Le Menara Khao Lak Resort
Inte värt pengarna
2020-01-01
av
273helenad,
Sundsvall, Sverige
5 nätter i ett Grand Deluxe Double Room. Rummet fint med stora sängar. Badrummet en katastrof med myror och smuts. Vi tog kort och visade i receptionen. Dom skickade en städpatrull som fick det lite fräschare men det var trasigt och slitet. Under våra dagar var golvet i rummet rengjort en gång. Fick också visa städpersonalen att det var hår, insekter kvar under handfatet efter deras städning. Även rejält med smuts vid kanten på handfatet som vi fick be dom torka bort. Myror på väggen även i sovrummet som vi fick ta bort varje dag med eget medel. Hotellpersonalen var till stor del lokala under upplärning vilket för det mesta resulterade i bedrövlig service och engagemang med vissa undantag. Flera såg alltid ledsna och ointresserade ut. Svårt med kommunikation då praktiskt taget ingen kunde engelska. Detta tycker man att personalen i receptionen borde kunna för att prata med gästerna. Fick ringa två gånger till receptionen och prata med sammanlagt 4 personer innan dom förstod vad laundryservice var även om dom hade denna service. När vi försökte få råd och tips tog allt väldigt lång tid då ingen förstod och vi inte fick prata ostört. Varje samtal i receptionen avbröts minst tre gånger. Frukostbuffén var bra. Lunchbuffe gick inte att köpa då den bara var avsedd för all inklusive. Vi fick äta lunch och beställa kaffe vid den andra lilla strandbaren. Hotellet ligger långt i från andra matställen så du måste du åka taxi. Poolen stor och vattnet rent. Bra service med poolhandukar. Saknades alltid toalettpapper på toaletterna vid poolen och strandbaren. Gymmet ok men saknade aircondition. Stranden ren och fin. Sammanfattningsvis ett stort, opersonligt ställe med dålig service och renlighet. Lägg pengarna på något annat! Du hittar många billigare alternativ i Khao lak som är mycket bättre och trevligare. Detta representerar inte vad Thailand har att erbjuda.
Lyxigt men trist
2018-02-01
av
annama_12,
Vindeln, Sverige
Vi fick erbjudandet att prova detta nya hotell i tre nätter, vi bodde på Laguna Resort i Khao Lak, men då det var överbokat så tillfrågades vi vid incheckningen om vi ville testa detta i tre nätter och i gengäld få All inclusive. Vi tyckte det såg fint ut, och kul att testa något helt nytt! Och visst var det fint och fräscht! Vi bodde i en Honeymoon villa, med Jacuzzi och Queensize-säng. Stor fin balkong, stort badrum, absolut inget fel på rummen. Men...det var nog det enda som var bra. Hotellet ligger långt ifrån shopping, restauranger och andra hotell. Att åka in till Khao Lak kostade 1200 bath(tur/retur) med taxi. Det var inget problem att få tag på taxi, och de erbjöd sig att vänta tills vi ville tillbaka. Det visade sig också att det var långtifrån klart, enligt hemsidan ska där finnas en bar vid stranden, men den var inte klar. Maskiner/kylar stod inplastade. Dock så ordnade killarna nere på stranden drycker från restaurangen om man önskade. Det var fint nere vid stranden, men inte direkt badvänligt. Ville man bada så var det den enormt stora poolen som gällde, och det var inte klart där heller, fanns inga stegar att gå ner/upp på, endast trappor på ena kortsidan. Vi var inte många gäster på hotellet, kanske 15-20 rum som var uthyrda. Frukosten var bra,fräscht och mycket att välja på. Dock så tog det tid om man ville ha stekta ägg eller omelett, det blev snabbt kö där, trots fåtalet gäster. Vi åt lunch två ggr på hotellet, väntetiden på maten var över en timme, trots att det kanske bara var 4-5 bord med matgäster. Väntetiden var över en timme vid båda tillfällena. Man undrar hur det ska bli när hotellet är fullbelagt? Vi var som sagt lovade All inclusive, och det funkade första dygnet. Andra dagen efter lunch så ändrades plötsligt reglerna och man kom med en ny meny, det var ett par rätter att välja på, och den enda alkoholhaltiga dryck som ingick var öl. Vi fick ingen förklaring till detta, och det var en riktig besvikelse! Maten var det dock inget fel på. Vid utcheckningen blev det en lång väntan, personalen skulle hämta våra väskor på rummet, men det hände ingenting! Till slut fick transferpersonalen hämta väskorna. Vi fick påminna om påfyllning i minibaren. Städningen var helt okej. Såg flera stora kackerlackor och det var ganska mycket mygg. Fanns ingenting att göra på hotellet, det var ganska trist, och dessutom långt avstånd till allt. Vid utcheckningen blev det en lång väntan, personalen skulle hämta våra väskor på rummet, men det hände ingenting! Till slut fick transferpersonalen hämta väskorna. Vill man enbart ha lugn och ro så kan nog detta hotell funka när det blir klart och personalen jobbat in sig. Men som det är idag så rekommenderar jag ingen att bo här, det finns så många andra fina hotell att välja på! Har hunnit på på många hotell i Thailand, och detta var ett bottennapp!
