Löpträning med Sonja Roxner - La Pared, Fuerteventura

Utvecklas som löpare tillsammans med certifierade löptränaren Sonja Roxner på Apollo Sports-hotellet La Pared - powered by Playitas. Delta i en mix av träningspass som distanslöpning, intervaller, långdistans, tröskelpass, fartlek och styrka för löpare. 

Vem kan delta?

Alla kan delta – såväl nyfrälsta som mer vana löpare. Du deltar i de träningspass som passar dig för dagen, samtidigt som du kan välja och vraka bland utbudet i hotellets ordinarie sportprogram.

Löpträningen utspelas med bas på underbara La Pared powered by Playitas, Fuerteventura – Kanarieöarnas näst största ö som bjuder på underbara stränder och ett dramatiskt vulkanlandskap. Klimatet är soligt och torrt, men hettan är aldrig plågsam och det blåser alltid uppfriskande vindar, vilket borgar för fantastiska löparupplevelser. 

Om Sonja Roxner

Sonja Roxner har tidigare varit uppskattad gästtränare på flera av våra Apollo Sports-hotell på Kanarieöarna. Hon har även varit tränare för Göteborgsvarvets löparveckor på Playitas, Fuerteventura. I Sverige anordnar hon löpar-/hälsoweekends på olika spa- och hotellanläggningar. Sonja är certifierad löptränare via Svenska Friidrottsförbundet och passionerad löpare sedan tonåren. Hon är även hälso- och kostrådgivare samt utbildad inom funktionell träning. Sonja brinner för att inspirera andra att utvecklas utifrån individens egna förutsättningar.

Aktuella datum: 

  • 23 juni - 7 juli 2020
  • 21 dec 2020 - 4 jan 2021
  • 15-22 feb 2021

Det här har du att se fram emot:

  • Utveckla din löpning
  • Helt kostnadsfritt
  • Ingen föranmälan behövs
  • Ledning av proffessionella tränare
  • En härlig träningsvecka där alla kan delta!
     

Hur bokar jag?

Genom att boka in dig på La Pared under aktuellt datum för träningsveckan. Att delta i gästpassen är gratis och ingen föranmälan behövs.

Frågor? Mejla oss eller ring 08-519 307 07​.

Se alla träningsveckor och gästpass

Boka resa till La Pared

Program och klassbeskrivningar

Lugn distanslöpning
6–8 kilometer löpning i lugnt tempo. Ett bra sätt att mjuka upp stela muskler efter en flygresa.

Morgonjogg
Vi väcker kroppen varsamt med en morgonjogg på ca 30-40 minuter i lugnt tempo.

Löpskolning/löpteknik och distanslöpning
Här lär du dig att steg för steg hitta en bra löpteknik som både kan ge dig snabbare tider på lopp och bidra till att förebygga skador. Vi springer sedan ett distanspass i medelfart för att öva löptekniken.

Distanslöpning med tempohöjning
Vi värmer upp med lätt jogging och löpteknikövningar. Därefter följer en fartökningsdel i din individuella tröskelfart. Passet avslutas med nedvarvning i lugnare tempo.

Mixade intervaller
Vi springer intervaller med olika längd. Effektiv träning som bland annat bidrar till ökad syreupptagningsförmåga.

Långdistanspass
Ca 15 km distanslöpning i långsamt tempo i det fantastiska ökenlandskapet utanför La Pared

Löpteknik i backe och intervaller i backe
Du får lära dig löpteknik för backträning uppför och nerför. Intervallträning i backar med olika längd och lutning.

Distanslöpning med fartlek
Vi springer med varierade tempohöjningar på ett lekfullt sätt. En skonsam och kul form av kvalitetsträning.

Styrka för löpare
Här jobbar vi med löpspecifika styrkeövningar som framför allt stärker bålmuskulaturen.


Bo bra på La Pared – powered by Playitas

Bo granne med gyllene sanddyner och mäktiga berg. Det här är hotellet för dig som gillar gruppträning och som älskar löpning, vågsurfing och cykling. Boka en resa till La Pared under perioden 2-16 juli och delta i så många pass du vill. I sommar kan resa en eller två veckor till La Pared med avresa från Stockholm eller Köpenhamn.