Kundomdömen om Kriti Beach
Övergripande bedömning | 8,5 / 10 | |
Städning | 8,9 / 10 | |
Korrekt beskrivning online | 8,3 / 10 | |
Motsvarade förväntningar | 8,3 / 10 | |
Faciliteter | 7,4 / 10 | |
Mat och dryck | 8,4 / 10 | |
Rum/lägenhet | 8,3 / 10 | |
Service | 8,7 / 10 |
Senaste omdömena
BO,
Gävle
Bekräftad gäst: 2023-06-02
Anna,
Brottby
Bekräftad gäst: 2023-05-27
Karin,
Floda
Bekräftad gäst: 2023-05-27
sven,
alunda
Bekräftad gäst: 2023-05-19
LUCIANO,
Göteborg
Bekräftad gäst: 2022-11-06
Annika,
Fornåsa
Bekräftad gäst: 2022-11-05
Håkan,
Bekräftad gäst: 2022-11-04
Rolf,
Stockholm
Bekräftad gäst: 2022-11-04
KATARINA,
TÄBY
Bekräftad gäst: 2022-10-22
Åke,
KUNGÄLV
Bekräftad gäst: 2022-10-07
Omdömena baseras på enskilda resenärers inlägg hos TripAdvisor (konsumentsida för resor och hotell). Dessa resenärer kan ha rest med annan arrangör eller individuellt. Apollo tar inget ansvar för innehåll eller bedömningar.
Genomsnittliga omdömen
-
Läge
-
Sovkvalitet
-
Rum
-
Service
-
Standard
-
Renlighet
85% av resenärerna rekommenderar
Utmärkt | 197 | |
Väldigt bra | 100 | |
Bra | 31 | |
Mindre bra | 8 | |
Underkänt | 8 |
5 senaste omdömen
Utmärkt hotell med fantastisk personal
Jag har besökt Kriti Beach hotel mer än 10 gånger. Med detta sagt förstår ni nog att jag tycker detta är ett fantastiskt hotell med ett nästintill perfekt läge i Rethymnon. Rakt över gatan breder den fantastiska, kilometerlånga stranden ut sig och du har bekvämt promenadavstånd till gamla stan och den venetianska hamnen. Eftersom jag inte kunde boka enkelrum genom min vanliga resebyråkontakt tog jag kontakt med hotellet och fick en ny angenäm bekant nämligen hotellets reservation Manager Manuela Kirstein. Det ledde till att Manuela ordnade både rum/svit och taxi som mötte på flygplatsen. Själv behövde jag bara boka en flygstol. Manuela visade sig vara lika charmerande och vänlig som vid vår första kontakt på telefon. Det var första gången jag återvände efter Covid-pandemin och var förberedd på att det skett förändringar både positiva och negativa, men kunde snart konstatera att hotellet hade genomgått en utvändig renovering och ombyggnad framförallt mot stranden som ytterligare framhävde en elegant fasad. Men det mest fantastiska med hotellet och som är orsaken till att jag och min familj gång på gång återvänder är personalen och deras servicekänsla. Maten på hotellet lämnar inget mer att önska. Superlativen över frukosten var många bland oss gäster. Det enda missnöjet med maten var att min midja var ännu mer obefintlig vid hemresan… I restaurangen råder stor effektivitet där Magda och Kostas delade på ”kaptensrollen” under den vecka jag var där. Dessa två fantastiska personer som aldrig låter professionalitet och effektivitet utesluta ett vänligt leende. En trevlig mötesplats för oss gäster är baren, som har ett fint läge intill strandpromenaden. Christos goda drinkar och trevliga bemötande bidrar självfallet till den goda stämningen. Stranden er för de flesta av oss stelfrusna nordbor kanske den viktigaste drivkraften att resa söderut. Den är inte bara lång men också väldigt badvänlig och lagom långgrund. Det är också med en viss tillfredsställelse jag kunde konstatera att ”vårt” hotells strandstolar är av bättre kvalitet och bekvämlighet än stolarna till hotellen runt. Detta är ju bra för oss som passerat ”bäst före dato” och kanske inte har så lätt att komma upp från liggande ställning längre. Det finns möjlighet till strandanpassad mat och dryck som hämtas från hotellet av två yngre män som dessutom höll det rent och snyggt på stranden och även gav intryck av att det var ett rent nöje att sörja för att hotellgästernas önskemål skulle uppfyllas. Som oftast är det alltid något som man är mindre nöjd med under ett hotelluppehåll, men jag kan inte komma på något. Receptionen fungerade utmärkt. Städningen var bra och heller inget att klaga på. Denna gång reste jag utan resesällskap. Det kan någon gång kännas ensamt men inte här. Hotellet är fortfarande privatägt kanske är det just därför man upplever att hotellet har en egen själ. Hotellet vet hur viktigt det är att ha någon som gästerna alltid kan vända sig till och det har man verkligen lyckats med genom att underbara Chrissa har en roll som gästkommunikatör . Hon finns överallt i hotellet för att försäkra sig om att gästerna är nöjda och om något önskemål skulle finnas så sörjer hon för att det blir uppfyllt. Tack Chrissa för att jag än en gång fick njuta av din fantastiska välvilja och service. Behöver jag säga att jag kommer tillbaka…….
