Kundomdömen om H10 Rubicon Palace

Apollogästers omdömen
Omdömen på TripAdvisor
Här ser du våra egna Apollogästers omdömen om hotellet.
8,9 av 10 baserat på 19 omdömen
Övergripande bedömning
 
8,9 / 10
Städning
 
9,0 / 10
Korrekt beskrivning online
 
8,6 / 10
Motsvarade förväntningar
 
8,6 / 10
Faciliteter
 
8,9 / 10
Mat och dryck
 
8,5 / 10
Rum/lägenhet
 
8,4 / 10
Service
 
9,1 / 10

Senaste omdömena


10 av 10

+
Location, daisy adventure pool
-
The cleaning of the room is a bit random timewise. Also the TV was really bad, had almost non english channels and it was really bad rception on the channels.

Bekräftad gäst: 2019-12-20


10 av 10

+
-

Bekräftad gäst: 2019-11-08


Omdömena baseras på enskilda resenärers inlägg hos TripAdvisor (konsumentsida för resor och hotell). Dessa resenärer kan ha rest med annan arrangör eller individuellt. Apollo tar inget ansvar för innehåll eller bedömningar.


Genomsnittliga omdömen

  • 4,5/5 Sovkvalitet
  • 4/5 Läge
  • 4,5/5 Rum
  • 4,5/5 Service
  • 4,5/5 Standard
  • 4,5/5 Renlighet

81% av resenärerna rekommenderar

4177 omdömen
Utmärkt
 
2479
Väldigt bra
 
985
Bra
 
447
Mindre bra
 
160
Underkänt
 
106

5 senaste omdömen

2018-12-12

Inlägg av 115claryc

Femstjärnigt toppenhotell.

Bra service. Snabb hjälp fick vi när vi ringde då vi upptäckte att väggkontakten saknade el, tog inte ens 5 minuter innan en servicekille kom och fixade det. Jättebra mat mycket att välja på. Fina rum. Vi hade all inclusive. Ett stort plus att i baren hade man tex 8 olika fina sorters whisky att välja på så någon inhemsk dålig spritsort fanns ej överhuvudtaget. Tyvärr missade vi att kunna äta på alacarte restaurang. Fanns 3 stycken olika och på en vecka fick man välja 2 kvällar, men det gällde att boka redan första dagen pga högt tryck på bokningarna. Skulle gärna åka tillbaka, så rekommenderar verkligen detta hotell.

 
2018-12-11

Inlägg av victorzzz77

Mångfacetterat hotell

Hotellet ligger med ett lugnt och trivsamt läge nära härlig strandpromenad. Utsikten från vårt rum mot fyren var riktigt najs, likaså barterassens! De erbjuder ett stort och varierat sortiment av restauranger och aktiviteter för både vuxna och barn inom hotellområdet. Nivån på maten var bättre på bufférestaurangerna än á la Carten, däremot så var det tvärtom med servicen. Man måste välja mat med omsorg på á la carte restaurangerna då det var väldigt varierad nivå på rätterna (undvik t.ex. sushi på den japanska och ta inte majssoppa eller hamburgaren på steak house). Vinlistan var överlag väldigt begränsad och tyvärr gick det inte att få kaffe på maten (dock på frukosten och på rummet). Bufféresturangernas utbud av mat var riktigt bra! De erbjöd även lite mer hälsosamma alternativ med en hel del frukt och grönt vilket kändes bra. Men desserterna smakade knappt något trots att de såg väldigt aptitliga ut. Städningen var sisådär, golvet sopades knappt, vi fick dessutom påminna om städningen två dagar då det varit ostädat. Men uppskattad gest med chokladkonfektyr på rummet varje kväll! Snabb och smidig in- och utcheckning. Vi fick ett varmt välkomnande vid ankomst. Långt till närmaste badstrand med solstolar men poolområdet täcker egentligen alla behov för badandet. Vi rekommenderar verkligen att hyra bil genom hotellets service, enkelt och billigt även om vi hade behov av bilbarnstolar (löste sig utmärkt). 35 euro för en hel dag, inget extra tillägg för vare sig extra förare, bilbarnstolar eller självriskreduktion. Det finns hur mycket som helst att upptäcka på ön och vägnätet och trafiken är en baggis jämfört med Stockholm. Personalen var vänliga men upplevdes väldigt stressade, antagligen beroende på otillräcklighet eller dålig organisation. Tyvärr regnade det in i både lobby, vissa restauranger och resekamraters rum vid skyfall, vilket delvis störde vistelsen. Att sitta med regnvattenuppsamlande baljor bredvid sig till middagen är inte trevligt. Vi hade halvpension och åt lunch på närbelägna caféer och restauranger (rekommenderar verkligen en fantastisk skaldjurspaella på restaurangen Natura, några 100 meter ner på strandpromenaden). Bra barnklubb med engagerade ”lekledare” på området (ingick kostnadsfritt på vår bokning genom Apollo). Överlag en positiv vistelse!

