Kundomdömen om Adrian Colon Guanahani

Apollogästers omdömen
Omdömen på TripAdvisor
Här ser du våra egna Apollogästers omdömen om hotellet.
9,2 av 10 baserat på 21 omdömen
Övergripande bedömning
 
9,2 / 10
Städning
 
9,0 / 10
Korrekt beskrivning online
 
8,8 / 10
Motsvarade förväntningar
 
9,0 / 10
Faciliteter
 
8,5 / 10
Mat och dryck
 
8,5 / 10
Rum/lägenhet
 
9,0 / 10
Service
 
9,3 / 10

Senaste omdömena


9 av 10

+
Byggnaden är mycket estetiskt tilltalande, personalen håller respektavstånd med bibehållen vänlighet. Tystnaden är rogivande, avsaknaden av högtalarskrål bidrar nog till att även gästerna ger varandra möjlighet att sitta på balkonger och andra uteplatser och föra samtal utan att någonsin behöva överrösta någon eller något annat.
-
Middagsserveringen vid Pergola, lunchserveringen är riktigt bra, men sedan byter man serveringspersonal och troligen även i köket som inte klarar av att hantera kött. De fick 2 besök av oss. Vi begärde inget men vi fick ändå vid ena tillfället 50 % i avdrag på huvudrätten, vid andra tillfället 100 % avdrag. De bör byta kvällskock.

Bekräftad gäst: 2020-03-15


9 av 10

+
Ett fantastiskt hotell, rent och fräscht.
-
Vattengympa skulle vara ett stort plus.

Bekräftad gäst: 2020-02-02


9 av 10

+
Takpoolen var bäst. Stämmer ej att det enl hemsidan är 150 m till strand. Det var minst det dubbla. Det får ni ändra annars är det falsk marknadsföring.
-
Åt en kummel som var nästan oätlig. Onödigt med huvudrätt när det fanns buffé

Bekräftad gäst: 2020-01-05


8 av 10

+
Varm pool
-

Bekräftad gäst: 2019-12-01


9 av 10

+
Vänlig god service. Lugn och fin atmosfär
-
Något bättre kvällsunderhållning.

Bekräftad gäst: 2019-11-24


9 av 10

+
-
Städning av golvet på rummet.

Bekräftad gäst: 2019-11-10


10 av 10

+
Att det var barnfritt. Centralt läge och oerhört fint och trevlig personal.
-
Vissa ställen, tex lunchrestauranger och poolområdet borde ha rökfritt. Det var det inte, och det är inte så trevligt.

Bekräftad gäst: 2019-10-27


8 av 10

+
-
kuddar och täcken, helt värdelöst med en stor korv till kudde och att hålla reda på tre lager (eller två) täcken när man inte kunde ha bara ett lakan över sig.

Bekräftad gäst: 2019-10-20


9 av 10

+
Rent och fint, bra personal
-
Bättre variation på maten. Lite tråkigt att få "samma" mat i tre veckor. Den mat som fanns var dock bra. Borde ha ett vinerbjudande för långliggare.

Bekräftad gäst: 2019-04-14


10 av 10

+
Läget. Lugnt. Vuxenhotell.
-
Underhållningen var katastrof.

Bekräftad gäst: 2019-03-31


Omdömena baseras på enskilda resenärers inlägg hos TripAdvisor (konsumentsida för resor och hotell). Dessa resenärer kan ha rest med annan arrangör eller individuellt. Apollo tar inget ansvar för innehåll eller bedömningar.


Genomsnittliga omdömen

  • 4,5/5 Läge
  • 4,5/5 Sovkvalitet
  • 4,5/5 Rum
  • 5/5 Service
  • 4,5/5 Standard
  • 5/5 Renlighet

92% av resenärerna rekommenderar

1764 omdömen
Utmärkt
 
1297
Väldigt bra
 
372
Bra
 
80
Mindre bra
 
13
Underkänt
 
2

5 senaste omdömen

2019-06-16

Inlägg av Inga-lill L Göteborg, Sverige

Fantastisk upplevelse.

Ett hotell att rekommendera och som vi återkommer till. Perfekt läge till strandpromenaden . Fint rymligt rum med balkong. Mycket god mat. Vi uppskattade den varierande underhållningen på kvällarna. En stor eloge till trevlig städ och restaurang personal . Stort TACK för champagen på vår bröllopsdag - det uppskattade vi varmt.

