Apollogästers omdömen
Omdömen på TripAdvisor
Här ser du våra egna Apollogästers omdömen om hotellet.
8,5 av 10 baserat på 48 omdömen
Övergripande bedömning
 
8,5 / 10
Städning
 
8,1 / 10
Korrekt beskrivning online
 
8,3 / 10
Motsvarade förväntningar
 
8,5 / 10
Faciliteter
 
8,1 / 10
Mat och dryck
 
7,5 / 10
Rum/lägenhet
 
8,5 / 10
Service
 
8,6 / 10

Senaste omdömena


7 av 10

+
-

Bekräftad gäst: 2020-03-06


8 av 10

+
Läget
-
Städningen

Bekräftad gäst: 2020-02-28


9 av 10

+
Läget, rent o snyggt o servicen
-

Bekräftad gäst: 2020-02-21


8 av 10

+
Mycket trevligt och fräscht hotell, smakfullt inredda lägenheter, trevligt poolområde, bra med alternativa platser för att sola som terrassen med solsängar och nedre delen med runda solsängar. Städning varannan dag räcker absolut.
-
Finns en återvinningsstation precis utanför sektion 3 av hotellet. Vi hade sovrum utåt gatan och vi hade stora störningar i sömnen. Vi sov inte en hel natt under hela vistelsen på grund av att restauranger och barer hela tiden slängde tomflaskor i återvinningsbehållarna för glas. Tidigt på morgonen kom sedan renhållningsarbetarna och tömde behållarna. Det VÄLDIGT högt när man kastar glasflaskor och vi vaknade flera gånger varje natt av dessa ljud. Vi pratade med hotellet och de var väl medvetna om problemet men kunde inte få till stånd en annan lösning med kommunen. Detta oljud gör att vi själva inte kommer att välja detta hotell igen och kommer inte heller att rekommendera det till vänner.

Bekräftad gäst: 2020-01-10


9 av 10

+
Lugnt, välskött, läget, att det finns hotell utan all inclusive och jippon/underhållning för oss som föredrar lugn och ro.
-
Dålig lukt från något som sannolikt tillhörde poolrengöringssystemet och att man tömde städvatten i brunnarna precis utanför hotellrummen.

Bekräftad gäst: 2020-01-03


10 av 10

+
Läget, fina rum, oklanderlig skötsel av området och poolen.
-
Köksutrustning behöver kompletteras. Vinglas, skålar, äggkoppar t.ex.

Bekräftad gäst: 2019-11-29


10 av 10

+
Läget, lägenheten, poolområdet med solterrass
-

Bekräftad gäst: 2019-11-22


8 av 10

+
-

Bekräftad gäst: 2019-11-22


9 av 10

+
-

Bekräftad gäst: 2019-11-08


10 av 10

+
Läget servicen och trevlig personal.
-
Bättre belysning upp trapporna till lägenheterna.

Bekräftad gäst: 2019-10-25


Omdömena baseras på enskilda resenärers inlägg hos TripAdvisor (konsumentsida för resor och hotell). Dessa resenärer kan ha rest med annan arrangör eller individuellt. Apollo tar inget ansvar för innehåll eller bedömningar.


Genomsnittliga omdömen

  • 4,5/5 Läge
  • 4,5/5 Sovkvalitet
  • 4,5/5 Rum
  • 4,5/5 Service
  • 4/5 Standard
  • 4,5/5 Renlighet

52% av resenärerna rekommenderar

252 omdömen
Utmärkt
 
155
Väldigt bra
 
61
Bra
 
22
Mindre bra
 
11
Underkänt
 
3

5 senaste omdömen

2019-04-20

av Ulf F Landskrona, Skåne Län, Sweden

Mycket bra lägenhetshotell

Ett rent, fräsch hotell med bra läge. Hotellet har bra läge precis ovanför stranden och strandpromenaden. Det är nära till allt och har fin utsikt i nästan hela hotellområdet. Det enda negativa med läget är att det är en väldigt brant backe upp till hotellet från strandpromenaden. Men det är inget större problem om man inte har svårt för att röra sig. Hotellområdet är rent och fräscht överallt. Rummen är stora och fina. Fräsch och snygg inredning. Vi bodde i en lägenhet med ett sovrum och ett kombinerat vardagsrum och kokvrå. Sängen var stor och bekväm att sova i. Vardagsrummet stor och rymligt. Kokvrån tillräckligt stor och välutrustad för att kunna laga enkla rätter. AC både i vardagsrum och sovrum. Likaså TV i både sovrum och vardagsrum. Safety box finns i lägenheten och det var gott om förvaringsutrymme för kläder. Vi hade rum med markterass mot poolområdet. Beroende på var rummet är placerad har man sol på olika tider om dagen och olika utsikter. Hade i förväg mailat hotellet och bett om att få terrass mot poolområdet, gärna med kvällssol. De hade ordnat precis det åt oss men pga av problem med just det rummet så fick vi ett annat med terrass mot poolen. Tyvärr var det inne i hörnan så det var ingen sol alls på dagen och ingen utsikt heller. Efter ett par dagar bad vi om att få byta rum och de fixade ett nytt åt oss med perfekt läge. Vi var mycket nöjda med det. Ett rum i rätt läge ger en bättre upplevelse av vistelsen. Frukosten var bra. Mycket att välja mellan och bra lagat med viss variation. Det fanns det mesta man behöver. Varm mat lagades på begäran. Likaså gjordes kaffe/te efterhand. Lunchservering var också bra med hyggliga priser. Poolen var lagom stor. Ren och behaglig att bada i. Poolområdet var något litet och solstolarna lite för få och står väldigt nära varandra. Har man otur så är alla solstolarna upptagna, så det gäller att vara ute i god tid för att inte bli utan. Det är nog det enda negativa med hotellet. All personal på hotellet är väldigt trevliga och hjälpsamma. Väldigt bra service. Önskar man något så är det bara att be om det så gör de sitt bästa för att lösa det. Personalen i receptionen anstränger sig lite extra för att lösa alla problem. Oftast lyckas de. Vi är mycket nöjda med vår vistelse och hade gärna bott där igen. Kan rekommendera hotellet om man ska åka till Lanzarote.

