Kundomdömen om Santa Quaranta
Övergripande bedömning | 7,8 / 10 | |
Städning | 9,1 / 10 | |
Motsvarade förväntningar | 7,7 / 10 | |
Mat och dryck | 7,2 / 10 | |
Rum/lägenhet | 8,1 / 10 | |
Service | 7,6 / 10 |
Senaste omdömena
Inger,
Sverige
Bekräftad gäst: 2024-09-06
Eva,
Sverige
Bekräftad gäst: 2024-09-06
Bo,
Sverige
Bekräftad gäst: 2024-08-31
Tove,
Sverige
Bekräftad gäst: 2024-08-31
Margareta,
Sverige
Bekräftad gäst: 2024-08-30
Moa,
Sverige
Bekräftad gäst: 2024-08-30
Eva,
Sverige
Bekräftad gäst: 2024-08-09
Eva,
Sverige
Bekräftad gäst: 2024-08-09
Dennie,
Sverige
Bekräftad gäst: 2024-08-06
Helen,
Sverige
Bekräftad gäst: 2024-08-03
Omdömena baseras på enskilda resenärers inlägg hos TripAdvisor (konsumentsida för resor och hotell). Dessa resenärer kan ha rest med annan arrangör eller individuellt. Apollo tar inget ansvar för innehåll eller bedömningar.
Genomsnittliga omdömen
- Sovkvalitet
- Läge
- Rum
- Service
- Standard
- Renlighet
0% av resenärerna rekommenderar
148 omdömenUtmärkt | 43 | |
Väldigt bra | 43 | |
Bra | 33 | |
Mindre bra | 14 | |
Underkänt | 16 |
5 senaste omdömen
Recension av Santa Quaranta
Det positiva med hotellet var havsutsikten och möjlighet till att bada både i havet och i poolen. Men det var nog det enda som vi upplevde som bra här. Det här upplevdes INTE som ett femstjärnigt hotell. Om du förväntar dig en lugn avkopplande bekväm semester med bra service, välj något annat hotell. Mellan iallafall kl 12-03 spelades det högljudd partymusik från poolområdet, snabbmatsrestaurangen och hotellet bredvid. Man höll nästan på bli tokig av alla de olika låtarna som spelades så högt med bas samtidigt. Musiken hördes in i rummet på natten. Servicen var under all kritik, har aldrig varit med om så ohjälpsam personal tidigare. Där man som gäst upplevdes som en börda om man ville köpa från baren eller caféet. Det var några från personalen som upplevdes trött på en och suckade till oss när vi ville beställa. Eller när jag skulle köpa te upptill rummet och ville låna en bricka för att lättare bära upp kopparna, eftersom de ej hjälper till med sånt, så blev han irriterad på mig när jag ville låna en bricka i 5 minuter. Många i personalen förstod ofta inte en och många erbjöd inte någon extraservice för att hjälpa en när de inte förstod. Ex: om man ville köpa en kaffe vid poolområdet så kunde de inte hjälpa en och hämta de för då skulle man själv gå iväg och köpa det i restaurangen och bära de. Eller om du ville skriva upp notan på rummet och inte hade en egen penna på dig då kunde du inte handla alls. Vissa enstaka från personalen i restaurangen, städaren och frukostserveringen var iallafall trevliga. Maten på restaurangen var helt okej, men frukosten var rätt liten och inte tillräckligt med variation för att vara ett fem stjärnigt hotell. Rummen var ganska små och inte så fräscha och vårt rum stank rök. Värmen i duschen var mycket dålig, där det varierade konstant med väldigt varmt och kallt. Wi-Fi fungerade knappt på hotellet.
Inget 5-stjärnigt hotell
Bodde på detta hotell i en vecka och det var helt ok, men absolut inget 5-stjärnigt hotell. Fin utsikt från rummet och nära till havs. Men dålig wi-fi på rummet, kopplades ifrån hela tiden, fanns varken vattenkokare eller te på rummet, AC:n fungerade ej 4 nätter i rad, okunnig personal som ej kan engelska. Poolen var helt ok men spelas överdriven hög musik och bryggan till stranden behöver fräschas upp, rostigt och ser ut att rasa när som. Frukosten var ingen höjdare, samma sak varje morgon dåligt utbud, fick be personalen fylla på när något var slut, fanns inte ens en kaffe maskin bad om cappuccino fick betala för det. Detta hotell lever upp till max 3 stjärnor och absolut inte 5.
