1. Flyg & hotell

  2. Boendeval

  3. Tillval

  4. Uppgifter

  5. Bekräfta

  6. Bokat

Kundomdömen om Cinnamon Bey Beruwala - Vinter 2018/19 & Sommar 19

Apollogästers omdömen
Omdömen på TripAdvisor
Här ser du våra egna Apollogästers omdömen om hotellet. Omdömen samlas in via Reevoo, en oberoende tredjepartstjänst.
Övergripande bedömning
 
8,2 / 10
Städning
 
8,8 / 10
Service
 
8,8 / 10
Faciliteter
 
8,1 / 10
Mat och dryck
 
7,6 / 10
Rum/lägenhet
 
8,0 / 10
Motsvarade förväntningar
 
7,7 / 10
Korrekt beskrivning online
 
7,1 / 10

10 senaste omdömen


1 av 10

Eva,
Furulund

+
Vädret.
-
När det gäller all in clusive så då ska de vara de och man ska inte behöva betala extra för allt, tex. drinkar samt mini baren.

Bekräftad gäst: 2019-03-21


10 av 10

Mona,
Skurup

+
Otroligt trevliga och servicemedvetna personer som jobbade på hotellet. De hjälpte en med allt som behövdes. Och det var väldigt god mat.
-
En morgon tänkte jag träna i gymmet på morgonen men de hade glömt att låsa upp.

Bekräftad gäst: 2019-03-14


10 av 10

Josefine ,
Västerås

+
Personalen / Servicen
-
Att det ska va lättare att beställa vid poolen

Bekräftad gäst: 2018-06-30


7 av 10

,

+
Personalet
-
At All inclusive betyder all inclusive

Bekräftad gäst: 2019-03-21


10 av 10

Didier,
kolding

+
Fantastisk hotel og med venlig personale med en god professionalisme.
-

Bekräftad gäst: 2019-01-31


9 av 10

Lis,
Rødovre

+
-
Vi havde all inclusive men benyttede mest buffet restauranten. Ærgerligt at vi bare en gang i hver uge kunne bestille a la carte på de 2 andre restauranter.

Bekräftad gäst: 2018-09-01


7 av 10

Veijo,
Tohmajärvi

+
Mahtavan ystävällinen ja palveleva henkilökunta. Tilava puutarha, jossa runsaasti aurinkotuoleja. Suojaisa merenpoukama riutan äärellä, suuret mainingit. Meren pauhu on lumoava! Ei häiritsevää meteliä.
-
All inclusive käytäntö oli aluksi sekava,jopa harhaanjohtava. Nollahintaisten laskujen kuittaaminen tuntui turhalta, ja alkuun käsittämättömältä,kansainvälisten käytäntöjen vastaiselta.Kukaan ei edes suostunut selittämään,miten homma toimii. Miksi ylipäätään kannoimme ranneketta, kun sillä ei sinänsä saanut yhtään mitään? Kaikki toimi huonenumerolla. Ajan kanssa käytäntö selvisi.

Bekräftad gäst: 2018-02-10


5 av 10

Ole,
Østfold

+
Serviceinnstillingen til personalet
-

Bekräftad gäst: 2019-01-24


10 av 10

,

+
-

Bekräftad gäst: 2018-03-01


10 av 10

,

+
-

Bekräftad gäst: 2019-01-31


Se alla omdömen

Omdömena baseras på enskilda resenärers inlägg hos TripAdvisor (konsumentsida för resor och hotell). Dessa resenärer kan ha rest med annan arrangör eller individuellt. Apollo tar inget ansvar för innehåll eller bedömningar.

Genomsnittliga omdömen

  • 4,5/5 Läge
  • 4,5/5 Sovkvalitet
  • 4/5 Rum
  • 4/5 Service
  • 4/5 Standard
  • 4,5/5 Renlighet

78% av resenärerna rekommenderar

2302 omdömen
Utmärkt
 
1108
Väldigt bra
 
728
Bra
 
259
Mindre bra
 
106
Underkänt
 
101

5 senaste omdömen

2019-03-07

Inlägg av Odyssey496591 Onsala, Sverige

Fantastiskt

Ett underbart hotel med en utmärkt service av all personal Arain i baren är en helt fantastisk människa Han gav Hotelet en stjärnglans med sin service känsla Restaurangerna på hotellet har ett bra urval av mat o vin Kan verkligen rekommendera detta hotel

 
2019-02-06

Inlägg av clash53 Beruwala, Sri Lanka

Pensionärer

Andra gången på Sri Lanka. Fint land, glada och ärliga människor. Bra hotel, trevlig personal överlag. Vi hade en trevlig servitör vid Anuhas. Tog väl hand om oss. Gjorde olika utflykter bl.a. Val safari, Colombo och Kandi samt natipnalparken Yala. Rekpmmenderar landet, säkert, vackert och sol! Tyvärr bara lång flygresa

 
2019-01-08

Inlägg av sf12345m

Överdrivet.

