Kundomdömen om Elba Lanzarote Royal Village Resort

Apollogästers omdömen
Omdömen på TripAdvisor
Här ser du våra egna Apollogästers omdömen om hotellet.
8,7 av 10 baserat på 42 omdömen
Övergripande bedömning
 
8,7 / 10
Städning
 
8,3 / 10
Korrekt beskrivning online
 
7,9 / 10
Motsvarade förväntningar
 
8,3 / 10
Faciliteter
 
8,2 / 10
Mat och dryck
 
8,0 / 10
Rum/lägenhet
 
8,8 / 10
Service
 
8,3 / 10

Senaste omdömena


8 av 10

+
-

Bekräftad gäst: 2020-03-06


10 av 10

+
Allt från service, rent o fräscht, övervägande bra mat, frukosten var super.
-
Vet unte faktiskt ,är riktigt nöjd.

Bekräftad gäst: 2019-12-27


3 av 10

+
Fint poolområde, trevligt område
-
Städa mer än de ytor som ”syns”. Bort med kackerlackor och myror. Städa gångarna utanför rummen för att minska mängden myror på uteplatser och i rummet.

Bekräftad gäst: 2019-11-22


8 av 10

+
-
bättre bemötande av personalen i barerna och restaurangerna

Bekräftad gäst: 2019-11-01


Omdömena baseras på enskilda resenärers inlägg hos TripAdvisor (konsumentsida för resor och hotell). Dessa resenärer kan ha rest med annan arrangör eller individuellt. Apollo tar inget ansvar för innehåll eller bedömningar.


Genomsnittliga omdömen

  • 4,5/5 Sovkvalitet
  • 4/5 Läge
  • 4,5/5 Rum
  • 4,5/5 Service
  • 4/5 Standard
  • 4,5/5 Renlighet

0% av resenärerna rekommenderar

2202 omdömen
Utmärkt
 
1175
Väldigt bra
 
650
Bra
 
232
Mindre bra
 
84
Underkänt
 
61

5 senaste omdömen

2018-02-05

Inlägg av Palmis56 Halmstad, Sverige

Bra hotell men lite offside

Vi bokade det här hotellet för det var mest prisvärt just då. Det är ett bungalows hotell, bungalowsen är sammanbyggda 4 tillsammans. Området är jättestort så det är inte lätt att hitta rätt och inget för den som har svårt att gå. Själva bungalowen är mycket fin, där finns det mesta som behövs, till och med egen kapsel kaffemaskin, kapslar kan köpas i receptionen, det ingår 4 st. Lite underhållning på kvällarna och en fin bar på övervåningen med underhållning vissa kvällar. Prisnivån på hotellet ligger högre än att äta och dricka utmed strandpromenaden som ligger en bra bit därifrån, spelar kanske inte så stor roll om man bokat all inkl.mer vid halvpension. Det finns en vuxenpool med restaurang på området. Vi åt alacart en kväll vid poolbaren och det var god mat där. Inga mygg när vi var där Sammanfattningsvis ett bra hotell fast lite väl långt fån stranden och det blir mycket gående för att ta sig runt i området..

 
2017-04-10

Inlägg av Camilla J Ystad, Skåne Län, Sweden

Jättefint hotell.

Här bodde vi en vecka med All inclusive. Rent, väldoftande, FANTASTISK personal. Poolområdet var jättefint med många solstolar. En del av poolen var till och med uppvärmd. Det har vi ALDRIG upplevt på någon av våra 6 tidigare resor till denna fantastiska ö. Rummet var väl tilltaget med tv-rumsdel och sovdel. Nyrenoverat och fräscht. Tv i både stora rummet och i sovrummet. Badrum med badkar och avskild toalett. Badkaret var i minsta laget. Inte ens vår 12-åring fick plats. Vattenavrinningen från badet var fel-lutat så det blev vattenansamling på golvet. Hade föredragit en dusch. Tyvärr låg vår uteplats så att vi bara hade sol en stund på förmiddagen och det stod ett träd där som släppte små frökapslar som var sylvassa. Så den använde vi inte mycket. Synd för det fanns både sittdel med bord och soffa samt 2 solsängar. Trevlig poolbar där vi ofta spenderade våra dagar med att spela kort eftersom vi tyvärr hade ganska dåligt väder under vår resa. Intill gick det att få lite mellanmål i form av både hamburgare, grönsaker och diverse ostar och tillbehör. Maten i restaurangen har vi hört olika versioner av. Kan hålla med om att det ibland var lite konstiga maträtter som kanske inte passar alla. Allt var dock mycket vällagat och välsmakande. Mycket grönsaker att välja på. Man använde sig inte så mycket av friterad mat utan det mesta var stekt eller kokt. Alltså ett hälsosammare alternativ. Detta passade oss bra, men kan tänka att de som hade lite mindre barn hade svårt att hitta något passande. Många efterrätter att välja på och alltid flera sorters ost och charkprodukter att välja på. Pizza och pasta med sås fanns alltid. Ett minus var dock att det var väldigt dåligt skyltat vad det var. Så ibland var det ett lotteri vad det var man fick på tallriken. Ölen och vinet man fick var jättebra. Servicen trevlig och snabb. Vilken personal!!! Alltid lika trevliga och tillmötesgående. De jobbade stenhårt för att få oss att känna oss välkomna och att delta i olika aktiviteter. De lärde sig snabbt sonens namn så att han kände sig som hemma. Detta räddade nog vår resa eftersom han var den enda i sin ålder där. Ungarna hängde som en svans efter personalen. Aktiviteter varje dag som vattengympa, pool-lekar, tennis, bågskytte osv. Egen del för de mindre barnen i Pepeland där personalen tog väl hand om barnen. På kvällen bjöds det på hög kvalitè av uppträden. Pepe minglade runt och skojade hela dagen och kvällen lång. Vi har haft en underbar vecka, trots vädret, och kommer troligen tillbaka till detta trevliga hotell.