 
2018-04-25

Inlägg av 263henrika Rydal, Sverige

lugnt och avkopplande, välstädat

sköna sängar, välstädat hotell. bra wifi, vi hade halvpension, som var bra. Gratis värdeskåp, gott kaffe.P å kvällen så fick man köpa kaffet i baren, på morgonen ingick det när man åt frukost. solsängarna hade en tjock dyna som dem täckte över nattetid, poolhanddukar samt solsängsöverdrag ingick, kunde bytas varje dag. tyckte all personal var trevlig, fanns ett litet gym

 
2016-11-21

Inlägg av ahj345 Vänersborg, Sverige

Lugnt o fridfullt , rent o snyggt

Mycket trevligt hotell, väl värt sina fyra stjärnor. Bra läge nära både centrum o strand. Tre fina pooler som var uppvärmda en med saltvatten, temperaturen kollades x flera / dag. På takterrassen var det ljuvligt att vistas med strålande utsikt. Ett bland de renaste o mest välstädade hotell jag varit på. Badhandukar samt frotté skydd till solsängen fick man byta dagligen och man fick själv bestämma vid incheckningen hur ofta man ville ha bytt lakan o duschhandukar. Fina frukost o middagsbufféer ! Kan rekommenderas men tänk på att man kräver långbyxor till herrarna o inga bara axlar vid middagsbufféer. Vid frukosten något enklare klädsel, såg dock ingen med shorts då heller.

 
2020-05-10

Inlägg av thompsonUK25 St. Albans, Storbritannien

Excellent customer care and service

We stayed at this adult only hotel between 6th -20th March, so we experienced the hotel when it was operating normally and during the Spanish lockdown. During the lockdown, we were particularly impressed with the way that the hotel continued to provide all guests with a wide range of excellent meals. We were offered a wide variety of food, even though the numbers in the hotel continued to diminish, as guests left and no new ones arrived. It was only on our last morning, when guest numbers were very low, that the number of items for breakfast was restricted, but there was still plenty to eat. Even though the hotel's staff must have been concerned about their own futures, waiting staff, cleaners and receptionists continued to do a very professional job. For the last 3 days of our holiday, we had to stay in our rooms and just went to the dinning room for meals. Our hotel room, a superior one, had a balcony overlooking the pool. It had an umbrella, a table and two chairs, so we made ourselves comfortable and made the most of the warm weather. The hotel has a number of English television channels, so we could keep up with the news and could use the free WiFi in the rooms. Our room had a good sized bathroom and a large walk-in cupboard, where there was space to store suitcases. In the room was a small table and two comfortable armchairs. There were also tea making facilities. During the lockdown, we were given a bottle of still water each day, which was a thoughtful gesture. On arrival, we had been given bottled water and a tea/coffee pack and a bowl of fruit. For nine days of our holiday, we were able to use all the facilities of the hotel. There are ample, comfortable sunbeds and umbrellas, both around the main pool area and on the small roof top pool area. Guests are provided with a long towel that fits over the sun beds and another towel for use after swimming. This was an excellent idea. Towels could be exchanged every evening. There is a table tennis table in the main pool area and a small gym. Meals can be taken inside or outside. During the day, an outside pool restaurant provides drinks and meals. We only bought drinks, but found this reasonably priced when compared to sea view restaurants. Every evening there is live music in the inside bar area and a space for dancing. We had previously stayed in this hotel's 5* sister hotel. The Colon Guanahani is certainly smaller and has plainer décor, but the level of service and value for money in this hotel is excellent. I want to praise here Jet 2 and their rep at the hotel, Amanda. During lockdown, Jet 2 responded very well to concerns. The company quickly confirmed that we would leave as scheduled and were exceptionally efficient on the day of our departure. Travellers were processed outside the airport very quickly. Jet 2 had a lot of staff at the airport to support and reassure guests At what was a worrying time, Amanda was willing to help all British guests in the hotel regardless of which airline they were travelling with. It's easy to do a good job when things are going smoothly, the Hotel Colon Guanahani and Jet 2 should be praised for the quality of service that they provided when faced with unprecedented challenges.

 
2020-03-23

Inlägg av 708ChristineR708 Romford, Storbritannien

Our 2nd visit

Stayed at this lovely hotel for the 2nd time and we were not disappointed. The staff are friendly and helpful and always try to accommodate your needs. Unfortunately La Calima hit the island on our first night, but the staff swept, cleaned and even jet washed the building and it was soon back to its pristine self. I cannot praise the staff enough for their smiles, attention to detail and upkeep of this hotel. I’m sure that we will be having another visit as soon as this horrible virus is under control. God willing. I hope all stay safe and well in these uncertain times