Apollogästers omdömen
Omdömen på TripAdvisor
Här ser du våra egna Apollogästers omdömen om hotellet.
7,6 av 10 baserat på 63 omdömen
Övergripande bedömning
 
7,6 / 10
Städning
 
8,1 / 10
Korrekt beskrivning online
 
6,7 / 10
Motsvarade förväntningar
 
6,7 / 10
Faciliteter
 
7,1 / 10
Mat och dryck
 
6,4 / 10
Rum/lägenhet
 
8,3 / 10
Service
 
7,7 / 10

Senaste omdömena


10 av 10

+
Närheten till stranden och att det ligger nära Dubai. Hotellet erbjöd gratis bussturer till Dubai Mall varje dag.
-

Bekräftad gäst: 2022-11-16


6 av 10

+
allt
-

Bekräftad gäst: 2022-11-05


8 av 10

+
Rummet, utsikten, personalen (spec Habib och Muckti), stranden.
-

Bekräftad gäst: 2022-11-02


8 av 10

+
-

Bekräftad gäst: 2022-03-30


10 av 10

+
-
Maten var ofta kall i restaurangen.

Bekräftad gäst: 2022-01-12


7 av 10

+
-
Maten på buffén var tråkig (i princip samma varje dag), bufférestaurangen hade även hög ljudnivå och det var svårt att få plats. Alldeles för mycket folk, speciellt i dessa Covid-tider. Avdraget från noten i de andra restaurangerna fungerade väldigt dåligt (vi hade all-inclusive), vi fick alltid påminna när vi fick in notan, och för barnen gjorde de inget avdrag (vilket de enligt apollos hemsida skulle göra). Dryckesutbudet för all-inclusive var magert. Inget "snack" mellan måltiderna ingick, vilket hade varit väldigt värdefullt för oss som reste med barn.

Bekräftad gäst: 2022-01-12


7 av 10

+
Stranden fin. Fin foajé och dekorationer
-
Servicen, poolbaren,inte samma mat lunch och middag alla dagar. En uteservering som är trevlig där man ser havet. Wifi på rummet, dusch med bättre vattentryck

Bekräftad gäst: 2022-01-02


7 av 10

+
Utsikten fr rummet
-
Det mesta, om det ska vara ett fem stjärnigt hotell.

Bekräftad gäst: 2022-01-02


8 av 10

+
Stranden
-
Maten. Samma alla dagar. Julhelgen samma. Hemskt. Vi kommer inte tillbaka.Bullrig matsal

Bekräftad gäst: 2021-12-26


7 av 10

+
Strandbaren
-
Städning, mat, munskydd, extrasäng, kvällsöppen bar (RÖKFRI)

Bekräftad gäst: 2021-12-26


Omdömena baseras på enskilda resenärers inlägg hos TripAdvisor (konsumentsida för resor och hotell). Dessa resenärer kan ha rest med annan arrangör eller individuellt. Apollo tar inget ansvar för innehåll eller bedömningar.


Genomsnittliga omdömen

  • 4,5/5 Läge
  • 4,5/5 Sovkvalitet
  • 4,5/5 Rum
  • 4,5/5 Service
  • 4,5/5 Standard
  • 4,5/5 Renlighet

0% av resenärerna rekommenderar

2908 omdömen
Utmärkt
 
2009
Väldigt bra
 
535
Bra
 
200
Mindre bra
 
80
Underkänt
 
85

5 senaste omdömen

2022-11-03

av 880marikaw Stockholm, Sverige

Bra men inte lika bra som sist

Vi har besökt hotellet en gång tidigare, 2018. Mycket är fortfarande bra men en del har blivit sämre. Hotellet och rummen är stora och fina. Bra städning och utsikten från balkongen är underbar. Sängarna jättesköna och stora, bra AC och allt är fräscht. Restaurangerna: frukosten ok, var bättre sist men inget större fel. Vi satt ute varje gång, inne är som en högljudd matsal - noll mysighet. Därför skulle jag aldrig välja att äta buffe på kvällen. Poolrestaurangen jättetrevlig, god mat och härligt att kunna ta en drink i poolen (det finns stolar i poolen man kan simma till) Bästa bästa personalen där Habib och Muckti extrastor guldstjärna till dom. Den italienska restaurangen är också jättebra, God pasta och fina pizzor. Den som tidigare var en turkisk restaurang är nu en turkisk/amerikansk sportbar. Konstig kombo som inte var så kul. En kväll lördagar ordnas grillbuffe på stranden, boka till detta. Jättebra gott och kul underhållning! Stranden och poolen är bra. Vi provade padel, kul! Gymet är bra. Sammanfattning + stora rum, trevlig personal, härlig strand och pool - inte samma känsla som 2018, flera barer stängda och lite mindre finess . själva Ajman - urtrist. Men shuttlebuss finns in till Dubai och taxi är inte så dyrt.

