finns inga riktiga fyra bäddars runm så hotellrummen är toppen för två men funkar ej när man har större barn.
© TripAdvisor