Kundomdömen om Nelia Beach

Apollogästers omdömen
Omdömen på TripAdvisor
Här ser du våra egna Apollogästers omdömen om hotellet.
8,3 av 10 baserat på 150 omdömen
Övergripande bedömning
 
8,3 / 10
Städning
 
8,3 / 10
Korrekt beskrivning online
 
8,3 / 10
Motsvarade förväntningar
 
8,2 / 10
Faciliteter
 
7,9 / 10
Mat och dryck
 
7,5 / 10
Rum/lägenhet
 
8,2 / 10
Service
 
8,2 / 10

Senaste omdömena


9 av 10

Per-ola Daniel,
Torup

+
Rent, fräscht, serviceinriktad personal.
-
Tråkig mat och mycket dålig variation. ACn på rummet fungerade dåligt och bullrade otroligt mycket. Dåligt att det inte fanns några snacks/små mat tillgänglig mellan lunch och middag som det framgick att det skulle göra.

Bekräftad gäst: 2019-11-03


10 av 10

Kerstin,
Lidingö

+
Uppdatering av rummen utan extra och fick ett rum att vara i efter utcheckningen också utan extra kostnad
-
Ensidig frukost

Bekräftad gäst: 2019-11-03


9 av 10

Rakel Veronica Fast,
Nässjö

+
Rummet, sängarna
-
Bättre frukost.

Bekräftad gäst: 2019-10-27


8 av 10

Alf Kenneth,
Sandviken

+
-

Bekräftad gäst: 2019-10-26


8 av 10

Sven Mikael,
Falun

+
Läget
-
Lite mer variation på maten. Lite trist underhållning, med inriktning på de små.

Bekräftad gäst: 2019-10-26


8 av 10

Carl Axel,
Stockholm

+
-

Bekräftad gäst: 2019-10-26


7 av 10

Carina Susann,
Väjern

+
Fräscht och fint såväl i hotellbyggnad som poolområdet, trevlig all-inclusive med variation och goda smaker gällande maten. Bra storlek på rummet och toaletten. Sköna sängar.
-
Direktaccess till beachen istället för att gå runt hela området, egna solstolar på beachen samt beachbar som hör till hotellet.

Bekräftad gäst: 2019-10-19


9 av 10

Klaudia,
Helsingborg

+
Närhet till havet, många aktiviteter
-

Bekräftad gäst: 2019-10-13


8 av 10

Karin Lise-lotte Cecilia,
Mantorp

+
Rent och fräscht
-
Bättre kvällsunderhållning

Bekräftad gäst: 2019-10-12


9 av 10

Birgitta,
Mora

+
Fint polområde, sköna sängar, rent o fint, bra frukost.
-
Personalen i restaurangen kunde vara mer serviceinriktade o glada.

Bekräftad gäst: 2019-10-05


Omdömena baseras på enskilda resenärers inlägg hos TripAdvisor (konsumentsida för resor och hotell). Dessa resenärer kan ha rest med annan arrangör eller individuellt. Apollo tar inget ansvar för innehåll eller bedömningar.

Genomsnittliga omdömen

  • 4,5/5 Läge
  • 4,5/5 Sovkvalitet
  • 4/5 Rum
  • 4,5/5 Service
  • 4/5 Standard
  • 4,5/5 Renlighet

75% av resenärerna rekommenderar

697 omdömen
Utmärkt
 
372
Väldigt bra
 
207
Bra
 
84
Mindre bra
 
20
Underkänt
 
14

5 senaste omdömen

2019-10-29

Inlägg av 27annalenaa

Nära till stranden, marinan och centrum i Ayia Napa

Hotell med bra läge men en klassificering som är 3 enligt internationella bedömning. Personalen är trevlig men alla är inte så benägna att hälsa eller prata när man hälsar/pratar med dom. Här skulle det behövas lite språk undervisning!! Det är ingen som pratar lite med dig som gäst utöver ev beställning av mat och dryck. Frukost buffén innehåller det man kan förvänta sig, inget extra eller så stor variation från dag till dag. Vi hade bara frukost men åt även buffén en kväll, maten var god och helt ok. Rummet var välstädat, liksom badrummet, men dåligt med belysning på båda ställena. Här behövs en uppdatering. Sängarna var däremot riktigt bra, men tråkiga långa och hårda kuddar. Trevligt litet poolområde, men jätte fin sandstrand precis i närheten. Underhållning skulle finnas på hotellet men bara två kvällar under veckan uppfylldes detta. Övriga kvällar erbjöds bingo.??? Ett hotell som är helt ok att äta frukost buffén och sova på, men inte så mycket mer. Läget gör det möjligt att besöka andra restauranger, marinan, centrum och självklart stranden.