 
2019-01-10

av 752annet Luleå, Sverige

R2 Bahia Kontiki

Vi är mycket nöjda med vårt val av hotell. Stora och fina lägenheter. Läget är perfekt, nära stranden, äldre och nyare delen av stan. Området och hotellet är lugnt. Från strandpromenaden är det en brant backe upp till hotellet, men inget som var ett problem för oss. Hela hotellområdet är rent och fräscht och underhålls hela tiden. Det finns många olika områden på hotellet där det går att njuta av solen. Personalen är tillmötesgående och trevliga. Vi har inget att klaga på och återvänder gärna.

 
2021-11-26

av Karenhenn14

Not helpful and rude

We arrived on 21st November 2021 and on arrival we was spoon to by a receptionist who told us we have 2x1bedroom apartments to which we hadn’t booked this as we had booked 2bed apartment as we had two teenagers 15yrs okd son and 18yr old daughter and when I explained that’s not what I paid for as we had paid high supplements for our room as we needed 2 twin beds all she could say was I had better deal. She was rude and told me to shhh and listen! When I got to the rooms which was interconnected and based on my son taking medication so he had to be close by I went into the second apartment I was disgusted that they had made my two teenagers sleep together in a double bed I contacted the rep and was told I couldn’t have twin beds as they don’t do them only in 2 bedroom apartments and they couldn’t accommodate us, on the second day of being here we had woken up to a nest of ants in our food all in the kitchen and also in our clothes so had to report this to be left a can of Ant spray in our room to do it ourselves. I booked this hotel based on good reviews but how very wrong was I. Our week stay as been a total nightmare and so upsetting for my son who suffered with autism and he’s not settled at all, Jet2 complaints team are aware of this and to be honest it’s not for children there is nothing here for them to do in the hotel and also the pool area you can’t move beds so for larger groups you can’t sit with each other and also vaping around the pool is not excepted but you can sit on a balcony and smoke your brains out where it’s within 5/6meters away. I’ve been to lanzarote before and I won’t be coming back to this hotel at all. No manners and very rude reception team the maintenance team was lovely and try there best when I had to get them in again on day 4 of our stay due to the ants that was everywhere.

 
2021-11-21

av ayeguy Glasgow, Storbritannien

Great Hotel

As above. Very nice hotel. Went with family (2 adults, 2 children). Although the kids were made to feel welcome, I’d say this hotel is more suited to couples. The pool is very quiet, which was great for us, not so good for the kids. All the staff were very nice. Rooms neat and tidy. We had a room next to the bottom gate. It was a bit of a pain at night as you could hear everyone come in. Also, around 7 o’clock the cleaners were in the storage room right next to our room. We did eat breakfast here. It was mainly catered to the German visitors. Which we were fine with, as we mainly have things like fruit and toast for breakfast. We definitely would go back to this hotel though, maybe without the kids.

 
2021-11-09

av Davesport1 Birmingham, Storbritannien

A little underwhelmed

A very nice hotel with a welcoming pool, however, as with other reviewers, there are just, not enough sunbeds for the amount of rooms available. Please do not think this is planned as part of Covid restrictions, the spa area has beds very close to eachother. When removing towels from sunbeds that have been vacated for sometime, they need to be consistent in their approach. We saw towels removed within 10 minutes of someone going to their room or going for lunch and then saw unused beds left for a couple of hours, left alone. We fully understand this process is very difficult to police, however, the lack of sunbeds is a hotel issue, an issue that the hotel should take seriously if they want to see customers returning. The hotel itself is very nice and you can tell instantly, that it has been refurbished recently and is clean and modern. Not too impressed that there is an additional charge for most things you'd get from a 4 star establishment. Covid lockdowns haven't been kind to anyone, however, don't leave it to the customer to recoup your losses, we have suffered along with everyone One last point and nothing the hotel can do about it. That hill is a killer even for fit people like us, phew, glad we've not got to climb it again! Would we stay here again, yes, if the sunbed situation was resolved, however, no, if we'd have to fight everyday for a bed. I don't spend my hard earned money to squander around every morning looking for a bed! I actually expect the typical response to our review, reference "sunbeds" however, please be original and tell us what your plans are to resolve this annoying issue?