Kundomdömen om Le Menara Khao Lak Resort

Omdömena baseras på enskilda resenärers inlägg hos TripAdvisor (konsumentsida för resor och hotell). Dessa resenärer kan ha rest med annan arrangör eller individuellt. Apollo tar inget ansvar för innehåll eller bedömningar.


Genomsnittliga omdömen

  • 4,5/5 Sovkvalitet
  • 4/5 Läge
  • 4,5/5 Rum
  • 4/5 Service
  • 4/5 Standard
  • 4/5 Renlighet

0% av resenärerna rekommenderar

369 omdömen
Utmärkt
 
165
Väldigt bra
 
104
Bra
 
53
Mindre bra
 
27
Underkänt
 
20

5 senaste omdömen

2020-01-01

av 273helenad Sundsvall, Sverige

Inte värt pengarna

5 nätter i ett Grand Deluxe Double Room. Rummet fint med stora sängar. Badrummet en katastrof med myror och smuts. Vi tog kort och visade i receptionen. Dom skickade en städpatrull som fick det lite fräschare men det var trasigt och slitet. Under våra dagar var golvet i rummet rengjort en gång. Fick också visa städpersonalen att det var hår, insekter kvar under handfatet efter deras städning. Även rejält med smuts vid kanten på handfatet som vi fick be dom torka bort. Myror på väggen även i sovrummet som vi fick ta bort varje dag med eget medel. Hotellpersonalen var till stor del lokala under upplärning vilket för det mesta resulterade i bedrövlig service och engagemang med vissa undantag. Flera såg alltid ledsna och ointresserade ut. Svårt med kommunikation då praktiskt taget ingen kunde engelska. Detta tycker man att personalen i receptionen borde kunna för att prata med gästerna. Fick ringa två gånger till receptionen och prata med sammanlagt 4 personer innan dom förstod vad laundryservice var även om dom hade denna service. När vi försökte få råd och tips tog allt väldigt lång tid då ingen förstod och vi inte fick prata ostört. Varje samtal i receptionen avbröts minst tre gånger. Frukostbuffén var bra. Lunchbuffe gick inte att köpa då den bara var avsedd för all inklusive. Vi fick äta lunch och beställa kaffe vid den andra lilla strandbaren. Hotellet ligger långt i från andra matställen så du måste du åka taxi. Poolen stor och vattnet rent. Bra service med poolhandukar. Saknades alltid toalettpapper på toaletterna vid poolen och strandbaren. Gymmet ok men saknade aircondition. Stranden ren och fin. Sammanfattningsvis ett stort, opersonligt ställe med dålig service och renlighet. Lägg pengarna på något annat! Du hittar många billigare alternativ i Khao lak som är mycket bättre och trevligare. Detta representerar inte vad Thailand har att erbjuda.