 
2020-11-27

Inlägg av bosswhite Scotland

COVID break

It was 15 years since we last stayed in Playa Blanca and we were looking forward to going back . We chose the H10 Rubicon Palace as we used to stay at the H10 Lanzarote Princess and H10 always provided a good standard. On arrival our temperature was checked and check in was organised. We got an up grade to a privilege room which was a nice touch. Our room looked onto the sea and had lovely views of Fuerteventura . The hotel was only 13% occupied and all the staff were working hard to provide a service recognised of a 5 star hotel Not all the restaurants were open which is understandable due to the current pandemic and we accepted this . Yes the food may not have been at a 5 star standard but we accepted this as we were just pleased to get a holiday , we should have been in Australia The resort was very quiet like the hotel but we still enjoyed being away enjoying the sunshine. Last but not least we found the behaviour of some of the guests towards members of staff disgraceful , the staff were trying their best in very difficult circumstances to please the small number of Clients. We are in a pandemic which is difficult for everyone and obviously this just doesn’t register with some . We will return to this hotel as we enjoyed our time their.

 
2020-11-21

Inlägg av RolandfromHolland1

Thanks you Giorgia of the HRM

The beginning of our holiday was not great, but Giorgia was very kind and helpfull. She really made our stay very comfortable. For us the hotel was not 5 stars, but Giorgia gave the service of a 5+ star hotel. Next to her, also the other people working in the hotel were very nice.

 
2020-11-21

Inlägg av KelleyG132 Whitley Bay, Storbritannien

Wonderful stay!

We stayed at this hotel well in February 2020 travelling with our two children. The transfer time to this resort is literally 15 minutes which is perfect if travelling with kids First impressions.... well what can I say! The hotel entrance and lobby and reception is incredible exactly what you would expect from a 5-star we were greeted with a glass of champagne and checking was reasonably quick. Our room was modern and contemporary with a spacious king bed and pull out sofa bed for the children and a lovely balcony overlooking the gardens. The room was cleaned and toiletries replenished daily. The resort itself is huge, particularly beautiful and well landscaped. The lagoon pool with the yacht feature is stunning when it's lit up an evening and there are multiple pools at this resort so getting a sunbed was not difficult. The pool at the daisy club is great for kids and includes the ice cream and drinks cart to save you having to return to the main area for refreshments. Although we don't have little ones, there are well equiped creches and miniclubs to keep little ones entertained if you need a break! There is so much to do for kids and adults here....mini-golf, yoga, football, pool games all and the animation team or non-stop with encouragement to get people of all ages involved. The most impressive I would say were the shows on an evening, we are regulars at Disney resorts so are expectations are a little high but it was very well delivered and professional. There are a few main buffet restaurants in the resort but the food variety and standard was high, they also did "themed" nights which I thought was a great. In addition to the buffet restaurants there was also 3 a la carte restaurants you could choose to eat in, a steakhouse a Japanese restaurant and an Italian restaurant. You need to book these on your first day to make sure that you can get a reservation as they are popular and well worth going to. We stayed on a half board option however after speaking to to the lovely Carolina we decided to upgrade for the last few days of our stay to all inclusive. I would recommend doing this in resort and speaking directly to Carolina, her customer service was first class and she was extremely helpful and made our stay that little bit more special! All in all this resort is absolutely first class, the surroundings, the food and the service level. We have already booked for February 21 and also February 2022!