1. Flyg & hotell

  2. Boendeval

  3. Tillval

  4. Uppgifter

  5. Bekräfta

  6. Bokat

Kundomdömen om Sentido Graceland Khao Lak Resort & Spa - Vinter 2018/2019

Apollogästers omdömen
Omdömen på TripAdvisor
Här ser du våra egna Apollogästers omdömen om hotellet. Omdömen samlas in via Reevoo, en oberoende tredjepartstjänst.
Övergripande bedömning
 
8,5 / 10
Städning
 
7,8 / 10
Service
 
8,9 / 10
Faciliteter
 
8,6 / 10
Mat och dryck
 
7,9 / 10
Rum/lägenhet
 
8,8 / 10
Motsvarade förväntningar
 
8,7 / 10
Korrekt beskrivning online
 
8,7 / 10

10 senaste omdömen


9 av 10

Daniel,
Stockholm

+
Mysiga omgivningar i hotellet. mycket trevlig personal. många olika aktiviteter fanns att göra på hotellet. när man ville boka utflykter var det mycket smidigt att göra det via receptionen.
-
Något som säkert alla påpekar var att folk bokar solstolar på stranden tidigt på morgonen med handdukar. Hur man ska motverka detta vet jag däremot inte.

Bekräftad gäst: 2019-03-16


9 av 10

Jeanette ,
Sundsvall

+
Rent och fint. Nära till stranden.
-
Vi blev ålagda att betala för vatten från minibaren 2 ggr trots att vi ej tagit nåt därifrån. De blev dessutom otrevliga då vi sista gången av principsak verkligen ville diskutera emot. Bytte system för uppföljning av minibar? Antar att det var städ som skulle fixa sånt och de hade knappt koll på toapapper som inte blev påfyllt riktigt.

Bekräftad gäst: 2019-03-16


10 av 10

Elizabeth,
Motala

+
Personalen
-
Buss till marknaden och Khao Lak frå hotellet, att senare lägga resan till senare på dagen pga värmen

Bekräftad gäst: 2019-02-23


9 av 10

Gabriel ,
Stockholm

+
Strandpersonalen
-
Städning av rummen

Bekräftad gäst: 2019-01-17


8 av 10

Linda,
Winge

+
Närheten till havet.
-
Enligt information från Apollos hemsida om hotellet så skulle det finnas ”två pooler, barnsektion”. På plats fick leta efter poolen med barnsektion. Ingen av personalen vi frågade förstod vad vi menade när vi frågade var den var. När vi väl hittade barnsektionen fanns det endast en liten plats där fyra solstolar stod. Dessa var varje dag upptagna av vuxna människor utan barn. Att inte närmare förklara hur barnsektionen såg ut är pinsamt! Baserat på poolutbud var detta hotell inget för småbarnsfamiljer. När våra barn 8 och 3 1/2 år skulle gå på mini disco i Kids Club så fick de veta att det endast var de ryska barnen som fick gå på discot. Våra barn fick stå framför en TV och köra ”Just dance” via TV-spel. Gissa om våra barn blev besvikna! Aldrig har vi varit med om så tråkigt bemötande på Kids Club. Vi har tidigare åkt med både Ving och Fritidsresor/Tui - DÄR har ni några att hämta inspiration och kompetens ifrån. Städningen av vårat rum var mycket ojämn. De hade lappar som vi skulle lägga på sängen om vi INTE villa ha lakanen bytta. Detta syfte att spara på jordens resurser, vilket jag för övrigt tycker är oerhört viktigt. Men när vi avsiktligen ville att de skulle byta lakan så hände det vid fler än ett tillfälle att lakanen inte hade bytts.

Bekräftad gäst: 2019-01-17


8 av 10

Daniel,
Fränder

+
Mat, miljön, städning, allmänt kundbemötande
-
Ett mer smidigare och vänligare utchekningsbemötande

Bekräftad gäst: 2019-01-03


7 av 10

Elin ,
Tyresö

+
Vår bungalow och personalen
-
Dyrt på hotellet

Bekräftad gäst: 2018-12-15


8 av 10

,

+
Upea ja puhdas ranta, hyvä uima-allas, hyvä aamiainen, ilmainen kuljetus, puutarha ja lintujen laulu.
-
Luokitus 4/4+, joka Tjäreborgilla. Ei ylellinen 5 tähden hotelli, osittain kulunut.

Bekräftad gäst: 2019-01-26


10 av 10

Ann ,
Nordlia

+
Stranda, maten veldig hyggelige og god service
-

Bekräftad gäst: 2019-03-16


9 av 10

,

+
Hyggelige ansatte, bra aktiviteter for barn og kaffebar i frokostsalen.
-
Bedre muligheter til å henge opp og tørke vått tøy

Bekräftad gäst: 2019-02-23


Se alla omdömen

Omdömena baseras på enskilda resenärers inlägg hos TripAdvisor (konsumentsida för resor och hotell). Dessa resenärer kan ha rest med annan arrangör eller individuellt. Apollo tar inget ansvar för innehåll eller bedömningar.

