1. Flyg & hotell

  2. Boendeval

  3. Tillval

  4. Uppgifter

  5. Bekräfta

  6. Bokat

Kundomdömen om Intercontinental Bali Resort

Omdömena baseras på enskilda resenärers inlägg hos TripAdvisor (konsumentsida för resor och hotell). Dessa resenärer kan ha rest med annan arrangör eller individuellt. Apollo tar inget ansvar för innehåll eller bedömningar.

Genomsnittliga omdömen

  • 4,5/5 Läge
  • 4,5/5 Sovkvalitet
  • 4,5/5 Rum
  • 4,5/5 Service
  • 4/5 Standard
  • 4,5/5 Renlighet

90% av resenärerna rekommenderar

4553 omdömen
Utmärkt
 
3166
Väldigt bra
 
1021
Bra
 
228
Mindre bra
 
77
Underkänt
 
61

5 senaste omdömen

2017-12-28

Inlägg av BoA5806 Kristianstad, Sverige

Brilliant

Fantastiskt ställe med hög klass på allt. Fina rum, bra frukost, väldigt trevlig och hjälpsam personal som får en att känna sig välkommen. Stranden väldigt bra. När vi var där var det väldigt lite beläggning pga vulkanutbrott, vilket gjorde att vi var väldigt väl omhändertagna, rekommenderas varmt

 
2017-01-18

Inlägg av Sheri86 Stockholm, Sverige

Ok men inte wow för priset

5 stjärnigt stor resort med trevlig personal. Otroligt fint men väldigt dyrt. De tar extremt mkt överpris för allt, maten, transfer, spa osv. Otroligt bra frukostbuffé med allt man kan önska sig och fint upplägg. Okej rum men inte så snygga som man förväntar sig på ett lyxhotell. Roligt med hotellets buffé på onsdagar o lördagar med show. I helhet väldigt bra men inte valuta för pengarna man gav jämförelse med andra hotell i Bali vi bodde på andra orter.

 
2017-01-13

Inlägg av Patronas Stockholm, Sverige

Suveränt hotell

Vi har bott på flera olika resort och detta håller en hög klass. Rummen är komfortabla även om dörrarna på rummen borde gå att stänga tystare för att inte väcka andra gäster. Frukostarna är fantastiska med ett bra utbud. Servicen är genial och du bemöts av ett leende av personalen. Det finns ett bra gym på hotellet med löpband som är de modernaste jag upllevt. Pool och bad i havet är mycket bra.

 
2014-11-25

Inlägg av 007annie Cambridge

En pärla som visar Balis verkliga gästfrihet

Efter att ha bott i Bali, nära Ubud, i 2 veckor på ett härligt, men lite basic hotell beslutade vi oss för att avsluta vår Bali-vistelse på ett lyxhotell nära flygplatsen. Intercon gjorde oss inte besvikna. Allt var fantastiskt inklusive den vackra och väl underhållna gården och trädgårdarna. Vi hade en härlig rum med balkong och poolerna var magnifika, likaså stranden. Det enda negativa med vårt besök var den måltid som vi hade på andra kvällen, som inte var upp till standard. Desserten var oätliga enligt mig, en lokal maträtt, men den drogs av från räkningen så ingenting att klaga över egentligen. Frukosten var mycket bra med massor av valmöjligheter. Personalen var alltid hjälpsam, artig och mycket villig att behaga.

 
2019-02-15

Inlägg av ATLdud

Outstanding, excellent ... and more

We returned to this Hotel for the sixth or so time... for many reasons. When you enter the resort from the buzzing street and outside hectics of a very touristy and overcrowded Bali, you immediately find yourself in a haven of tranquility and peace. Despite its size, the hotel feels very spacious, private and quiet; there is always plenty of space at the beach and the wonderfully maintained gardens and pools. It’s incredibly relaxing to spend a day by the pools or beach, with the hotel staff taking excellent care of ones every wish. I highly recommend spending the extra money for a club InterContinental experience, the club facilities such as the lounge and the separate pool area are well worth is. If its in your budget I recommend to go for the suites or one of the Villas. We chose to go for the villa (there were 4 of us) and we LOVED it despite the fairly high price. What you get in addition to the regular great service is so much more than extra space to live in: all staff are taking extra extra extra great care of you and the personal butler service is an experience not to be missed. Fresh fruit at the beach? A drink while soaking in the hot tub ... you don‘t even need to ask for it, these amenities appear magically with even as much as a mention. Don‘t feel like walking to the massage services at the other end of the resort ... your buttler has already anticipated it and brought the little golf cart to drive you over. You find yourself thinking „How do they do it ... do they read your mind?“ We can’t thank Augustama and Yoko, our two buttlers enough for their remarkable service. From the moment we moved in all the way to the luggage drop off at the airport they provided for everything we needed. But also other staff members in the Club Lounge ... too many to name here and in the regular breakfast restaurant (I remember Dedi M. Among many others - always went above and beyond to provide a great vacation. In short ... we cant wait to return to this special place with its special people. You look for a special vacation... this is the place to go!