Kundomdömen om Hilton Dubai Jumeirah

Apollogästers omdömen
Omdömen på TripAdvisor
Här ser du våra egna Apollogästers omdömen om hotellet.
8,3 av 10 baserat på 36 omdömen
Övergripande bedömning
 
8,3 / 10
Städning
 
8,9 / 10
Korrekt beskrivning online
 
8,1 / 10
Motsvarade förväntningar
 
7,9 / 10
Faciliteter
 
8,3 / 10
Mat och dryck
 
7,8 / 10
Rum/lägenhet
 
8,2 / 10
Service
 
8,1 / 10

Senaste omdömena


10 av 10

+
-

Bekräftad gäst: 2020-01-22


8 av 10

+
Nära stranden
-
Fick ingen frukost på vår tidiga avresedagen blev upplockade kl 05,15, grannhotellet The Walk där våra bekanta bodde fick frukost på rummet när dom hade samma avresetid.

Bekräftad gäst: 2020-01-15


3 av 10

+
The location
-
The service, customer support, staff's attitude, renovating the facilities

Bekräftad gäst: 2020-01-08


8 av 10

+
Den trevliga personalen och att det var rent
-
Lite mer variation på middagsmaten

Bekräftad gäst: 2019-12-22


8 av 10

+
-

Bekräftad gäst: 2019-12-22


9 av 10

+
Läget
-
Badrummet bättre utan badkar

Bekräftad gäst: 2019-12-09


8 av 10

+
Utmärkt tillgång till solsängar.
-
Viss personal i receptionen.

Bekräftad gäst: 2019-12-02


7 av 10

+
Bra placering till aktiviteter
-
Att man får rätt rum o inta skall vänta till nästa dag

Bekräftad gäst: 2019-11-25


9 av 10

+
-

Bekräftad gäst: 2019-11-18


9 av 10

+
Bra mat och vänliga och hjälpsamma, rent och snyggt
-
När vi kom så var inte vår extra säng iordningställd så vi fick vämta på detta och klockan var då mitt i natten och man vill bara gå och lägga sig. De reserverar 2400 diram vilket är en ganska stor summa, man får tillbaka det som man inte ätit för men ändå.

Bekräftad gäst: 2019-11-04


Omdömena baseras på enskilda resenärers inlägg hos TripAdvisor (konsumentsida för resor och hotell). Dessa resenärer kan ha rest med annan arrangör eller individuellt. Apollo tar inget ansvar för innehåll eller bedömningar.


Genomsnittliga omdömen

  • 4,5/5 Läge
  • 4,5/5 Sovkvalitet
  • 4,5/5 Rum
  • 4,5/5 Service
  • 4/5 Standard
  • 4,5/5 Renlighet

87% av resenärerna rekommenderar

6336 omdömen
Utmärkt
 
3710
Väldigt bra
 
1675
Bra
 
528
Mindre bra
 
223
Underkänt
 
200

5 senaste omdömen

2020-08-20

Inlägg av leoh961

Bra hotell, men oerhört trångt på stranden

Vi börjar med det positiva -enorm frukostbuffé - fräscha rum -väldigt bra läge i det fina Jumeriah (om än väldigt turistigt) -fint skött -flera restauranger och barer Det lite mer negativa -trångt på hotellets förhållandevis lilla strand -samtliga rum har inte havsutsikt(cirka hälften saknar detta) -lyhört -maten är sådär, om än finns det mycket att välja på, MEN grunden är oftast likadan. Allmänt om Dubai Dubai är en otroligt häftig stad med många möjligheter. Att åka Taxi kostar inte skjortan(billigt alltså) och att handla kläder i vissa även fina butiker är samma pris som Sverige. Finns bra möjligheter till nattliv samt även det lugna då många spa finns i området. Jumeraih är extremt välskött. Nästan FÖR rent. Vill man bo på hotell i Dubai är jumeraih det säkraste alternativet.