 
2019-09-10

Inlägg av Sebastian N

Läs texten! Sanningen om hotellet. Riktigt dåligt!!!!!

OBS! LÄS! TA EJ DETTA HOTELL. Bo inte här mer än 1 vecka. Samma frukost varje dag. Dom ändrar ingeting. Grill temat är inte grill dom steker inne i matsalen. Ta alltid havsutsikt. Dom andra rummen som är emot det andra hotellet utan havsutsikt är det mycket lyhört. Dom som jobbar på hotellet ropar kl 6 7 på morgonen och skrattar och är högljudda. Likaså hotellet mitt emot. Servitörerna bråkar i matsalen mycket och tar maten innan man ens är klar. Kolla noga inne på rummen för att vi fick ett rum med svart mögel i acn. Och jag gick ner och klaga på möglet 3 gånger men dom tog bara luktspray och sprayade. Det tog 1 dag innan dom öppnade upp och där låg det en tygbit i AC trumman med svartmögel. Väldigt dålig info i receptionen för att veta var man ska gå osv. Jag rekommenderar inte detta hotellet till någon! Och var rädda om era pengar innan ni checkar in på detta hotellet för det var det värsta hotellet jag varit med om! Bo inte här! Ta hellre något annat som ligger lite utanför. Ifall ni tar havsutsikt så spelar beach club jätte hög musik på kvällarna där. Så det är inte lungt. Underhållningen var det sämsta jag sett. Och dom lägger inte alls energi på den! Ta som sagt in på något annat hotell! Läs noga omdömen innan đŸ˜„

 
2019-02-26

Inlägg av pappatonys Växjö, Sverige

SÄMSTA RYSS-HOTELLET PÅ CYPERN!

Vistades på Nelia Beach Hotel under 2 veckor förra året, Trevlig personal i receptionen, lokalvårdarna... MEN restaurangpersonalen var under all kritik, och oerhört nonchalanta och ointresserade!! Hela hotellet var översållad med "nyrika" dryga och otrevliga högljudda ryssar som skränade och söp och förde ett sjuhelsikes liv långt in på tidiga morgonen! All underhållning var på ryska och hotellets ljus- och musikanläggning påminde om ens gamla antika sönderspelade högtalare från tidigt 1980-tal. Ving som vi reste med hade INGEN representant på hotellet, inte heller några kontaktinformation i Receptionens pärmar!? Stimmigt, rökigt och skränigt hotell med otrevliga högljudda fulla ryssar gjorde att vi garanterat INTE återkommer till Nelia Beach Hotel någonsin mer!! Dessutom debiterar de avgift för både Wifi och Säkerhetsskåpet på rummet trots att det framgår att detta ingår i det Premiumrum vi betalade extra för!! Rekommenderar INTE Nelia Beach Hotel... Finns betudligt bättre klass på hotellen i närområdet! Detta är garanterat INTE ett 4 stjärnigt hotell, MAX 2-3 stjärnor! Sunkiga möbler i hotellets allmänna utrymmen och på rummen!

 
2018-10-11

Inlägg av Linzzie Träslövsläge, Sverige

Bra hotell

Vi spenderar vår sista dag här i Aya Napa nu och vi är nöjda med hotellet. Personalen är trevlig, rummen är fina och välstädade, balkongen är lagom stor med både bord, stolar och solstolar. Som räcke är det en glasskiva vilket gör att när du ligger i solstolarna får du en rejäl panoramautsikt! Vi valde att ha ett rum med havsutsikt, en fin sådan fick vi. Frukosten var ingen höjdare alls. Maten vet vi dock inte för den provade vi inte. Någon har skrivit att de bara ägnar sig åt ryssar och att det inte fanns något bra alls på teven, men de kanaler vi hittade var både svenska och engelska (flera stycken) kanske har de ändrat det sen i augusti isf... Underhållningen var vi aldrig på men den hördes om man hade öppet balkongdörren. Har inte sett att personalen bara ägnar sig åt ryska och de vi pratade med kunde sin engelska bra. Området omkring är perfekt! Hamnen ligger nära med massa små mysiga restauranger och lite olika stånd att handla på. Går man uppåt stan ligger massa affärer och restauranger med fantastisk god mat! Det fanns inte ett ställe där det inte var god mat! Vi är så nöjda med vistelsen och kommer att komma tillbaka men till ett annat ställe och ett annat hotell eftersom vi hela tiden vill se nya ställen. I det stora hela så tycker jag att ni ska åka hit, men strunta i frukosten.