Genomsnittliga omdömen

  • 4,5/5 Sovkvalitet
  • 4/5 Läge
  • 4,5/5 Rum
  • 4,5/5 Service
  • 4,5/5 Standard
  • 4,5/5 Renlighet

86% av resenärerna rekommenderar

1771 omdömen
Utmärkt
 
959
Väldigt bra
 
575
Bra
 
164
Mindre bra
 
43
Underkänt
 
30

5 senaste omdömen

2019-03-20

Inlägg av pelleogunilla Stockholm, Sverige

Toppen hotell nära toppen strand

Stor Hotell anläggning på en jättefin strand. Mycket bra frukost, fin trädgårdsanläggning runt Hotell och Bungaloverna. En del rum med Poolacces. Rent, snyggt, bra faciliteter. Mycket hjälpsam personal, speciellt killarna som hjälper en med solstolarna på stranden. Lite dricks till dessa killar skulle dom uppskatta för deras extra jobb och hjälpsamhet. Dyra Restauranger inom anläggningen, men mycket bra mat. Strandrestaurangen Coconut Seefood 100m norr om Hotellet håller bra klass och låga priser.

 
2019-03-19

Inlägg av milenabodi

Otroligt fint hotell! Supertrevlig personal, bästa service man kan tänka sig.

Jättefint hotell, ligger kanske lite "off" men ibland är det just det man vill ha. Kan varmt rekommendera detta! I anslutning till den fina stranden finns restauranger som är jättebra, hotellet har också ett antal, dessutom finns jättefin pool med bar/restaurang. Vissa rum har tillgång till "egen" pool om man så önskar.

 
2019-03-14

Inlägg av lenah275 Avesta, Sverige

Semester

Har varit på detta underbara ställe och hotel i två veckor. Härliga och hjälpsamma människor. Bra mat men är utanför på restaurangerna det är mycket billigare. Det som drar ner betyget är att alla lämnar sina handdukar på solstolarna så det är väldigt svårt att få plats både vid strand och pool. Kommer att åka tillbaka. 🙏🏼👍🏻😊

 
2019-03-10

Inlägg av Patrik E

Paradisstrand

En fantastisk hotellanläggning med ett fantastiskt strandnära läge. Vår vistelse varade i två veckor och vi bodde i ett Premiumrum. Mycket bra standard på rummet, utmärkta sängar, fantastiskt badrum och en oerhört effektiv AC. Vi hade enbart bokat frukost i vårt paket och den innehöll allt man kan tänkas vilja äta. För ovanlighetens skull så fanns det även gott kaffe, om man beställde från deras baristas. I övrigt åt vi inga måltider på hotellet, då alternativen på stranden var mer lockande. Vi åt flest måltider på restaurang Coconut. De har den klart mest välsmakande maten och den mest trevliga personalen! Under våra veckor badade vi aldrig i poolen, så hur det fungerar med solstolar där vet jag inte, men vid stranden fungerade det utmärkt. Väldigt många hotellgäster verkade stiga upp samtidigt som tuppen började gala, för att masa sig ner och paxa stolar, vilket egentligen inte behövdes då tillgången på solstolar är stort, och att personalen på stranden servar med att flytta runt stolarna, så att man får det exakta solläge man önskar. När stolarna tar slut har man bastmattor som man får låna, vilket också fungerar utmärkt. Aktiviteter som t ex yoga, beachvolley, vattengympa mm mm anordnas dagligen. Barer finns i anslutning till stranden. Om man är ute efter shopping, så får man ta sig till Khao Lak centrum, hotellet har en shuttle som går två ggr per dag, eller så finns det taxi utanför hotellentrén. Om man vill göra någon utflykt, snorkla, klappa elefanter elller ngt dylikt, så kan man spara lite pengar genom att höra med personalen på ex vis Coconut restaurang, då de även har denna service att erbjuda, men till ett betydligt mer fördelaktigt pris. Nationaliteter som befann sig på hotellet vid vårt besök var till övervägande del fransmän och ryssar. Vi nordbor kanske stod för 15 procent. Sammanfattningsvis så är det en mycket välskött anläggning där man har stort fokus på att det ska vara snyggt och rent. Serviceminded personal med ett mycket gott bemötande. Ett fantastiskt strandläge och en makalöst fin strand. Vi kommer absolut komma tillbaka!!!

 
2019-02-23

Inlägg av ecarlsson Vintrosa, Sverige

Medelmåttigt

Vi bodde 5 nätter på hotellet och detta var vårt 4:e besök i området (vi har tidigare bott på manathai och 2 ggr på mai Khao Lak) + *Stranden - paradis- anledningen till att vi återvänder *Strandrestauranger - finns 3 st till höger om hotellet med god thaimat samt flera om man går en bit till norrut - bästa lunchen hade vi på happy beach restaurant norrut. *Bra hjälp när vår son skadades och behövde uppsöka sjukhus *Taxichaufförerna - trevliga och serviceminded *Bowlingen, både personal, pris och lokal - *Oengagerad personal, speciellt i barerna och reception *Solstolar vid poolen- behövde gå upp före 8 och paxa för att överhuvudtaget få plats vid poolen *Poolhanddukar- byttes genom att behöva ringa efter nya ist för vid pool eller automatiskt på rum som på andra liknande ställen *Hotellet ville ha mer betalt trots voucher som visade korrekt antal bokade i rummet vilket gjorde att vi som gäster fick vara mellanhand via bokningssajt och hotell trots att vi hade rätt uppgifter, mindre trevligt bemötande kring detta *Flera missuppfattningar och/eller missad information/bokningar vilket orsakade väntetider för oss. *Hotellet var slitet på många ställen vilket drar ner intrycket framförallt vid poolen både i och omkring den. Nästa gång väljer vi ett av grannhotellen istället