Kundomdömen om H10 Rubicon Palace

Apollogästers omdömen
Omdömen på TripAdvisor
Här ser du våra egna Apollogästers omdömen om hotellet.
9,1 av 10 baserat på 68 omdömen
Övergripande bedömning
 
9,1 / 10
Städning
 
8,6 / 10
Korrekt beskrivning online
 
9,1 / 10
Motsvarade förväntningar
 
9,0 / 10
Faciliteter
 
9,1 / 10
Mat och dryck
 
8,9 / 10
Rum/lägenhet
 
8,9 / 10
Service
 
9,1 / 10

Senaste omdömena


10 av 10

+
Location, daisy adventure pool
-
The cleaning of the room is a bit random timewise. Also the TV was really bad, had almost non english channels and it was really bad rception on the channels.

Bekräftad gäst: 2019-12-20


10 av 10

+
-

Bekräftad gäst: 2019-11-08


9 av 10

+
Utmärkt service i receptionen. Rent på området.
-
Städa golv.

Bekräftad gäst: 2019-04-19


9 av 10

+
Hotellet och rummet var fräscha och moderna. Bra att det fanns flera pooler med uppdelning för vuxna och barn.
-
Det fanns en lapp på badrummet som sa ”tillsammans sparar vi vatten”. Ändå byttes våra handdukar ut dagligen. Det borde vara samma princip som de flesta hotell kör med; handduk på kroken-jag kan använda den igen, handduk på golvet-jag vill ha en ny.

Bekräftad gäst: 2019-04-19


8 av 10

+
Nära havet
-
Ha rätt temperatur i poolen

Bekräftad gäst: 2019-04-12


9 av 10

+
Fräscht hotell med vänlig och serviceinriktad personal. Gott om solstolar. Bistron och Mike´s coffe var toppen. Goda drinkar med internationell sprit.
-
Maten kunde vara mer vällagad och kryddad. Dessutom mer varierad. De uppfyllde ej en femstjärnig nivå! De bör även om det är många som kommer samtidigt ge en mer omfattande information om hotellet och vad som ingår. Exempelvis ingick ej minibaren i all incl. (dåligt!!). Detta har vi aldrig varit med om tidigare på femstjärniga hotell. Mycket kalla pooler. Jag såg knappt någon som badade i dessa.

Bekräftad gäst: 2019-04-12


8 av 10

+
-

Bekräftad gäst: 2019-04-12


9 av 10

+
-

Bekräftad gäst: 2019-04-12


9 av 10

+
Gott om pooler och solstolar
-
Vindskydd på fler ställen, väldigt blåsigt

Bekräftad gäst: 2019-04-12


9 av 10

+
dejligt stort værelse med gode senge, stort badeværelse og balkon med udsigt til pool og havet. flere pools at vælge imellem og specielt en opvarmet og en saltvandspool. Mulighed for valg af 3 x thema-restauranter
-
For mange store badedyr i den opvarmede pool. Ventetid på bord i restaurant hvis man kom senere end 19.30. Restauranter, a la carte, burde åbne samtidig

Bekräftad gäst: 2019-04-12


Omdömena baseras på enskilda resenärers inlägg hos TripAdvisor (konsumentsida för resor och hotell). Dessa resenärer kan ha rest med annan arrangör eller individuellt. Apollo tar inget ansvar för innehåll eller bedömningar.


Genomsnittliga omdömen

  • 4,5/5 Sovkvalitet
  • 4/5 Läge
  • 4,5/5 Rum
  • 4,5/5 Service
  • 4,5/5 Standard
  • 4,5/5 Renlighet

81% av resenärerna rekommenderar

4085 omdömen
Utmärkt
 
2455
Väldigt bra
 
972
Bra
 
427
Mindre bra
 
139
Underkänt
 
92

5 senaste omdömen

2018-12-12

Inlägg av 115claryc

Femstjärnigt toppenhotell.

Bra service. Snabb hjälp fick vi när vi ringde då vi upptäckte att väggkontakten saknade el, tog inte ens 5 minuter innan en servicekille kom och fixade det. Jättebra mat mycket att välja på. Fina rum. Vi hade all inclusive. Ett stort plus att i baren hade man tex 8 olika fina sorters whisky att välja på så någon inhemsk dålig spritsort fanns ej överhuvudtaget. Tyvärr missade vi att kunna äta på alacarte restaurang. Fanns 3 stycken olika och på en vecka fick man välja 2 kvällar, men det gällde att boka redan första dagen pga högt tryck på bokningarna. Skulle gärna åka tillbaka, så rekommenderar verkligen detta hotell.

