Kundomdömen om Le Meridien Lav

Apollogästers omdömen
Omdömen på TripAdvisor
Här ser du våra egna Apollogästers omdömen om hotellet.
8,5 av 10 baserat på 42 omdömen
Övergripande bedömning
 
8,5 / 10
Städning
 
8,9 / 10
Korrekt beskrivning online
 
8,7 / 10
Motsvarade förväntningar
 
8,4 / 10
Faciliteter
 
8,8 / 10
Mat och dryck
 
7,8 / 10
Rum/lägenhet
 
8,6 / 10
Service
 
8,7 / 10

Senaste omdömena


10 av 10

+
-

Bekräftad gäst: 2022-08-21


10 av 10

+
Servicen - fantastiskt fin service oavsett var man var Frukosten var mycket fin, städning funkade jättebra, gym och spa var jättefina. Rummen superfina och tysta.
-

Bekräftad gäst: 2022-08-07


7 av 10

+
Rent och fräscht, samt trevlig personal
-

Bekräftad gäst: 2022-08-07


10 av 10

+
Allt
-

Bekräftad gäst: 2022-08-07


8 av 10

+
1. Fantastisk frukost. 2. Fantastiska stränder rent och snyggt mycket hjälpsam personal med parasoll o nya handukar och att det alltid fanns platser ingen trängsel så man kunde komma sent. Bra att man inte kunde paxa o att det ingick i priset.
-
1. Att man inte kunde köpa en lättare lunch saknade jag o min dotter då mest stora pokebollsallder samt att det var väldigt dyrt. 2. Att det inte fanns något att göra på kvällarna. Tjusig stor bar men få där o ingen musik trist. Man fick ta uber till Split. 3. Rummet var trångt o balkongen inte så trevligt sitta o lyssna på trafiken o ändå bor jag mitt i sthlm o van. Att rummet var övermöblerat på så liten yta. Vi sa till om det i receptionen dock på slutet o fick till svar vi skulle prata med hon som städade o var i korridoren men hon kunde inte engelska då kom annan städare som förstod o höll med om trångt. Men i så fall flytta ut något ur rummet.

Bekräftad gäst: 2022-06-26


10 av 10

+
Vi var nöjda med det mesta.
-
Tyvärr var inte rummet, som 4 personer varav 2 barn inte klart, när vi anlände kl1 på natten. De fick kontakta receptionen , som ordnade det. Dock lite smolk i bägaren när det gäller ett så fint hotell. Det var som de inte riktigt visste vilka rum vi skulle ha.

Bekräftad gäst: 2021-09-19


9 av 10

+
Läget.
-
Servicen på matställen som låg i anslutning till hotellet.

Bekräftad gäst: 2021-07-31


10 av 10

+
Fräscht och lugnt
-
Bättre på eng i reception.

Bekräftad gäst: 2021-07-10


Omdömena baseras på enskilda resenärers inlägg hos TripAdvisor (konsumentsida för resor och hotell). Dessa resenärer kan ha rest med annan arrangör eller individuellt. Apollo tar inget ansvar för innehåll eller bedömningar.


Genomsnittliga omdömen

  • 4/5 Läge
  • 4/5 Sovkvalitet
  • 4/5 Rum
  • 4/5 Service
  • 4/5 Standard
  • 4,5/5 Renlighet

83% av resenärerna rekommenderar

115 omdömen
Utmärkt
 
52
Väldigt bra
 
26
Bra
 
17
Mindre bra
 
13
Underkänt
 
8

5 senaste omdömen

2022-07-30

av farochflyg Stockholm, Sverige

Mycket är bra, en hel del kan bli så mkt bättre.

