Lost & Found
Här hittar du information om du har glömt något under din resa.
Oavsett om det handlar om något stort, litet eller något som bara har ett särskilt värde för dig, gör vi vårt bästa för att hitta det och se till att det kommer tryggt tillbaka till dig – så länge det glömts kvar på hotellet eller i transferbussen.
Så här går det till:
Skapa ett ärende Klicka på länken nedan och fyll i formuläret. Du får en bekräftelse via e-post när vi har tagit emot ditt ärende. OBS Läs igenom viktig information om Lost & Found nedan innan du fyller i formuläret.
Vi undersöker saken Vi kontaktar hotellet eller bussbolaget och försöker hitta ditt kvarglömda föremål.
Vi hör av oss till dig Om vi hittar det du saknar kontaktar vi dig via e-post, SMS eller telefon med information om frakt och kostnad.
Om vi inte hittar något Om du inte hör något från oss inom 4 veckor innebär det tyvärr att föremålet inte har hittats, och ärendet avslutas. Observera att avgiften inte återbetalas.
Vad kostar det?
Det kostar 500 SEK att skapa ett ärende
Fraktkostnad tillkommer vid upphittade föremål
Viktig information om Lost & Found: Innan du skickar inn ett ärende:
Du kan först skicka in ett Lost & Found-ärende när du har kommit hem från resan. Är du fortfarande på din destination kan du kontakta våra guider.
Vi kan endast eftersöka föremål om du varit på ett resmål där vi har Apollo guider. Är du osäker om detta gäller ditt resmål kan du kontakta vår kundservice.
Vi kan endast eftersöka föremål som är kvarglömda på våra hotell eller på våra transferbussar. Om du glömt något på flyget, på flygplatsen eller andra ställen måste du kontakta relevanta myndigheter eller flygbolag.
Föremål glömda på andra platser:
Om du har glömt något på andra ställen än våra hotell eller transferbussar kan Apollo i vissa fall hjälpa till eftersöka föremål och skicka. Det är dock en förutsättning att du själv har lokaliserat föremålet och vet exakt var det är.
Detta gäller endast på destinationer med Apollo guider.
Viktigt att veta om hemleverans:
Det är inte alla föremål vi har möjlighet skicka. Att vi hittar ett föremål betyder inte att vi kan skicka det till dig. Vänligen läs informationen nedan för att säkerställa att ditt föremål kan skickas om det skulle hittas.
Vi kan inte skicka föremål som innehåller känsliga personuppgifter i enlighet med GDPR, såsom körkort, betalkort, pass osv.
Vi kan inte skicka föremål som innehåller batterier, såsom bilnycklar, telefoner, datorer osv. Det kan göras undantag ifall batteriet går att ta ut.
Vi skickar inte kontanter.
Apollo tar inget ansvar för eventuella skador som uppstår under transporten.
När ditt föremål har hittats och försändelsen bekräftats, avslutas ärendet hos Apollo.
Eventuella frågor eller reklamationer som rör försändelsen ska riktas direkt till transportföretaget. Du kommer att få information om fraktbolag samt eventuellt ett spårningsnummer när paketet har skickats. Har du frågor? Kontakta vår kundservice. Vi hoppas att vi kan hjälpa dig att få tillbaka ditt föremål!
Om du har glömt något ombord på flyget eller på flygplatsen här hemma, behöver du kontakta hittegodsavdelningen på flygplatsen. Flygbolaget tar alltid med sig kvarglömda föremål tillbaka till avreseflygplatsen. Nedan hittar du information för respektive flygplats:
Flög du från en annan flygplats hittar du information på flygplatsens hemsida.
Har du glömt något på flygplatsen på resmålet rekommenderar vi att kontakta flygplatsen direkt.