1. Flyg & hotell

  2. Boendeval

  3. Tillval

  4. Uppgifter

  5. Bekräfta

  6. Bokat

Kundomdömen om Royal G

Apollogästers omdömen
Omdömen på TripAdvisor
Här ser du våra egna Apollogästers omdömen om hotellet. Omdömen samlas in via Reevoo, en oberoende tredjepartstjänst.
Övergripande bedömning
 
8,6 / 10
Städning
 
8,4 / 10
Service
 
8,5 / 10
Faciliteter
 
8,0 / 10
Mat och dryck
 
7,1 / 10
Rum/lägenhet
 
9,0 / 10
Motsvarade förväntningar
 
9,0 / 10
Korrekt beskrivning online
 
8,9 / 10

10 senaste omdömen


8 av 10

Maria,
Stockholm

+
Mycket bra sängar. Fina rum.
-
Mycket bra sängar. Fina rum.Städningen på rummet var inte optimalt. Personalen behöver bli bättre på engelska. Inte ens receptionen klarade engelskan.

Bekräftad gäst: 2019-07-20


10 av 10

Mikael ,
Skultuna

+
-
Utflykten ”jeepsafari” Mycket missvisande. Grannen kom till vinprovning/marknad. Då bokade vi också en utflykt. Men vi hamnade vid ett vattenfall. Då vi inte visste att vi skulle hamna där hade vi helt fel skor på oss. Så vattenfallet fick vi ej se min fru och jag. Och 2 (sjöar) Den ena var en fd grusgrop som vattenfyllts. Den andra var en damm? Maten på utflykten skulle kosta 10€ + dryck. Men när vi skulle betala så kostade den 15€ + dryck. Utkiksplatsen djatiberget såg vi inte skymten av som utlovats i eran beskrivning. 745:-/st var rena rånet med tanke på vad vi fick.

Bekräftad gäst: 2019-07-13


10 av 10

Rezan,
Stockholm

+
Läge
-

Bekräftad gäst: 2019-07-13


8 av 10

Dick,
Göteborg

+
Rummen, rymliga med bra tillbehör som vattenkokare.
-
För hög musik kvällstid vid poolområdet

Bekräftad gäst: 2019-07-09


7 av 10

Monica ,
Kvibille

+
-
Att det inte kommer folk som hyr stolar så att det inte räcker till hotellets gäster

Bekräftad gäst: 2019-07-09


10 av 10

Angelica,
Ludvika

+
Servicen
-
Gym

Bekräftad gäst: 2019-07-09


8 av 10

Camilla,
Östersund

+
Det bästa med hotellet var personalen, dom var väldigt måna om att ge bra service, dom i receptionen var otroligt hjälpsamma. Hotellets taxichaufför var helt suverän.
-
Frukosten-Det var så jobbigt att det som egentligen ska serveras varmt alltid var kallt, dom måste se över varmhållningen på maten. Tråkig frukost. Ibland var det tomt på jouicerna och det kunde ta lång tid innan det fylldes på. Informationsblad- Man saknade informationsblad på rummet om tex öppettider till frukosten , hur kassaskåpet fungerar, utrymningsvägar etc. Pooltoaletten- Jobbigt med en pooltoalett som du inte kan gå till i badkläder utan man måste sätta på sig klänning el t-shirt för att gå på toa. Bagagerum- Kändes lite jobbigt att inte få låsa in sitt bagage i ett bagagerum när det är 5 timmar från utcheckning tills transferbussen hämtar oss.

Bekräftad gäst: 2019-07-06


10 av 10

Peter,
Enköping

+
Bra hotell, samt hotellets läge
-
Varm mat på frukost, enformig musik och lägre volym.

Bekräftad gäst: 2019-07-06


8 av 10

Nina,

+
Väldigt trevlig personal, serviceinriktad. Stort rum. Poolen, även om det var mycket skugga runt den.
-
Sänk volymen på underhållningen på kvällen, vem vill äta middag när det inte går att prata med varandra!? Vill man sova före kl.24 bör man inte bo här. Försök att hålla det som ska serveras varmt på frukosten varmt.

Bekräftad gäst: 2019-07-06


7 av 10

Anna,
Göteborg

+
Det strandnära läget och balkongen.
-
Det var lite otydligt, från hotellets sida, vad som ingick i vistelsen. Vi hade bokat halvpension, men fick ändå inga armband vid incheckningen. När vi frågade om detta fick vi svaret att endast frukosten ingick. Men andra dagen löste det sig och vi fick armband.

