Kundomdömen om St Raphael Resort & Marina

Omdömena baseras på enskilda resenärers inlägg hos TripAdvisor (konsumentsida för resor och hotell). Dessa resenärer kan ha rest med annan arrangör eller individuellt. Apollo tar inget ansvar för innehåll eller bedömningar.


Genomsnittliga omdömen

  • 4,5/5 Läge
  • 4,5/5 Sovkvalitet
  • 4/5 Rum
  • 4,5/5 Service
  • 4,5/5 Standard
  • 4,5/5 Renlighet

82% av resenärerna rekommenderar

2303 omdömen
Utmärkt
 
1452
Väldigt bra
 
518
Bra
 
202
Mindre bra
 
90
Underkänt
 
41

5 senaste omdömen

2023-11-10

av Christian B

Artur och Daniel gjorde resan riktigt bra 👍

Killarna som höll i alla aktiviteter för barnen gjorde stället jätte bra för oss med barn. God mat på all inclusive👍 Hotellet hade också väldigt bra rum och vi kommer absolut komma tillbaka hit nästa år.

 
2016-12-08

av AndersNacka Nacka, Sverige

Hotell med potential

Har bott på många hotell under åren men det här sticker ut, dock inte på ett positivt sätt. Nästan alla anställda ser inte gästerna. Personalen möter aldrig gästerna med blicken. Hotellet har lika bra förutsättningar som topphotellen i Limassol. För att ändra attityden krävs troligen nytt management. Hade jag ägt hotellet hade jag genast skickat en handfull av cheferna inklusive ägare några kilometer bort till Amathus Beach Hotel för att se hur man sköter ett hotell på ett fantastiskt sätt. Det är inte troligt att St Raphael Resort blir lika bra men man borde i varje fall sikta högt. Hotellbyggnaderna här är bra, rummen är fina (i varje fall i den nyare delen som kallas executive), pool-och gräsområdena har grunden. Skulle rekommendera att skaffa sköna dynor till solbäddarna. Ej heller maten finns anledning att klaga på. Servicen i frukostmatsalen är det enda som får godkänt. I huvudmatsalen saknas organisation även om det har blivit något bättre jämfört med tidigare besök. I baren har de flesta i personalen ingen split vision. Vitsen för många gäster att välja all inclusive är troligen för att det blir enklare vid intagande av måltider och drycker. I baren måste du skriva under notan men inte i matsalen. Hur har man tänkt här? Att bli behandlad snorkigt vid incheckning är ju inte heller så genomtänkt. Slutsatsen blir: Hotellet har potential men ledningen och övrig personal måste få utbildning hur man tar hand om gästerna på ett bättre sätt. Alternativet är att sälja hotellet till någon utomstående som förstår hur man driver hotellverksamhet.

 
2016-01-30

av Rut_Olsson Stockholm, Sverige

Ocharmig sliten resort med 80-tals känsla

Ett ganska ocharmigt hotell med ryska barnfamiljer och brittiska pensionärer. Många bor i en hel månad tack vare bra deals som de förhandlar till sig. Det ligger väldigt bra nära havet, så utsikten är vacker. Utomhuspoolerna är inte uppvärmda så svinkalla. Men tack och lov var det en mysig inomhuspool som var varm och skön, ända tills stökiga högljudda tonårskillar utan sina föräldrar kom och förstörde stämningen. Personalen på SPAt var dock väldigt bra och sa ifrån. Wi-FI fungerade inte när man låg i sängen på rummet, utan bara i hallen och i lobbyn. Vi bodde i den gamla delen. Sängarna var rymliga men hårda. Frukosten var jättebra, men skulle inte rekommendera att äta lunch och middag på hotellet. Ganska slätstruken mat som var dåligt kryddad och personalen vid buffén var varken trevliga eller snabba. Om ni vill ha halv eller helpension boka in det i förväg för det är väldigt dyrt att boka på plats.

 
2015-12-08

av AndersNacka Nacka, Sverige

Bra all inclusive resort

Ett hotell beläget i utkanten av Limassol på ett areal av cirka 43000 kvadratmeter. Hotellet som har 272 rum är ca trettio år gammalt men har även en nyare fin tillbyggnad där rummen har en fantastisk utsikt över Medelhavet. Rummen där är mycket stora och fina och har dessutom en jättestor balkong på över tio kvadratmeter. Rekommenderar absolut att bo i den nyare delen. Hotellet marknadsför sig med ett Ultra all inclusive concept. Det innebär i princip att nästan allt ingår i priset inklusive drycker i baren under större delen av dygnet. Servicenivån är i stort sett hög. Blev speciellt imponerad av sättet som Nico och hans tekniska team löste ett problem när bredbandet inte fungerade. Det löstet på mindre än en halvtimme. Eftersom hela anläggningen är så stor behöver man inte trängas. Solbäddar och parasoller finns överallt. Ska man klaga på något är det uppmärksamheten hos personalen i middagsmatsalen. Här bör det bli rejäl skärpning. Vid buffet måste man kunna beställa direkt från hovmästaren när man intar sin anvisade plats. Eftersom det nästan alltid finns tre hovmästare vid middagarna finns det tid för detta. Frukost- och lunchmatsalen fungerade till hundra procent. Snabb service varje gång. Personalen på Captain:s Bar är också alltför tröga. Här krävs större uppmärksamhet. Hela den stora lobbyn är mycket inbjudande med många sittgrupper. Kan hotellet lösa ovanstående småproblem finns alla möjligheter att det kan bli ett resort med ett tilltalande all inclusive concept av toppklass. Ett prisvärt hotell som redan har det mesta. Rekommenderas.

 
2024-04-22

av Curious55129313386

St.Raphaels, schönes Strandhotel am Rande der Großstadt

Das St.Raphaels ist ein Hotel am Rande der Großstadt Limassol und bietet 5-Sterne Luxus: schöner Park (mit Ruhezone) direkt am Sandstrand, beides mit hoteleigenen Liegen, kleines aber feines Spa mit Indoorpool , zwei großzügige Außenpools, einer davon mit Barbereich. Bademäntel im Zimmer. Das Hotelpersonal sehr freundlich und bemüht, unser Enkelkind war vom Kids Club und den netten Betreuer:innen begeistert. Der Strand ist kindergerecht, das Frühstück reichhaltigst, eher englisch, aber es gibt auch eine "Zypernecke" und wer es vegan mag hat eine reichhaltige Auswahl. Auch das Abendessen in der Bar oder im Restaurant war in Ordnung. Klar, wer griechische Tavernenatmosphäre sucht ist hier fehl am Platz. Die haben wir in der näheren Umgebung nicht entdeckt. aber sonst: absolut empfehlenswert !