 
2018-02-01

av annama_12 Vindeln, Sverige

Lyxigt men trist

Vi fick erbjudandet att prova detta nya hotell i tre nätter, vi bodde på Laguna Resort i Khao Lak, men då det var överbokat så tillfrågades vi vid incheckningen om vi ville testa detta i tre nätter och i gengäld få All inclusive. Vi tyckte det såg fint ut, och kul att testa något helt nytt! Och visst var det fint och fräscht! Vi bodde i en Honeymoon villa, med Jacuzzi och Queensize-säng. Stor fin balkong, stort badrum, absolut inget fel på rummen. Men...det var nog det enda som var bra. Hotellet ligger långt ifrån shopping, restauranger och andra hotell. Att åka in till Khao Lak kostade 1200 bath(tur/retur) med taxi. Det var inget problem att få tag på taxi, och de erbjöd sig att vänta tills vi ville tillbaka. Det visade sig också att det var långtifrån klart, enligt hemsidan ska där finnas en bar vid stranden, men den var inte klar. Maskiner/kylar stod inplastade. Dock så ordnade killarna nere på stranden drycker från restaurangen om man önskade. Det var fint nere vid stranden, men inte direkt badvänligt. Ville man bada så var det den enormt stora poolen som gällde, och det var inte klart där heller, fanns inga stegar att gå ner/upp på, endast trappor på ena kortsidan. Vi var inte många gäster på hotellet, kanske 15-20 rum som var uthyrda. Frukosten var bra,fräscht och mycket att välja på. Dock så tog det tid om man ville ha stekta ägg eller omelett, det blev snabbt kö där, trots fåtalet gäster. Vi åt lunch två ggr på hotellet, väntetiden på maten var över en timme, trots att det kanske bara var 4-5 bord med matgäster. Väntetiden var över en timme vid båda tillfällena. Man undrar hur det ska bli när hotellet är fullbelagt? Vi var som sagt lovade All inclusive, och det funkade första dygnet. Andra dagen efter lunch så ändrades plötsligt reglerna och man kom med en ny meny, det var ett par rätter att välja på, och den enda alkoholhaltiga dryck som ingick var öl. Vi fick ingen förklaring till detta, och det var en riktig besvikelse! Maten var det dock inget fel på. Vid utcheckningen blev det en lång väntan, personalen skulle hämta våra väskor på rummet, men det hände ingenting! Till slut fick transferpersonalen hämta väskorna. Vi fick påminna om påfyllning i minibaren. Städningen var helt okej. Såg flera stora kackerlackor och det var ganska mycket mygg. Fanns ingenting att göra på hotellet, det var ganska trist, och dessutom långt avstånd till allt. Vid utcheckningen blev det en lång väntan, personalen skulle hämta våra väskor på rummet, men det hände ingenting! Till slut fick transferpersonalen hämta väskorna. Vill man enbart ha lugn och ro så kan nog detta hotell funka när det blir klart och personalen jobbat in sig. Men som det är idag så rekommenderar jag ingen att bo här, det finns så många andra fina hotell att välja på! Har hunnit på på många hotell i Thailand, och detta var ett bottennapp!

 
2024-05-12

av Francesca V

La cuoca veramente maleducata

I servizi per cui ho pagato inesistenti la cuoca Francesca maleducata a tal punto da tirare dell acqua bollente su mio marito l unica cosa positiva i ragazzi thailandesi e l animazioni ma i 2 responsabili di Alpitour latitanti il buffet era veramente da far passare la fame agli affamati

 
2024-05-10

av DayTrip60111409327 Bordeaux, Frankrike

Un véritable paradis

Nous avons passé 10 jours à l’hôtel Le Menara Khao Lak, une première pour nous en Thaïlande et ce voyage restera inoubliable ! Des nôtres arrivée les animatrices nous ont accueillis et installé en chambre la où nous avons eu la magnifique surprise d’un surclassement et d’une attention particulière dans notre chambre pour notre lune de miel. L’hôtel est reposant mais en même temps Lisa et Lucie on été là au quotidien pour nous apporter des moments culturels mais aussi des moments divertissants qui nous on permis de faire des connaissances incroyables avec d’autres français et de faire également connaissance avec ces deux jeunes animatrices qui nous ont apportés des moments de bonheurs tout au long de notre séjour. La nourriture est faites maison avec de très bons produits et tous les soirs des grillades sont proposé. L’hôtel est vraiment magnifique et très agréable, on y serait bien resté plus longtemps ! Un grand merci et à bientôt !

 
2024-05-10

av Laurent F

Un premier voyage en Thaïlande extraordinaire !

De retour d'un séjour de 8 jours à l'hôtel Le Menara nous sommes extrêmement ravis. Le personnel Thaï est souriant et bienveillant du matin au soir. Le buffet est varié très bien fourni est répond à tous les goûts. Une mention particulière pour Lucie et Lisa, de vraies pépites de bonne humeur disponibles et bienveillantes qui nous ont proposés de belles visites et animations, vos sourires illuminent la journée🤩. Un beau service d’excursions est proposée par Camille qui nous a fait un point important sur ce qu’il faut faire et surtout ne pas faire😉 L’hôtel est un peu éloigné et isolé mais pour nous c’était très bien, le service de tuktuk à proximité de la réception est idéale pour aller se promener, en particulier au marché de Bang Niang ou l’on a passé avec un autre couple rencontré à l’hôtel, de sympathiques soirées pour des prix modiques, de très bons repas et de beaux achats. Tatouages, boxe thaï ,superette et distributeur sont présents à proximité. Nous recommandons cet hôtel si vous êtes en quête de Vacances reposantes. Nous y retournerons.