Bekräftad gäst: 2019-07-02


Se alla omdömen

Omdömena baseras på enskilda resenärers inlägg hos TripAdvisor (konsumentsida för resor och hotell). Dessa resenärer kan ha rest med annan arrangör eller individuellt. Apollo tar inget ansvar för innehåll eller bedömningar.

Genomsnittliga omdömen

  • 4/5 Sovkvalitet
  • 3,5/5 Läge
  • 3,5/5 Rum
  • 4/5 Service
  • 4/5 Standard
  • 4,5/5 Renlighet

0% av resenärerna rekommenderar

34 omdömen
Utmärkt
 
15
Väldigt bra
 
8
Bra
 
10
Mindre bra
 
0
Underkänt
 
1

5 senaste omdömen

2018-09-06

Inlägg av Annalexa1 Göteborg, Sverige

Fantastiskt hotell - dålig strand

Hotellet är otroligt rent. Fina rum och fräscha badrum. Härlig balkong med havsutsikt. Personalen är vänliga men verkade ha otroligt långa arbetsdagar och för mycket att göra. Och de behöver lära sig mer engelska! Frukosten var bra men det hade varit trevligt med lite variation, och varför lägga skinka i pannkakor? Bättre att man får lägga vad man vill på. För mycket kött. God panerad ost, gott bröd och mycket färsk frukt. Jättegod cappuccino, dock strulade kaffemaskinen en hel del.. Maten var annars överlag bra, dock kunde potatisen komma en kvart efter fisken.. Vi hade velat ha en informationsfolder om vad hotellet erbjuder etc! Upptäckte ett fint spa/pool område i källaren och en enorm takterrass längst upp. Poolen utanför var ganska liten och alla solstolar var konstant upptagna. Stranden är inte så trevlig och vattnet är väldigt smutsigt! Be receptionen rekommendera andra stränder. Apollo hade bara heldagsutflykter, och vi hade ingen lust att åka iväg kl 6.30 på morgonen på semestern! Apollo borde ha fler kortare utflykter till andra stränder etc! Det vi ville ha var klart vatten att snorkla i, ren strand och fina omgivningar. Tyvärr ligger hotel royal g mitt i Durres stad, och det är väldigt fattigt och smutsigt och inte så mycket att se. För att få en fin upplevelse behöver man åka därifrån. Hotellets manager har en vän som ordnar personliga utflykter. Han hämtade oss, vi åkte upp i bergen, fick se vacker natur, äta egenodlad fantastisk mat och åka ut på havet med deras lilla båt, väl värt vad vi betalade!☺️

 
2018-08-15

Inlägg av Kenth B Nybro, Sverige

Mycket bra hotell

Jag och min åkte hit på charter. Hotellet är fint och rent , de torkar och städar hela tiden. Bra kunskaper i den engelska man behöver kunna för att jobba på hotell. Vid frukosten finns det mycket att välja på, bla. många olika sorters frukt, olika bröd sorters ( även grövre bröd ). Varm mat i olika former. Hotellrummet är snyggt inrätt och fräscht. Städning varje dag. Morgonrockarna var lite för små för min man och mig😁. Handdukar är kan man ta till stranden. Poolområdet är fint men det finns inte många solstolar och folk lägger handdukar på och bokar. Tråkigt men på stranden finns det många solstolar som är gratis. Vattnet var varmt och fint när vi var här. Stenar i början men det är utlagda sandsäckar som man kan gå på. Stort utbud av restauranger vid den långa strandpromenaden. Apollo ordnar olika utflykter till tex. Tirana. Att åka taxi är billigt. Vi åt på Sema i centrala Durres en kväll och var jättenöjda.

 
2018-07-29

Inlägg av Mats A

Olja i vattnet?

Hotellet var det inget fel på, några 5 stjärnor som de stoltserar känns inte troligt men nytt och välstädat. Dålig frukost sannolikt mer i klass på 2 stjärnor. Det som är mest trist med Durres är havet och vattnet, man tror det skall vara som i Kroatien men det är inte ens nära. Vi badade en gång sedan var det poolen som gällde under vår vecka. När man kikar närmare på stenarna på stranden ser man en oljehinna. Trist med tanke på att folket anstränger sig för turister men med detta skitiga vatten gör att vi kommer inte återvända i alla fall.

