Kundomdömen om Jardins D'Ajuda

Omdömena baseras på enskilda resenärers inlägg hos TripAdvisor (konsumentsida för resor och hotell). Dessa resenärer kan ha rest med annan arrangör eller individuellt. Apollo tar inget ansvar för innehåll eller bedömningar.


Genomsnittliga omdömen

  • 3,5/5 Läge
  • 3,5/5 Sovkvalitet
  • 3,5/5 Rum
  • 3,5/5 Service
  • 3,5/5 Standard
  • 4/5 Renlighet

56% av resenärerna rekommenderar

1016 omdömen
Utmärkt
 
167
Väldigt bra
 
346
Bra
 
272
Mindre bra
 
130
Underkänt
 
101

5 senaste omdömen

2018-01-06

av Lena H

Nyår på Madeira

Vi hade en underbar vecka på detta hotell. Generösa rum och vänlig och hjälpsam personal. Bra läge lagom avstånd från Funchal. Fint poolområde och trevligt med ett köpcentrum precis runt hörnet. Storslagen och minnesvärd upplevelse att fira nyår på takets terrass. Vi var 13 personer som rest hit för att fira Farfars 80 års dag. Speciellt sort tack till Mr Rodriguez med kollegor i restaurangen som på ett proffsigt och trevligt sätt ordnade upp allt till det absolut bästa. Vi vill mer än gärna återvända hit.

 
2016-02-05

av 498evag Mora, Sverige

Poolområdet fint med mycket grönska.

Rummet hade heltäckningsmatta och behöver renoveras, kändes ofräscht. Städningen var inte helt ok. Glömde handdukar och att sätta i påsar i papperskorgen. Åkte med Solresor och standarden var inte vad vi förväntade oss. Frukosten var ok. Personalen var trevliga och hjälpsamma.

 
2016-01-01

av Martina19550505 Kalmar, Sverige

Musa d´Ajuda lägenhetshotell. hör till Jardins d´Ajuda

Nyss hemkomna från detta resmål. Lägenhetshotellet har fastnat i 80-talet, skulle behöva en renovering till 2010-talet och en uppfräschning som motsvarar ett hotell med fyra stjärnor (nu skulle vi sätta tre). Städningen var bra förutom att alla dörrar i kök och till badrum var mycket smutsiga. Gardiner, filtar och överkast var omoderna och smutsiga. Borden på balkong och matplats hade förstörd yta. Det fattades glas och husgeråden var sparsamma och inte ändamålsenliga. Våra sängar var för övrigt bra. Stor och bra kyl/frys, kaffebryggare i köket men vi saknade mikro. Lyhört och mycket trafik. En liten tjock-TV men mest obegripliga kanaler. WiFi funkade bra på rummet och i alla övriga utrymmen. Personalens service var bra. Alla var trevliga utom en man i restaurangen. Han har glasögonen långt ner på näsan. Han behandlade gästerna arrogant och tyckte sig bestämma hur man skulle äta och när man var färdig. Hans tonfall var raljant och man uppfattade att han pratade på sitt språk om och gjorde sig lustig över gästerna. Frukosten var riklig och trevligt upplagd. Tyvärr kom kaffet ur en kaffemaskin som lade ett lager kallt skum överst i koppen (godare om man tog bort skummet) Lunch och kvällsmat var god, varierad och passade alla smaker. Underhållningen bestod av en enmansorkester ibland också en sångerska som sjöng hissmusik. Poolen ute var sliten, bottenmattan var sprucken och vattnet för kallt. Inomhuspoolen var härlig, c:a 28 grader och tillräckligt stor för motionssim. Det fanns även en varm bubbelpool och en bastu. Hotellet ligger i ett lugnt område nära havet med fina promenadstråk. Vi hyrde bil på Atlantic, runt hörnet. Bra service, fin bil och billigt. Vi rekommenderar detta hotell om man inte har så höga krav.

 
2015-12-27

av maranaber Stockholm, Sverige

Obekväma sängar och slitna rum

Slitet hotell som har sett sina bästa dagar. Sängarna är så obekväma, men det tillhör normal standard i Portugal, Spanien m fl länder. Fick ta soffkuddarna för att sova någotsånär. Kunde lika väl legat på golvet, så hårda var sängarna. Frukost helt ok. Löskokta äggen var dock grönkokta. När jag vänligen påpekade detta, den andra dagen, var bemötandet att jag faktiskt borde sagt till direkt så hade de kokat ett löskokt till mig. Men varför inte se till att om det står löskokta så är det löskokta : D. Ja - jag upplevde helt enkelt att denna person, likt flera inte direkt tar emot feed back på ett positivt sätt. En kvinna i receptionen var väldigt avog när jag frågade om saker. Jobbar man med service bör man nog försöka vara trevlig mot gästerna. Kylen på mitt rum frös den fina frukten jag köpt. Drycken klarade sig men var isande kall. Plattorna i pentryt är så rostiga att de ser direkt farliga ut. Fick även leta efter strömbrytaren för att sätta igång pentryt. Det visade sig vara en automatsäkring som man fick vippa upp. Men man får vad man betalar för, så nästa gång lägger jag på en tusenlapp eller två. Men frågan är om det finns bekväma sängar på något hotell?

 
2015-11-05

av Monica M Kungälv, Sverige

Oktober-November 2015

Bodde i en vecka i detta hotell och det är i behov av renovering, slitet och fläckigt. Mattan i vardagsrummet hade stora fläckar, sängarna stenhårda, poolen var iskall och duken i bottnen var trasig på ett tio-tal ställen. Mattorna i korridorerna var så slitna att bitvis syntes ingen färg utan bara väven. Strömbrytaren hängde på lösen i vardagsrummet också. Wifi gratis i receptionen och baren. Men annars var personalen jättetrevlig, frukosten supergod och hade det mesta, och gratisbussen till centrum gick fyra gånger om dagen fram och tillbaka. Annars fanns busshållplats precis nedanför och ett stort köpcenter Madeira Forum bredvid. Så totalt får hotellet VG men behöver som sagt fräschas upp en del.