Rent, fräscht och med genomgående väldigt trevlig personal. Läget är lite off, det kostar 200/250 kuna att ta en taxi till Split, Uber givetvis billigare. Men vi var så nöjda efter ett besök i Split, mysigare i Podstrana. Hotellets problem är maten. Frukosten är toppen men att få en bra lunch till ett rimligt pris är svårt. Det är generellt skitdyrt o rätt trist. Poké bowl, en katastrof ned knaprigt ris, fem bitar tonfisk o lite lite lök. Det finns ingen barnmeny någonstans utan man får beställa en burgare för 185 kuna, mer än 250sek idag. Det blir rätt saftigt när man har några barn… Det går heller inte att få halv storlek på rätter till mindre barn. Idag beställde vi på inrådan från servitören en pizza. Den kostade lite under 200 sek. Alltså det var ju ett skämt! Kolla bilden, det ör en hel portion… Hotellet erbjuder en buffé om kvällen. Det är mer av en canteen servering i stålblock utan all form av finesse. Mycket potatis o prefabricerade rötter som som djupfrysta bläckfiskringar. Man hade ju kunnat förvänta sig någon som stod o grillade o en massa härlig fräsch mat trevligt presenterad. Nu får man carbonara som smakar som att den har stått i värmeskåp sedan lunch. Well, f&b managern behöver styra upp! Restaurangerna gapar allt som oftast tomma, de borde fundera på varför. Drinkar o allt är verkligen dyrt o det känns inte prisvärt ens om man vill unna sig. Sedan har vi hela miljöaspekten av hotell som vill tjäna pengar på att man avstår städning för miljön men sedan spyr ut italienskt o franskt flaskvatten utan att ge gäster andra alternativ. Det lokala vattnet är gott! Gå istället o köp en pannkaka hos tanten på stranden! Hon är pensionär o har en sjuk make o jobbar 10-21 varje dag. Har 300 euro att röra sig med en bra månad. Hälften försvinner i hyra resten på medicin. Hårt. Rummen är fina, fräscht o bra inrett med massor av förvaring.

 
2021-08-22

av 883linn_aj

Not five star

Hotellet klassas som 5-stjärnigt men nej, det kan inte kallas 5-stärnigt enligt mig. Rummen är okej men ganska slitet och långt ifrån hög standard. Ingen bra städning på hela veckan, in princip bäddade de bara sängen. Väldigt liten pool för ett så stort hotell. Långsam personal, fick vid flera tillfällen påminna om beställningar vi gjort och till och med hämta själv ibland. Beach club Gooshter, mysig miljö men extremt dålig service, inte ens ett leende fick man. Dyrt att äta och dricka på hotellet. Långt ifrån andra restauranger, detta visste vi i för sig när vi bokade man räknade inte med så extrema priser på deras mat. Låter bittert men hotellet är inte värt sitt pris tyvärr, luras inte av att det är 5-stjärnigt. Man blir besviken när man betalat mycket pengar för sin resa. Finns mycket bättre hotell med mindre stjärnor.

 
2021-07-25

av Jimpalinen Podstrana, Kroatien

Inte prisvärt

Ett för stort överklass hotell som inte levererar. Antalet personal kompenserar inte deras kunskap. Hotellet har svårt att hantera avvikelser från det förutbestämda. Vi var nöjda med själva hotellet men maten är dyr och massproducerad, det glutenfria utbudet är nästan obefintligt, och när dessutom kockarna enligt servicen är motvilliga till att ändra menyerna så finns det inget för en som är allergisk att äta. En glutenfri måltid kunde tex vara stekt ris. Kroatsien har så mycket mer att erbjuda än vad Le Meridien har.

 
2022-09-27

av khristetah Los Angeles, Kalifornien

Beautiful hotel, it has its own marina..

I love the location of this hotel. Not centrally in split but a few minute drive from there. Beautiful grounds, perfect water activities, has its own marina, beach. We were here to take a boat for our tour. As you can see the place is exclusive and that includes the beach. No hawkers that I noticed.

 
2022-09-22

av travelboundDC Washington DC

Nice rooms and relaxing hotel, skip the spa and breakfast

I’m a Marriott Platinum Elite and was blown away by the reception. They sent me to a special desk for check-in where I was offered a glass of Champaign and truly personalized service. The Port 74 Restaurant was amazing, one of the best meals we had in Croatia. However the breakfast buffet was terrible with limits selection and low quality food (buffet at Sheraton Dubrovnik was MUCH better). The rooms were clean and modern with USB ports on both sides of the bed. My husband and I both got massages and it seemed like our masseuses didn’t know how to give massages. I wanted a 90 minute deep tissue massage and was told the only option is 50 minutes and the closest to what I want is a sports massage (which was a waste of money). The beach area was nice, particularly on the beach club side where you could order drinks right from the palapas. Overall we had a relaxing time, but the buffet and the spa were a disappointment.