 
2018-07-26

Inlägg av veli65 Borås, Sverige

De behöver växa till sig.

Ett nytt resmål för oss i Sverige och ett helt nybyggt och uppstartat hotell på Durres Riviera. Mycket nystartat hotell o ung personal och det märks! Jag tror detta kommer bli bra när de väl kört in sig om ca 2 år eller så. Ett renligare hotell får man leta efter och golvmoppen är framme hela tiden och överallt. De moppar t.o.m trottoaren utanför (Jo, du läste rätt) Språk förbittringar är att räkna med, för engelskan är inte den bästa hos de flesta. Ingen drinklista finns tillgänglig och att beställa en simpel Irish Coffee var mycket besvärligt (likaså White Russian som ex.) för de vet inte vad det är. Jag visade vad den skulle innehålla och fick "kallt" kaffe i istället för varmt. En drinklista hade underlättat betydligt. Maten?? Frukosten var kall och trots påpekan (efter deras önskemål), så var den kall hela veckan. Kaffet? Som det brukar vara utomlands = blask, men om du går till baren så beställ in en dubbel Espresso istället, för den är kalas. Middag åt jag en gång och inget mer. Beställde in en köttbit och fick in knappt stekt potatis som var mer kokt än stekt och dessutom KALL. Köttbiten var torr och smaklös, till detta INGENTING mer. Dessutom fick mitt sällskap in maten när jag hade ätit klart?? Även hennes mat var en stor besvikelse. Wifin var hyfsad och bättre än det jag brukar se på de platser jag har varit på. Bygget i sig är nytt och propert, men jag undrar hur fort det gick att färdigställa det, för det fanns många konstiga fel. Kassaskåpet i rummet satt inte fast, utan det gick att bära med sig. Toalett och Bidé i badrummet, men vissa hade fått felplacerad toalettstol bakom badrumsdörren, när jag misstänker att där skulle bidén varit (var så i vårt rum, alltså rätt) Balkong dörren var OTROLIGT trög att öppna, för den var stor och tung. Kylskåp = en liten "klassisk" barkyl. Annars hade vi en stort och mysig dusch, som var inglasad. Papperskorgar fanns bara en i badrummet och eg. för hygienavfall. Krokar saknades, fanns EN i badrummet och inga fler (i alla fall inte i vårt rum). Du kan växla Euro till LEK i receptionen på förmiddagarna. Information om hotellet saknades, som ex. hur ACn fungerar, hålltider för mattider etc. Spa möjligheterna var delvis öppnat när vi var där, dock ingen massage. Relaxpoolerna besökte jag en gång, men gick efter några minuter för klorhalten låg inom ramen av förgiftning. Det tårades i ögonen och andas var ett problem (kanske tillfälligt, vad vet jag) Poolområdet är jättevackert, men starkt begränsat av ett fåtal platser där många gick upp tidigt och "bokade" sina platser med handdukar (en klassiker, som borde tas på större allvar). Själv hade jag inte tillgång till poolen på hela veckan och visst kunde jag ha "kastat" bort handdukarna, men valde att inte göra det. Beachen var välskött och personalen försökte i den mån de hann med att mota bort alla försäljare. Stranden var långgrund och när man gått ut på säckarna ett par meter, så var det sandbotten. Men det började med grus/klappersten, så säckarna var ett bra initiativ, enligt mig. Badvattnets kvalité kan diskuteras och om det beror på hamnen som är några kilometer bort vet inte jag. Personalen ska ha en heder för sin servicekänsla. Ung personal, men de visste hur man ger service och de hade verkligen LÅNGA arbetsdagar..

 
2018-07-09

Inlägg av Jan A

Tack!

Som sagt ett stort tack till all personal från städ till hotell chefer. Det är ett nytt hotell med lite barn sjukdomar men allt går att lösa, för personalen är supertrevliga och fixar allt. Vi reste dit med en 17 mån. Och dom älskar verkligen barn i detta land och gör allt för att han och vi skulle trivas. Maten i restaurangen är av mycket hög kvalitet, allt från skaldjur till en grym pizza. Prisnivån är förmodligen billigast i europa, men maten och servicen tillhör den bästa. Jag kan med handen på hjärtat varmt rekommendera detta hotell ni kommer inte bli besvikna. Janne med familj.