 
2018-08-07

Inlägg av Pappan Växjö, Sverige

HAVSNÄRA HOTELL MED FÖR MYCKET RYSSAR!

Ett bra havsnära hotell som skulle kunnat hålls toppklass, rummen är fina, sköna sängar, vacker utsikt och bra städning på rummen och på hövriga hotellet. MEN! hotellet verkar endast ha specialiserat sig på ryssar och turister från Öststaterna då hotellets utbud solklart vänder sig just till RYSKA TURISTER, även på hotellrummens tv-utbud visades utöver cypriotiska såpopera endast rysk tv och då ryska dramasåpor och ryska nyhetskanaler men endast EN engelsktalande nyhetskanal (BBC-news) Exempel: 90% av ALL underhållning (det lilla som fanns på hotellet live!) var utformat och framförd på RYSKA! Den lilla engelsktalande underhållning som ibland presenterades var av sådan undermålig karraktär att det var omöjligt att fortsätta att lyssna! Maten, (Frukostbuffén, lunch & middagsmenyer) höll en medioker men med nätt och jämnt godkänd kvalitet då i princip ALLT som skulle stekas, stektes eller rättare sagt dränktes i litervis med olivolja i en djup wookpanns och i den i det närmaste friterades, allt från ägg, korv, baccon och till och med tortilliabrödet! Dåligt med färsk frukt, endast konserverad frukt som låg dränkt i antingen sockerlag eller sirapslag, vedervärdigt odrickbar sörja de kallade för "kaffe" men som smakade som en variant av utgånget härsket snabbkaffe & bräckt vatten! Likadant var det genom dagens övriga menyer! Dålig variation, för mycket fettdrypande mat och mat som passade mer till ryssar och engelsmän än för lite mer hälsomedvetna skandinaver! Fördelen var dock att vi fick möjligheten att äta ute på alla underbara lokala restauranger i Aiya Napa, men synd då man trots allt betalat nästan 5000 kr EXTRA för "All inclusive" men där värdet på vad som serverades långt understeg vad man betalat för detta extra servicetillägg! OERHÖRT FRÄCKT!! Välj ett annat hotell om ni inte pratar ryska eller önskar umgås/omges av enbart med fulla ryssar på semestern. Om ni mot all förmodan ändå vill välja detta hotell, välj då rummen högst upp med full havsutsikt. Dessa håller allra bäst kvalitet. Var beredd på att ni måste betala extra för både kylskåp och värdeskåp på rummet oavsett om man som vi betalat mycket pengar för ett dubbelrum med full havsutsikt och i Premium-class. Ändå debiters man extra för mycket självklara saker som man tar för givet att de ingår!? FÖRBANNAT SKAMLIGT!! Personalen på hotellet var vänliga och hjälpsamma, framför allt städerskan som hade hand om vårat våningsplan var helt fantastiskt underbara och hjälpsam mot oss. Men personalen i restaurangen var totalt ointresserade av att bistå icke ryska turister med hjälp och service! Ytterst få av restaurangpersonalen behärskade grundläggande kunskaper i engelska, många inget alls, men de pratade flytande ryska och grekiska vilket i sig visar vilket klientel man vänder sig till av sina gäster! Förstår verkligen INTE hur Ving och Thomas Cook kan ge detta hotell nästan 5 stjärnor (4,5 Vingar) när andra researrangörer endast ger detta hotell i bästa fall max. 3 stjärnor!! Mycket märkligt! Nej nästa år blir det garanterat ett mer skandinavienvänligt hotell och då med 4-5 RIKTIGA stjärnor i sin "Rating" och inte några påhittade "vingar" som "Rating"!