Kundomdömen om H10 Rubicon Palace

Apollogästers omdömen
Omdömen på TripAdvisor
Här ser du våra egna Apollogästers omdömen om hotellet.
8,9 av 10 baserat på 19 omdömen
Övergripande bedömning
 
8,9 / 10
Städning
 
9,0 / 10
Korrekt beskrivning online
 
8,6 / 10
Motsvarade förväntningar
 
8,6 / 10
Faciliteter
 
8,9 / 10
Mat och dryck
 
8,5 / 10
Rum/lägenhet
 
8,4 / 10
Service
 
9,1 / 10

Senaste omdömena


10 av 10

+
Location, daisy adventure pool
-
The cleaning of the room is a bit random timewise. Also the TV was really bad, had almost non english channels and it was really bad rception on the channels.

Bekräftad gäst: 2019-12-20


10 av 10

+
-

Bekräftad gäst: 2019-11-08


Omdömena baseras på enskilda resenärers inlägg hos TripAdvisor (konsumentsida för resor och hotell). Dessa resenärer kan ha rest med annan arrangör eller individuellt. Apollo tar inget ansvar för innehåll eller bedömningar.


Genomsnittliga omdömen

  • 4,5/5 Sovkvalitet
  • 4/5 Läge
  • 4,5/5 Rum
  • 4,5/5 Service
  • 4,5/5 Standard
  • 4,5/5 Renlighet

81% av resenärerna rekommenderar

4216 omdömen
Utmärkt
 
2493
Väldigt bra
 
993
Bra
 
448
Mindre bra
 
169
Underkänt
 
113

5 senaste omdömen

2018-12-12

Inlägg av 115claryc

Femstjärnigt toppenhotell.

Bra service. Snabb hjälp fick vi när vi ringde då vi upptäckte att väggkontakten saknade el, tog inte ens 5 minuter innan en servicekille kom och fixade det. Jättebra mat mycket att välja på. Fina rum. Vi hade all inclusive. Ett stort plus att i baren hade man tex 8 olika fina sorters whisky att välja på så någon inhemsk dålig spritsort fanns ej överhuvudtaget. Tyvärr missade vi att kunna äta på alacarte restaurang. Fanns 3 stycken olika och på en vecka fick man välja 2 kvällar, men det gällde att boka redan första dagen pga högt tryck på bokningarna. Skulle gärna åka tillbaka, så rekommenderar verkligen detta hotell.

 
2018-12-11

Inlägg av victorzzz77

Mångfacetterat hotell

Hotellet ligger med ett lugnt och trivsamt läge nära härlig strandpromenad. Utsikten från vårt rum mot fyren var riktigt najs, likaså barterassens! De erbjuder ett stort och varierat sortiment av restauranger och aktiviteter för både vuxna och barn inom hotellområdet. Nivån på maten var bättre på bufférestaurangerna än á la Carten, däremot så var det tvärtom med servicen. Man måste välja mat med omsorg på á la carte restaurangerna då det var väldigt varierad nivå på rätterna (undvik t.ex. sushi på den japanska och ta inte majssoppa eller hamburgaren på steak house). Vinlistan var överlag väldigt begränsad och tyvärr gick det inte att få kaffe på maten (dock på frukosten och på rummet). Bufféresturangernas utbud av mat var riktigt bra! De erbjöd även lite mer hälsosamma alternativ med en hel del frukt och grönt vilket kändes bra. Men desserterna smakade knappt något trots att de såg väldigt aptitliga ut. Städningen var sisådär, golvet sopades knappt, vi fick dessutom påminna om städningen två dagar då det varit ostädat. Men uppskattad gest med chokladkonfektyr på rummet varje kväll! Snabb och smidig in- och utcheckning. Vi fick ett varmt välkomnande vid ankomst. Långt till närmaste badstrand med solstolar men poolområdet täcker egentligen alla behov för badandet. Vi rekommenderar verkligen att hyra bil genom hotellets service, enkelt och billigt även om vi hade behov av bilbarnstolar (löste sig utmärkt). 35 euro för en hel dag, inget extra tillägg för vare sig extra förare, bilbarnstolar eller självriskreduktion. Det finns hur mycket som helst att upptäcka på ön och vägnätet och trafiken är en baggis jämfört med Stockholm. Personalen var vänliga men upplevdes väldigt stressade, antagligen beroende på otillräcklighet eller dålig organisation. Tyvärr regnade det in i både lobby, vissa restauranger och resekamraters rum vid skyfall, vilket delvis störde vistelsen. Att sitta med regnvattenuppsamlande baljor bredvid sig till middagen är inte trevligt. Vi hade halvpension och åt lunch på närbelägna caféer och restauranger (rekommenderar verkligen en fantastisk skaldjurspaella på restaurangen Natura, några 100 meter ner på strandpromenaden). Bra barnklubb med engagerade ”lekledare” på området (ingick kostnadsfritt på vår bokning genom Apollo). Överlag en positiv vistelse!

 
2021-01-15

Inlägg av Keneire

Christmas at the H10 Rubicón Palace

Stayed for 7 nights for Christmas. Hotel is absolutely beautiful. It is a huge resort and very spread out and safe. Check in was quick and efficient. We upgraded to the Privilege all inclusive, which has added benefits such as Private lounge, private pool, private restaurant etc for privilege guests. Our room had sea view, and was one of the nicest rooms we have ever stayed in. There was plenty of onsite restaurants from Buffet, to Asian, Italian etc. All were excellent. Entertainment was nice and relaxed in the Piano bar. Big thank you to Laura in the Piana bar. Laura was an excellent member of staff, always polite and smiling, and very efficient. Look forward to returning this year.

 
2021-01-08

Inlägg av Donna W Lanzarote, Spanien

Don't let the bad reviews put you off!!

We've been staying at this hotel for quite some years now and we were slightly worried when we read the reviews that the hotel had gone downhill. Well we needn't have worried at all!! Check in was great. The staff are still the same smiley and friendly as they have always been. All over the hotel. We weren't expecting such a big selection of food in the buffet given the current situation, but everything was really good. We were quite impressed :-) as always drinks were fab too!! Rooms were spotless too! We will definitely be back as soon as we can... Cannot understand why such negative comments! Dont let them put you off...

 
2021-01-07

Inlägg av MicheleP469 London, Storbritannien

Helpful staff in difficult times

Stayed here 5 times before and obviously been very happy. Coronavirus has changed the situation and some of the amenities were not available despite me calling ahead from Uk and checking that they would be. Some disappointments for the first few days especially with my daughter and the other adult travelling. However, the staff went out of their way to be kind and try to help us.