Kundomdömen om Coin de Mire Attitude

Omdömena baseras på enskilda resenärers inlägg hos TripAdvisor (konsumentsida för resor och hotell). Dessa resenärer kan ha rest med annan arrangör eller individuellt. Apollo tar inget ansvar för innehåll eller bedömningar.


Genomsnittliga omdömen

  • 4,5/5 Läge
  • 4,5/5 Sovkvalitet
  • 4,5/5 Rum
  • 5/5 Service
  • 4,5/5 Standard
  • 4,5/5 Renlighet

85% av resenärerna rekommenderar

2709 omdömen
Utmärkt
 
2094
Väldigt bra
 
522
Bra
 
64
Mindre bra
 
23
Underkänt
 
6

5 senaste omdömen

2024-01-29

av Aniko S Malmö, Sverige

Fantastisk upplevelse

Väldigt fint mottagande vid ankomst Utmärkt service med städ Personalen myser hjälpsam med allt Hottelets taxi service utmärkt och pålitlig Särskilt tack till mohamed där Bar restaurang och reception där inget var besvärligt Vill nämna några som var extra hjälpsamma Jordan och Manuela reception Jay Kevin ochhrevish i baren Kristina i restaurangen Vill även nämna kapten Ravi med crew på katamaran utflykten anordnad av hotellet Tack till managers som gjorde min vistelse oförglömlig samt damen i bulkshop som var så hjälpsam och trevlig Kommer att återvända

 
2023-04-04

av anette t Kolmården, Sverige

Helt ok 3 stjärnigt hotell

Fint 3 stjärnigt hotell. Rent fräscht hotell på norra Mauritius. Två pooler sköna sängar och fina rum. Gata måste korsas för att nå stranden - detta var dock inget som störde oss. Fin strand där det finns gratis solstolar för hotellets gäster. Lite sunkig botten så jag rekommenderar badskor. Vi hade all-inclusive eftersom det inte finns några restauranger eller fik på gångavstånd. Live cooking på buffén är trevligt men vi tyckte att det blev lite samma mat både till lunch och middag efter ett par dagar. Kot nui där man fick äta en gång per vecka fick av oss 5 stjärnor . Abhi kocken lagade fantastisk god mauretansk mat i mysig miljö. Foodtrucken till lunch får också full pott. Det som drar ner vårt betyg är att varje gång man tar en cappuccino, drink eller beställer mat i baren eller foodtrucken måste man skriva på ett kvitto även om man har all inclusive ( det står 0 rupees) . Hotellet säger att man eftersträvar att bli så ekologisk hållbart som möjligt men att få dra ut 5, 10 eller 15 kvitton i dubbla papper känns inte så miljövänligt. Minibaren får man fylla på själv i en liten affär 2 öl , 2 läsk och en vatten samt lite snacks får man kvittera ut om dagen (2 personer) och skriva på ytterligare ett papperskvitto. Tyvärr hände det flera gånger att den lilla affären var stängd även när vi var där de tider som gällde. Handdukar fanns gratis o kunde bytas varje morgon. Poz spa var mysigt och trevligt bra massöser. Hotellets gratis glasbottenbåt använde vi inte. På stranden fanns det alltid lediga solsängar men runt poolen var det ofta svårt att få en plats. Vid baren fanns mysiga gungor och bra med sittplatser. Underhållningen på kvällarna var väldigt ojämn Segadansarna var mycket bra men vi uppskattade inte de andra uppträdandena. Ett plus att hotellet har taxibilar med fasta priser som kan bokas via hotellet eller grindvakten.

 
2023-03-09

av madeleinemM155SY

Tropisk avkoppling, bra musik och extraordinär personal!