Kallar sig fem lyx hotel med fem stjärnor, förtjänar högst tre. Maten var ok men inte mer, servisen vid poolen är extrem dåligt. Tog mer än en timme för att checka in med dåligt bemötande av lobby personalen. Fick betala extra för havsutsikt vilket vi fick knappt efter klagan.

 
2017-12-28

Inlägg av Uhrus Stockholm, Sverige

Strandhotel med Öststatskänsla och avsaknad av viktig info

Vi bor på hotellanläggningen Cinnamon Bey Berluwala. Stor anläggning vid fin sandstrand. Över 200 rum. Byggnaden andas Öststatsarkitektur och saknar charm. Många skrikiga barn och trångt vid den digra frukostbuffén. God frukost men dålig akustik och rörigt. Middagen intas helst på sandstranden på de närliggande små enkla krogarna som består av ett plåtskjul. Fantastiska fiskrätter. Jättegod Annanascurry och finfina jätteräkor. Mycket dåligt att hotellet inte informerar om farorna i havet direkt utanför hotellet. Fin sandstrand, klart vatten och ett rev 100 meter ut. Jag snorklade runt och tittade på småfisk och några mini-muränor. Helt plötsligt gallskriker en Srilanknes åt mig ”crocodile”. En vältränad kille i 30-års åldern står på revet med en fyra meter lång pinne och rep i form av lasso. Jag kastar mig upp på revet och tillsammans ser vi huvudet på krokodilen 50 meter bort. Då krokodilen simmar iväg guidar killen mig upp på sandstranden. Han berättar att krokodilen bet av armen på en kille för några månader sedan och att två vuxna personer blev ihjälbitna några år tidigare. Inte ett ord om detta från hotellet. Men försäljarna av saronger och hattar på stranden känner väl till detta. - Slutbadat i havet

 
2017-02-27

Inlägg av LottaH277 Glumslöv, Sverige

Opersonligt och dålig service

Detta skulle vara topphotellet på vår 14 dagar långa resa runt på Sri Lanka. Vilket nerköp! Alla andra hotell vi stannat vid har leverat en enormt fin service och bemötande på det personliga planet. Tyvärr gjorde inte de som jobbade på Cinnamon Bey detta. Allt känns oerhört styrt och för många som inte kunde engelska ordentligt. Vi fick ett rum som var ok, rätt slitet för att vara ett femstjärnigt hotel. Vi betalade 330 dollar per natt för ett trebäddsrum och då förväntar jag mig rätt mycket mer. Det var en ödla på rummet när vi kom dit, trasig vask och dessutom fanns det inte tre av koppar och glas utan bara två uppsättningar. Första mötet med personalen vid poolen var en upplevelse där man tidigt förstod vilka som hade gett poolkillarna extra pengar för att reservera de bästa platserna. Illa. Vi andra som kom efter frukost tog de platser som fanns kvar. Det fanns gott om platser och det var en fördel för hotellet. Det fanns platser både runt den stora poolen och under palmerna ute på gräset. Fullt med små ekorrar sprang över din solstol och varje dag kom en rätt stor ödla gående vid poolområdet. Stranden var ett skämt när det gäller sandstrand. Det var stor och grovkornig sand som inte var mysig. Badvattnet var en liten lagun innanför ett rev. Utanför var det stora vågor och utan revet hade man inte kunnat bada i havet alls. Dock var stranden under våra fyra dagar full med inhemska bybor som badade och umgicks, blandat med försäljare. Lite längre bort (500 m) fanns en fin strand med riktig sand och gott om plats.. Restaurangerna var många och vi var nöjda med det enorma utbudet av mat på frukosten. Vi åt även buffé en kväll som var god. Vi fick dock vänta över en halvtimme på att få drickan till maten, vilket var ett stort minus. Dagen efter när vi skulle äta lunch fick vi vänta över en timme på maten, vilket inte fungerar när man har hungriga barn. Vi fick säga till flera gånger och de bad om ursäkt och gav oss ett glas iste som kompensation. Restaurangen ICE som ska sälja glass hade ingen glass två dagar i rad när flickorna skulle köpa. Fire var fin service och god mat. Vi åt där två kvällar. Flera rum renoverades på hotellet så det var rätt mycket folk och stökigt när man rörde sig i korridorerna. Det borrades och slamrades rätt mycket runt vårt rum. Städningen var inte heller som man förväntar sig på ett femstjärnigt hotell. Poolen som barnen badade i var fem stjärnor, men det var nog tyvärr det enda. Jag har skrivit både i pappersform och på mejl till hotellet med mina synpunkter men tyvärr har ingen återkommit trots att jag önskade det. Det känns riktigt dåligt. Nej aldrig några rekommendationer på Cinnamon Bey. Det finns många andra mycket bättre, personliga och fina lyxhotel för samma pengar.