 
2022-07-29

av Kenny_Eskilstuna Eskilstuna, Sverige

Bra hotell för familjen

Härligt hotell som erbjuder det mesta en familj behöver. Trevlig personal och bra service. Flera bra restauranger och barer. Fin strand med ett härligt pool område. Bar med access direkt från poolen. Stora fina rum. Allt är städat och väldigt välordnat. Fint gym med relativt bra utrustning.

 
2022-01-17

av Majken2021

Inger 5 stjärnigt Hotell

Detta var absolut inget 5 stjärnigt hotell. Åk inte hit om ni vill ha god mat och lyx. Maten var katastrof och man får samma mat varje dag. Maten serveras som i en skolmatsal. Det enda som var fint var stranden. Jag känner mig lurad. Detta var katastrof!

 
2022-01-02

av 16sandieh

Inget 5-stjärnigt hotell

Bodde en vecka på Fairmont Ajman Tyvärr långt ifrån ett 5-stjärnigt hotell! Vi valde ett All Inclusive paket. Alla måltider serverades i samma restaurang och det var mer eller mindre samma rätter på buffén på både lunch och middag samtliga dagar. Tråkig uteservering bakom en häck där man inte ens såg havet. Och matsalen inne var väldigt omysig, som en skolmatsal. Ingen direkt service på personalen heller, då man fick jaga efter dom för att få dricka till maten. Rummet var helt ok. Dock väldigt hårda sängar, och en dusch med så lågt vattentryck att man knappt fick ur schampot ur håret.. Wifi funkade inte på rummet, utan barnen fick ligga på golvet vid dörren för att få lite täckning. Det fanns en bar vid poolen som nog var i 3-stjärnig klass…. Sämsta vi varit på. Det ingick ett par drinkar i All Inclusive, som samtliga var odrickbara. Vinet som ingick i All Inclusive var av sämsta sort, noll smak. Det fanns ingen glass, noll mysighet när mörkret la sig. Ingen belysningen, inga ljus, utan bara dött och trist. Personalen där brydde sig knappt om att säga hej eller ta någon beställning. Det fanns ingen underhållning nån av kvällarna på hotellet. Att nämna är att Ajman som ort är väldigt slitet och där finns inget att upptäcka. Vad var positivt ? Stranden var fin. Maten var bra förutom att det var samma rätter hela tiden. Skulle jag åka hit igen, svar Nej! Otroligt överprisat!

 
2021-11-29

av CinaUlrika Sverige

Härligt hotell men tappat lite av sin glans

Tredje gången vi besöker vackra Hotel Fairmont Ajman. 2018-2019, ett uppehåll förra året och nu har vi varit tillbaka igen 2021. Denna gången bokade vi flyg och hotell helt själva för att få det bästa. Men det är skillnad från då och nu. På plus-listan finns: - Alla härliga människor som ger utmärkt service, som alltid! - Vacker miljö - God mat i restaurangerna - Personal mätte temperaturen på oss så fort vi lämnade/anlände hotellet - All personal bar mask På minussidan finns: - Utbudet av mat i stora restaurangen är drastiskt neddraget, kommer ihåg att det tidigare var teman/kväll som vi uppskattade mycket - Gick ej att byta hotellrum - Gick ej att lägga till "all inclusive" på plats. Förstår inte varför? - Poolbaren stängde redan kl. 20:00 med magert utbud - Vår favoritställe Driftwood på stranden var stängd - Baren på terrassen (vån. 1) var stängd Trots att hotellet var fullbokat var attraktioner och utbud inte anpassat efter gästernas önskemål. Det kändes lite öde jämfört med utbudet vi haft tidigare år. Trots några minus vill vi höja två stjärnor OSAMA och FAINZA som förgyllde vår vecka till max! Deras service och välvilja att sätta guldkant på vår vistelse var mycket uppskattat! Även "Prince" och Panaah förgyllde tillvaron!