Onödigt tråkigt…
Fint hotell med underbar utsikt! Service nivån är splittrad, några få av receptions personalen är trevliga dock får man ingen information av de faciliteter du som gäst har rätt till. Poolbaren har jätte trevlig personal och de kan alla olika språk bästa Piña Coladan!!! Tyvärr är poolen liten och det springer och hoppar ungar överallt. Pool handdukar som Vi hotellgäster är berättigad till har under en period av 6 dagar varit slut i 3 av dem, när man ser personen som delar ut handdukarna springa ner på stranden för att ge till gäster hon gillar med anledning av att de är reserverade blir man trött på att folk utifrån prioriteras framför oss som bor på hotellet!! Restaurangchefen är Super serviceinriktad och proffsig Men personalen han har under sig på frukosten gör ingenting om inte han är på plats vilket betyder att inget fylls på, varken mat eller bestick,glas m.m varma maten står framme utan värme under så allt blir kallt. Fast Food restaurangen har jätte trevlig personal som får jobba jobba jobba . Tyvärr är denna resort väldigt anpassad till de Alla som kommer utifrån för att spendera sina pengar och Inte för oss som bor här och Också spenderar Mycket av våra pengar här Tråkigt att ingen strand/pool area med bra handdukar och service är till för bara oss som bor här, att behöva känna att man tigger om något man betalt för i bokningen är tröttsamt och onödigt för en gäst!!!!! Rekommendation från mig som gäst är följande. - Bemöt hotellgästerna med respekt, hög service nivå och medkänsla då alla kommer hit för att återhämta sig från vardagen. -Fixa alla sönderrostade badstegar ner mot havet (är en fara) -fixa all trasig trädäck samt alla trasiga solstolar. -Anpassa en del area till ”hotellgästerna” -Erbjud bra och fungerande Wi-Fi Tydligen kom handdukar fram efter ett samtal till cheferna här….? Att man ska behöva köra över folk som arbetar här genom att ringa deras chefer för att som gäst få det man betalt för är Tråkigt.
Inte 5-stjärnigt utanför Albaniens gräns
Spenderade en vecka på detta hotell och det här är min upplevelse. Det ligger väldigt fint till med eget strandområde vilket är ett stort plus i Saranda där du annars måste betala för att få vistas på de flesta stränder. Huvudbyggnaden är väldigt fräsch och pampig och rummet vi fick hade allt vi behövde och var bekvämt på alla sätt. Sängarna var väldigt sköna och städningen utomordentlig. Nu till det som drar ner betyget rejält. Poolområdet är toppen men bryggan och piren där man kan bada i havet är under all kritik. Bryggan känns som att den kan rasa när som helst, ena trappan är så trasig att den inte går att använda alls och den andra rostig, skranglig med tusen provisoriska lagningar. Stegarna på piren går inte att använda om man inte är 2m lång då första trappsteget är på väldigt stort avstånd från kanten. Frukostbuffén är den minsta jag nånsin skådat på ett hotell, dessutom med mestadels söta alternativ. Den var anledningen till att vi aldrig provade hotellrestaurangen som annars hade fantastisk utsikt. Finns en lunchrestaurang nära strandområdet där vi åt några gånger. Enkla men helt ok rätter. Personalen på hotellet var trevliga, dock kunde vissa i receptionen kännas väldigt undvikande och besvärade vid frågor. Vet inte om det berodde på språket. En annan sak som störde mig var att vi hade önskat ett rum så högt upp som möjligt men vi fick på bottenplanet. Förstår att man inte alltid kan tillgodose allas önskemål men att få längst ned var lite som ett hån då hotellet var långt ifrån fullsatt.
Receptionisterna katastrof
Hotellet super fint, rent, fräscht och bra läge. MEN personalen var USEL. Inte tillmötesgående överhuvudtaget, nonchalanta. Vi bad om att få rummet 1,5 timme längre efter utcheckningen men dom insisterade och sa att hotellet var helt fullbokat och att dom inte kunde kunde göra det och heller inte erbjuda några lediga rum men vi hittade ändå lediga rum på internet och bokade ett där, vi kommer till det. Och detta var bara en av flera incidenter denna vistelse. Killarna vid barpoolen var underbara! Bra på alla sätt och vis!
© TripAdvisor