Viaggio nel sud est asiatico Thailandia kayo lak Le Menara , ottimo di tutti i servizi e personale gentile e disponibile animaz
2025-10-25
av
enzol306
Bellissima settimana in Thailandia con tantissime escursioni e posti da vedere. Il villaggio Le Menara ottimo per tutti i viaggiatori Italiani . Bravi e professionali tutto il gruppo animazione e assistenza Bravo Alpitur.
Moyen moins
2025-10-19
av
Rene Y
L’hôtel est très grand et très calme hors saison. La chambre que nous avions était spacieuse confortable et nettoyée tous les jours. Le séjour s’annonce très agréable à ceci près : Hotel 5 étoiles ou à la réception seules deux personnes parlent anglais. Si vous ne rencontrez pas le bon interlocuteur tout passe par Google traduction (qui reste quand même approximatif). Cela ne correspond pas à la prestation d'un hôtel étoilé. Quant au français, il faut l'oublier. La piscine est immense et superbe. Elle le serait encore plus si il n'y avait pas de mousse dans le fond du bassin, ni sur les échelles. Un manque d'entretien qui ne correspond pas à un hôtel 5 étoiles. La restauration ne brille pas non plus. On commande un verre de vin rouge, on reçoit un verre de vin blanc, cela est arrivé plusieurs fois. Pour commander le repas en désignant les plats sur le menu pour éviter les erreurs, à chaque repas pour un plat ou un autre nous avons la même réponse, « sorry, this we don't have », désolé nous n'en avons pas. Ce qui fait que à chaque repas, nous mangions ce qui était disponible, pas ce dont nous avions envie. Un soir nous commandons une pizza Margarita (tomate , fromage), elle nous est servie avec une garniture supplémentaire carottes et menthe... Les menus apportés aux client sont différents des menus laissés dans les chambres. Les fourmis qui traversent la table pendant le repas ne sont pas vraiment du meilleur effet. Tout cela est très loin du niveau de performance attendu d'un 5 étoiles. Pour la blanchisserie, il y a dans les chambres un sac avec un formulaire a remplir, très bien. Mais personne ne dit qu'il faut ajouter 10% de frais de fonctionnement et 7% de TVA. La facture n'est pas du montant que nous nous attendions a payer, + 150 bahts. Pire encore la facture est doublée à cause de frais correspondants à des services particuliers que je n'ai pas demandé et qui me sont facturés. Il faudra quand même 15 minutes et trois personnes pour recalculer la facture. Service 5 étoile ? Le niveau de service proposé est loin de valoir 5 étoiles et la surfacturation de la note de blanchisserie est inadmissible. Hôtel 5 étoiles, vous aves dir 5 étoiles ?
Hotel de style Thaïlandais en bord de mer
2025-10-03
av
Travel64567892633,
Lyon, Frankrike
Nous avons été logé en Villa , qui sont tout simplement magnifiques ! (Voir photos ) Les Villas sont réparties autour d'une piscine incroyable qui va jusqu'à la mer . En morte saison , l'hôtel était presque vide et du coup la restauration était pas ce qu'on pourrait attendre d' un tel établissement, pas de buffet pour le petit déjeuner ,et le dîner bon mais rien de rare .Le personnel était très aimable .L'hôtel est loin de tout , séjour pour vous ressourcer . Si vous pouvez , choisissez les villas ! Un confort incomparable .





















