Riu Palace Tikida Taghazout
Jättefint hotell
2022-08-25
av
Fredrik G,
Stockholm, Sverige
Fantastisk hotell med vackra omgivningar och med ett underbart härligt poolområde samt närheten till stranden. All personal är helt fantastiskt trevlig och serviceinriktade och gör allt för att man ska må bra! Rummen är jättefint inredda och rena och vi fick vårt rum/rummen uppgraderade till bättre rum utan någon kostnad. Alla barer och speciellt de i hotell lobbyn (Jungle Bar och Capuchino) är jättehärliga, stora och luftig med sköna soffor och fåtöljer och med goda drycker m.m. Det som drar ner betyget och är negativt måste dock påtalas. Först och främst är maten inte alls av hög klass. Frukosten är bra men vare sig lunch eller middag är av någon bättre klass i huvud restaurangen (Le Tara). Vissa rätter är bra men överlag är maten och råvarorna av för dålig kvalitet och dåligt tillredda och smakar inte så mycket eller inte så gott! Vi åt även på restaurangen Crystal, men där var det ännu sämre enligt oss båda och katastrofalt dåligt och vi åt inte ens upp rätterna som serverades utan smakade endast lite. Vi båda reser mycket och jämför med andra hotell som vi varit på i världen med all inclusive samt vanliga restauranger utanför hotellen. Ett annat problem är att det inte finns några skedar framme (verkar var ett generellt problem på hotell i Marocko) utan man måste be personalen om dem (hur ska man äta t.ex yougart m müsli). Vidare är det ett mycket stort minus och en besvikelse att hotellet tolererar att hotellgästerna reserverar solstolar och solsängar vid poolerna genom att lägga ut sina handdukar på dem (tydligen börjar vissa redan kl 4 på morgonen och framåt på morgonen enligt poolpersonalen och många av dem kommer sedan inte till poolen eller tror sig ha rätt till solstolen/solsängen hela dagen medan de inte ens befinner sig där, samma problem överallt i världen - ett mycket barnsligt och egotrippat beteende av vuxna människor som jag verkligen avskyr). Utger man sig för att vara ett femstjärnigt hotell ska inte detta beteendet accepteras. Finns även fler saker jag skulle kunna ta upp men stannar här! Betyget gränsar till 3 men den fantastiska personalen, servicen, de underbara omgivningarna och uppgradering av rummen överväger till ett högre betyg.
Ett högklassigt hotell
2020-02-02
av
Teenagecrimes,
Stockholm, Sverige
Jag och min pojkvän spenderade en vecka på det här hotellet. Vi blev bra bemötta av personalen, maten var utomordentlig och läget var perfekt! Det finns en liten by i närheten (gångavstånd) där det finns små affärer och restauranger.
Le palace où la nature dort… dans votre chambre
2025-11-14
av
inesrenoir,
Paris, Frankrike
À LIRE AVANT DE RÉSERVER. Vitrine clinquante, exploitation bâclée. Ce n’est pas un palace, c’est un décor. -Hygiène : éliminatoire. Cafards vus en chambre. Cause grossière : jour sous la porte. On m’explique “mère Nature” au lieu de poser un balai de porte et un joint. -Maintenance : absente. On déplace le client, on ne corrige rien. Aucune trace d’un vrai plan antiparasitaire (IPM). -Restauration : tiède et standardisée. Buffets remis en température, soucis digestifs à répétition malgré prudence. -Service : discours automatique. Lenteur, déni, aucune proactivité. “On ne contrôle pas la nature” = aveu d’impuissance. -Opérations low-cost (visible). Débarrassage à la main, sans chariots, flux sale/propre qui se croisent, staff épuisé — anti-HACCP en 2025. -Zéro identité marocaine. Musique lounge internationale, déco vitrine : le Maroc est dehors, pas dedans. Verdict : 5★ en façade, 2★ en coulisses. Un “palace” d’Instagram, pas de l’hospitalité. À fuir tant que l’étanchéité, l’hygiène et les méthodes ne sont pas remises à niveau
Top étoile
2025-11-13
av
FarAway02950738726
Hotel bien situé à qelques pas de taghazout . Plusieurs restaurants ouverts à différentes heures.Demandez Mustapha au restaurant "Le Bâbord" meilleur accueil ;-).
Très bel hôtel, ideal pour un sejour en famille, mais service à améliorer beaucoup de petit détails manquants
2025-11-13
av
Rtbi91
Très bel hôtel, ideal pour un sejour en famille, mais service à améliorer beaucoup de petit détails niveau service manquants pour un service 5 étoiles




















