Viktig information inför din resa till Indien

De flesta länder inom EU har tagit bort sina covidrelaterade inresekrav och det är nu enkelt och smidigt att resa igen.

Du behöver dock själv kontrollera för vad som gäller för just din resa och nedan har vi samlat information om inresekrav för flera resmål.

 


Krav för inresa till Indien

För inresa till Goa (Indien) krävs Covidbevis och inreseformulär

Covidbevis

Alla resenärer över 5 år måste kunna uppvisa något av följande för att komma in i Goa (Indien).

  • Negativt PCR-test som inte är mer än 72 timmar gammalt vid avresa (ej antigen/snabbtest). Resultatet ska tas med i en fysisk utskrift från Covidbevis.se och bifogas anmälningsformuläret.

Eller

  • Dokumentation på att du är fullvaccinerad för mer än 14 dagar sedan. Det finns inget utgångsdatum för giltigheten av den avslutade vaccinationen (2 doser) för inresa till Goa (Indien).

 

Cirka 2 % av alla resenärer väljs ut för stickprovskontroller och tester vid ankomsten. Du kan lämna flygplatsen innan testresultatet är tillgängligt.

Inreseformulär

Inreseformulär
 

För att kunna resa in i Indien måste man fylla i ett inreseformulär. Inreseformuläret ska fyllas i av alla resenärer, oavsett ålder.  

Klicka här för att komma till formuläret
 

Flyg med Qatar Airways 

När man ska flyga med Qatar Airways, måste man fylla i ett formulär att visa vid incheckningen på flygplatsen. Det går att fylla i det på plats, men för att undvika kö och väntetid rekommenderas att man fyller i formuläret innan man kommer till flygplatsen. Formuläret kan skrivas ut och tas med som utskrift. 

Klicka här för att komma till formuläret


Flygresan

Flygbolag

Från och med 16 maj är det inte längre ett krav från den europeiska luftfartsmyndigheten att man ska bära munskydd på flyg och på flygplatser i Europa. Var uppmärksam på att det kan finnas vissa undantag. Vi rekommenderar därför att du tar med dig ett munskydd, ifall det skulle behövas.

 


På resmålet

Åtgärder i Indien

Information kommer inom kort.

Om du blir sjuk

  • Kontakta Apollos personal på resmålets servicetelefon så informerar vi hotellet.
  • Därefter följs de lokala riktlinjer som finns, detta gäller både dig och dina medresenärer.

Vi rekommenderar alltid våra kunder att ha en reseförsäkring.

På Sweden Abroad och Re-open EUs hemsida kan du läsa mer om vad som gäller i Grekland.


Övrig viktig information