 
2018-12-11

Inlägg av victorzzz77

Mångfacetterat hotell

Hotellet ligger med ett lugnt och trivsamt läge nära härlig strandpromenad. Utsikten från vårt rum mot fyren var riktigt najs, likaså barterassens! De erbjuder ett stort och varierat sortiment av restauranger och aktiviteter för både vuxna och barn inom hotellområdet. Nivån på maten var bättre på bufférestaurangerna än á la Carten, däremot så var det tvärtom med servicen. Man måste välja mat med omsorg på á la carte restaurangerna då det var väldigt varierad nivå på rätterna (undvik t.ex. sushi på den japanska och ta inte majssoppa eller hamburgaren på steak house). Vinlistan var överlag väldigt begränsad och tyvärr gick det inte att få kaffe på maten (dock på frukosten och på rummet). Bufféresturangernas utbud av mat var riktigt bra! De erbjöd även lite mer hälsosamma alternativ med en hel del frukt och grönt vilket kändes bra. Men desserterna smakade knappt något trots att de såg väldigt aptitliga ut. Städningen var sisådär, golvet sopades knappt, vi fick dessutom påminna om städningen två dagar då det varit ostädat. Men uppskattad gest med chokladkonfektyr på rummet varje kväll! Snabb och smidig in- och utcheckning. Vi fick ett varmt välkomnande vid ankomst. Långt till närmaste badstrand med solstolar men poolområdet täcker egentligen alla behov för badandet. Vi rekommenderar verkligen att hyra bil genom hotellets service, enkelt och billigt även om vi hade behov av bilbarnstolar (löste sig utmärkt). 35 euro för en hel dag, inget extra tillägg för vare sig extra förare, bilbarnstolar eller självriskreduktion. Det finns hur mycket som helst att upptäcka på ön och vägnätet och trafiken är en baggis jämfört med Stockholm. Personalen var vänliga men upplevdes väldigt stressade, antagligen beroende på otillräcklighet eller dålig organisation. Tyvärr regnade det in i både lobby, vissa restauranger och resekamraters rum vid skyfall, vilket delvis störde vistelsen. Att sitta med regnvattenuppsamlande baljor bredvid sig till middagen är inte trevligt. Vi hade halvpension och åt lunch på närbelägna caféer och restauranger (rekommenderar verkligen en fantastisk skaldjurspaella på restaurangen Natura, några 100 meter ner på strandpromenaden). Bra barnklubb med engagerade ”lekledare” på området (ingick kostnadsfritt på vår bokning genom Apollo). Överlag en positiv vistelse!

 
2020-09-26

Inlägg av cheekers1 Waterford, Irland

Brilliant Stay.

We were a bit worried about on coming to Playa Blanca with the Covid.. There again life is to short Tried to book the Lanzarote Princess which we have been coming to for the past 32 years unfortunately closed.. Then the Timanfaya Palace again closed. Delighted that the Rubicón Palace was open. Booked half board directly with the hotel and got a 30 per cent discount.. Delighted. The Rubicón is a little bit out of Playa Blanca.. There is a regular bus service and taxi fare was only 4.20e. The hotel is a large complex on beautiful grounds and gardens. All rooms are large and well appointed and equipped.. Breakfast and Dinner are Buffet style in the main restaurant and there is something for everyone. The standard of hygiene was excellent with spoons and tongs being renewed every fifteen minutes. On entry in to the reception area temperature checks were taken. I must applaud Management and all Staff for their kindness and going about their duties in a professional manner in such difficult times. Hopefully we will see you again in the New Year.

 
2020-09-19

Inlägg av scarletjim colchester

Mostly excellent, especially under covid circumstances

We're here now, on our penultimate day of an 8-day stay. Generally it's great, with fantastic customer service, with just a few minor improvements suggested. Room - excellent, huge & modern, not like traditional hotel rooms at all. Pools - excellent, huge and spacious main, and a variety of options. Lobby - beautiful and with great atmosphere (although whenever there is no entertainment there should be light background music to add ambience - and actually sometimes there is :) ). Covid-19 - feels extremely safe, very good measures in place. It does feel a bit weird wearing a mask every time you walk anywhere, but you soon get used to it. Staff - excellent throughout. Polite, frindly, efficient, perhaps the best we have encountered. Food - this is the only area where perhaps minor improvements could be made. We'd have liked better quality in the buffet - use of frozen or tinned vegetables throughout wasn't great for example - and much of the food is often only luke warm - but we also had many very good meals, and to be fair, when we made some comments to staff about our concerns, we were asked to visit guest relations, who were very understanding and provided us with a couple of worthwhile perks as an apology. (Obviously they couldn't just change the buffet menu the next day, but they did all that we could have asked to make us feel valued and listened to as guests). Generally, it's hard to judge a hotel properly in the current covid 19 situation, but we are impressed with the overall package and would probably return.

 
2020-09-07

Inlägg av 309irawr Celbridge, Irland

Wonderful stay in a beautiful hotel!!!

We stayed in Rubicón Palace at the end of August, and although I’ve read a lot of negative reviews just before our trip, they all turned out to be slightly exaggerated. Yes, considering COVID times, things are different than what we were used to. However we felt very safe in the hotel and on the island. Things worth mentioning: - privilege lounge-‘our favourite!’ great selection of drinks and the views from the terrace are spectacular - privilege check-in-another significant perk if you upgrade- Marcia was amazing, so professional, patient, very pleasant to deal with, answered all our questions and went above and beyond- thank you!!! - amazing walks on Maritime Avenue - definitely buffet breakfast rather than a-la carte (we tried both)! - swimming pool- lovely relaxing atmosphere - our room was superb- great layout, loads of storage space, spacious balcony - to our surprise, the hotel web app worked very well, no issues with booking meals or spa visit Things not so great: - buffet dinners were a little repetitive and trying to get a coffee at breakfast was difficult, not blaming the staff! - in general, food was OK but not a 5-star experience - cocktails at the Lobby bar were not very good - cleaning was ok, but room wasn’t hoovered it mopped a couple of times. Not a big deal but a little disappointing Special thanks again to Marcia and Giacomo who were extremely nice and so very helpful!!