Fantastiskt vacker hotellanläggning med fina palmer, vackra kalkstensbyggnader i Mexikansk Palapastil och superläcker pool vid baren (undvik den andra poolen, pissljummet vatten och alldeles för mycket barn och liv). PERSONALEN ÄR FANTATSISK <3 Mr Jay i baren, Kevin, Rosha och Loveina (så gulliga och alltid leendes), Christina som är Restaurang Manager som har blivit en vän för livet och var OTROLIGT serviceminded och genuin, hon ordnade specialfrukter till frukosten när jag bad om det <3. Jordan som hjälpte till med bagaget och att fixa strandhanddukar, Mr Caully som är Säkerhetsansvarig och alltid välkomnade oss med ett enormt leende och sitt varma handslag och alltid lotsade oss över den trafikerade vägen mellan hotellet och stranden, Mahisha i receptionen som alltid var trevlig, hjälpsam, professionell och cool och som gav oss en precis lagom introduktion när vi anlände från flygplatsen <3 Shu-Shu, otroligt underhållande och serviceminded och massa god energi. Abdi som är kock på Nou Kat, hans tandoorimarinerade kycklingspett och glaserade pork var superb! Sanjana, genuin och cool och väldigt duktig på sitt jobb, kändes som att hon varit betydligt längre i sin tjänst än 1 år. Gulliga Nelly i hotellets lilla fina shop! Jag kommer inte ihåg namnen på alla jag vill berömma och tacka. Jag hoppas verkligen att Management på detta hotell tar hand om personalen, ger dem förmåner och löneförhöjning och mycket respekt, det förtjänar dessa fantastiska personer! En viktig sak som kan förbättras i bufférestaurangen är MATEN. Jag tyckte tyvärr sällan att det fanns något riktigt gott, kändes som att man var tillbaka i skolmatsalen. Om hotellet skulle ta bort 80 % av alla rätter och istället fokusera på att alltid ha sin biff med pepparsås som var svingod, Pad Thai, grillspett med scampi och kyckling, sallad med färsk melon och fetaost och grillade ribs/hamburgare så skulle det bli succé! Fokusera mer på att laga goda rätter som folk vanligen äter istället för att servera kyckling i tomatsås och kall bläckfisksallad. Också minus för att det inte gick att beställa riktigt välgjorda drinkar såsom Amaretto Sour, Watermelon Martini och Mojitos i baren. Trots synpunkter på maten och drinkutbudet så får hotellet högsta betyg tack vare en otroligt vacker miljö och den fantastiska personalen!

 
2023-02-05

av 607patrikb Farsta, Sverige

Nästan perfekt…

Con de mir ligger i norra delen av Mauritius, det tar med andra ord en stund att resa från flygplatsen men det är det värt! Hotellet är väldigt fint med mycket grönska på området. Det finns två pooler varav en har en separat barnpool (där ska ni inte vara om ni inte har barn). Vid poolen finns en bar som är öppen till 23.30. Rummen är ljusa och fräscha och städningen (varje dag) oklanderlig. Vi hade havsglimt från vår balkong. Personalen (generellt) otroligt trevliga och hjälpsamma (Jay i poolbaren t e x är otroligt trevlig och hjälpsam). Från Con de mir tar man lätt lokalbuss (busstationen ligger strax utanför hotellet) till närorterna Peryebere och Grand Biae. Det är heller inte särskilt dyrt med taxi heller. Rummen har kylskåp, kassaskåp och vattenkokare. Sängarna är fantastiskt sköna. Maten på buffen är varierad och det finns även mycket för vegetarianer. Så varför får inte hotellet full pott? Stranden som nås tvärs över en väg är inte på långa vägar lika fin som t e x den i Peryebere. Stranden här är stenig i vattnet, botten även lite gyttjelik här och var. Hotellet tillhandahåller trampbåtar som man får låna. Minibarsystemet innebär att kylskåpet är tomt men man kan gå till lokala butiken (på hotellområdet) och gratis hämta två dryck per dag och person. Vill man ha öl är det tyvärr ofta slut när man kommer. Den sista anledningen som hindrar hotellet från att gå fem poäng är att beställningar i baren glöms bort när det är mycket folk. Vi fattar att det är mänskligt men när det händer tre dagar i rad blir man lite irriterad (dock beroende på vem som jobbar i baren). Små skönhetsfel och Con de mir ligger nära en femma. Kan verkligen rekommendera detta hotell på nästan alla sätt och vis!

 
2020-02-25

av annl329 Göteborg, Sverige

Magiskt!

Vi har nyligen kommit hem efter en magisk vecka här på Mauritius och hotell Coin de Mire Attitude och vi längtar redan tillbaka till detta paradis. Vi hade Allinclusive och det var väldigt prisvärt så det kan vi rekommendera. Jättebra mat, även alternativ för oss som är vegetarianer. Vi hade dock önskat lite mer att välja på vissa dagar när det gällde varma vegetariska rätter. Personalen i restaurangen var väldigt vänliga och gav bra service. Vi vill särskilt uppmärksamma en av personalen där och det är "Vidoushi" (hoppas att det är rätt stavat) som gav oss en utomordentlig service vid måltiderna. Vi vill också tacka personalen i baren som alltid bjöd på ett leende när vi beställde en drink eller en kall öl efter en varm dag på stranden. De lärde oss också hur man blandar den godaste drinken efter maten - Vanilla Escape. Bra strand med solstolar utan kostnad som gott och väl räckte till alla. Hit återvänder vi gärna!