Kunde varit toppen
Hotellet ligger på perfekt läge vid strandpromenaden, nära stranden o gamla stan. Man har tillgång till gratis solstolar på stranden o strandhanddukar, som bytes var tredje dag. Bra frukostbuffé. Tyvärr är personalen inte så serviceminded och städerskorna håller INTE måttet, för de glömmer att fylla på tvål, shampo och kaffe alldeles för många dagar under våra två veckor. Irriterande. Saker på rummet var sönder, men de blev snabbt lagade. Rummen ganska OK, men ”Juniorsvit med havsutsikt” betyder ibland att man bara har ”sidoutsikt” och tittar rakt in i huset mitt emot. Vi fick dock byta efter några dar. Ganska trafikerad gata utanför. Detta kunde varit ett toppenhotell, men känslan saknas. Har fått bättre service på andra 4-stjärniga hotell.
Mycket bra hotell nära havet
Rent och snyggt, fräscha rum, väldigt bra service, trevligt bemötande av personalen. Läget underbart, nära strand, affärer, restauranger. AC, wifi, safebox utan extra avgifter. Vi hade halvpension, allt smakfullt och bra variation på maten. Gott om solstolar på stranden och man lånar stolar gratis från hotellet, liksom badhandukar. Ett hotell som vi gärna återvänder till.
Ok Hotel, extremt dålig servicekänsla.
Vi bodde här i fyra nätter och hade det helt ok. Rummen är små men ganska fräscha. Dock tror jag inte detta hotell hade fått mer än 3 max 4 stjärnor enligt internationell standard. Personalen gör sitt bästa och är välkomnande och hjälpsamma. Vi hade lite problem med hissarna då de är så små att en barnvagn knappt går in. Efter frukost en morgon fick jag klorin på mina shorts när jag var i badrummet. Shortsen var förstörda och jag gick ner för att påtala detta i receptionen. Bemötandet jag fick från hotellmanagern var bland det absolut värsta jag upplevt. Han visade inga som helst sympatier utan gömde sig bar bakom att detta minsann var ett välrenommerat hotell och att man absolut aldrig skulle använda klorin som rengöringsmedel. När jag pratade med städerskan så visade det sig att hon använde klorin eller blekmedel. Vid utcheckning påtalade jag detta igen, men managern hävdade att han pratat med sin jurist som sa att de inte hade någon skyldighet att ersätta mina förstörda shorts. Nöjda kunder verkade man inte vara intresserad av. Ok hotell som förstörs av en chef som tror han är polis och inte har någon känsla för service. Fel man på fel plats.
Härligt hotell med fantastiks service
Hotellet ligger endast ca 100 m från stranden. Hotellet tillhandahåller nya handdukar varje dag, solstolshanddukar som kan bytas var tredje dag, safebox på rummet, wifi på hotellet och stranden och allt detta ingår. Inget krångel. Fantastiskt och serviceinriktad personal, både i receptionen, städet och restaurangen. Det finns pool, men väldigt liten, i anslutning till restaurangen. Det finns också bra gym-avdelning med en liten innomdörspool, fast ganska kallt vatten, men väl i var det bra. Bättre hotellvistelse blir svårt att hitta!
© TripAdvisor