 
2017-01-28

Inlägg av 179annelib Uppsala, Sverige

Usel mat

Superfint hotell men rätt dålig mat! Frukosten va helt ok. Kanske svårt att misslyckas med. Men middagen va under all kritik. Vi åt i vuxendelen. Åt en lunch på hotellet och den va både dyr och dålig. Synd att ett sånt fint hotell får minus för maten. Jättefint poolområde.

 
2020-09-14

Inlägg av JessieEy95 Merthyr Tydfil, Storbritannien

Perfect holiday in such circumstances

Myself and my partner have just finished a 10 day stay at this hotel. We couldn’t have asked for a better holiday in such strange circumstances(corona virus). The hotel was constantly spotlessly clean with constant access to hand sanitiser. Masks were mandatory unless sunbathing or sat eating/drinking this made everyone feel safe. Food was served to you by chefs which was reassuring and always fresh. Our room (141) was perfect and the cleaner always did an outstanding job each day. Only downside if there has to be one was the all inclusive food became samey but this is the case in all allinclusives and the Elba did a fantastic job in such strange circumstances. Thank you again for a perfect holiday and we will be sure to stay again. Jess and Jamie :)

 
2020-08-31

Inlägg av 717jelenag London, Storbritannien

2* Charging a 4* Rate!

My family and I visited the hotel for 2 weeks in August. The group included a couple, two children and a disabled lady. Unfortunately the hotel was not as advertised, left us all disappointed in different ways and was certainly not worth over £11k which the group paid in total. The biggest negative of the hotel is the staff. They are rude, unprofessional and many of them not suited to work in hospitality. The reception staff were particularly unwelcoming and especially Aniko Nemeth. The recently introduced Covid-19 regulations provided Aniko and her colleagues with the perfect opportunity to harass guests. On a daily basis the reception staff and Aniko in particular would shout at my children and I across an empty lobby about the face mask requirements. Whilst I appreciate that the requirements were made a legal requirement by the Spanish government, the way in which this way communicated by the staff and rigour with which it was enforced was not appropriate and especially when directed at a 9 year old child. I understand that the hotel needs to do as much as possible to ensure social distancing requirements are in place and as many measures to limit the spread of Covid, so that they can continue to operate. However, it was quite clear from the behaviour of the staff that this was an excuse for the staff to abuse their new found ‘power’ over its clients. When my brother’s face mask broke in Playa Blanca, he was approached by the Guardia Civil (Civil police) who asked him politely to put his face mask on and when he explained his situation were understanding and accomodating- as these things really do happen. The Elba staff on the other hand, including the Director- Thomas Lause, shouted, ordered and he even ran down the hallway (dropping his phone in his fervour) to stop me making a mask free 15sec story for Instagram! I believe that Thomas and Aniko would have been better suited in careers in the military or police than hospitality and customer service. Other things that are not quite as advertised include: Location, rooms/rates,cleanliness, Location: The hotel is located 30mins from Playa Blanca and over 40mins walk from the beach Playa Dorada. The hotel provides a shuttlebus service which goes 3x in the morning to drop off at the beach and provides 3 time slots in the afternoon. The hotel does not provide any transportation for lunchtime and when I queried what people who had paid for all inclusive and had lunch at the hotel, the staff suggested that I walk 40mins in 30c with a 3 year old. When I said this was not an acceptable suggestion, she told me to get a cab. When I asked if the hotel would reimburse me for this cost, the reception staff replied ‘ofcourse not’. Rooms/rates: The rooms are generally in bungalow style and despite advertising different suites and rates, all the rooms bar the disabled one seem to be exactly the same. I had a junior suite and my brother the confort suite and are yet to figure out any difference between the two. Cleanliness: The cleanliness of the hotel leaves alot to be desired. Whilst the communal areas are generally of an ok standard, the cleaning of the rooms leaves alot to be desired. Our floors were not cleaned for days (if at all) and as we went to the sand beach daily this was very obvious. The sand also highlighted to us that sheets were nor changed and left a trail. Towels were similarly not changed and we took to throwing them all on the floor, so that they would have to be replaced. I did call reception and highlighted how dirty the rooms were ( this was across 3 different rooms) and asked for the floors to be cleaned, towels/ sheets changed ect but i did not see an improvement thereafter. The outdoor areas in front of the rooms weren’t cleaned once and the blue and white couches were so filthy you couldn’t even sit on them. The interior of the hotel in itself is far from luxury and better suited to a 3* hotel. The pools are fine and as the hotel was considerably under capacity, there was lots of space and you could easily find deck chairs. Although, it should be noted that there is only one small kids pool and that the “