 
2020-02-02

Inlägg av cahag2019 Stockholms län, Sverige

Fantastiskt hotell vid stranden

Fräscha rum. God frukost. Bo i ett executive room och få frukost plan 9. Även afternoon Tea och happyhour plan 9. Detta var dock något vi lade till. Toppenservice över lag. vi bodde plan på plan 8 med utsikt över hav o solnedgång. Hotellet har 10 våningar där det bla finns en skybar.

 
2020-01-03

Inlägg av Chrille41 Stockholm, Sverige

Toppen läge !

Ett hotell med högsta kvalitet kundservice, god mat, pool, gym, nära till havet Nyårsfestlighet och allt annat. Viktigt få utsikt på vänster sida med finare utsikt mot Jumeirah Beach. Toppen !!! Definitivt favorit !!

 
2019-11-28

Inlägg av Jonte8780 Stockholm, Sverige

Super missnöjda

Vi anländer till Hilton Dubai Jumeraja kl:01.30 I disken står det två män som tar emot oss. Vi säger att vi heter Wallin och att vi beställt via TUI. De behöver då se en voucher eller bekräftelse. Det står tydligt på bekräftelsen att vi ska bo på hotellet from 2019-11-13 tom 2019-11-19. Dessutom står det att vi ska ha helpension och även ha ett rum med havsutsikt och med bäddsoffa. De båda killarna verkar efter en stund fundersamma och kan till en början inte hitta vår beställning. Vi går och sätter oss, vi är extremt trötta och vill bara gå och lägga oss. Efter en stund får vi komma tillbaka till receptionen och de säger att de har löst ett rum till oss. Vi blir extremt lättade eftersom att det är en mardröm och få höra att de saknar bokningen. Ännu ett fel utav personalen är när vi får välkomstpappret och där det står att vi ska ha halvpension, vi får förklara ännu en gång att vi ska ha helpension. Vi får ett rum som ligger på 6,e våningen med utsikt och även med utsikt över en gammal tomt och övergiven bakgård/parkering. Det ser inte roligt ut men vi har dock även havsutsikt som det står i vår bekräftelse. Badrummets dusch av-på stängare har ramlat ner i badkaret. Dessutom flagnar det av vitmålafärg när man tappar upp vatten i badet. Våra sängar var stenhårda och vi hade svårt att sova plus att vi fick båda ont i våra ryggar. Tiden gick och vi närmar oss den sista dagen innan avresa. Vi ska som vanligt gå och äta och har i detta skede valt att gå till restaurang Heart- breakers som ligger nere vid havet och där vi varit flera gånger. När vi ska betala ska vi enbart betala för drycken eftersom att vi har helpension, men då kommer servitören och säger till oss att vi inte har tillgång till helpension längre och att vi ska checka ut redan idag. Vi får en chock och blir super-stressade, vad är det som händer??? Jag ber att få prata med någon i receptionen och de uppger att vi endast är bokade till den 18,e, alltså dagens datum. Vi säger då till receptionen att vi har bekräftelse och ska bara gå upp på rummet och hämta den. Servitören vill att vi ska betala hela summan på plats eftersom att vi inte längre har något rum och då säger vi att de får vänta tills vi har varit uppe på receptionen. Tyvärr så fungerar inte våra kort till rummet eftersom att vi är utloggade, så tillbaka till receptionen och sedan tillbaka till vårat hotellrum för att hämta bekräftelsen. Detta tar enormt mycket tid och även en hel del energi och tyvärr tar det mycket tid av vår sol-tid eftersom att det är sista dagen och vi ska tillsammans försöka få ligga i lugn och ro och bara njuta av solen. Väl nere i receptionen igen träffar vi en kvinna och hon frågar hur det är och vi säger att vi är extremt upprörda. Hon ber att få se ser på bekräftelsen och säger efter ett tag, att jag ber så mycket om ursäkt men det är vi från hotellet som gjort ett fel. Jag ser er voucher helt klart och tydligt och där står det att ni ska åka imorgon den 19,e och ni har också fått fel rum ni skulle ha ett rum på andra sidan som normalt sett brukar vara finare. Vill ni byta rum??? Enligt oss ville vi bara komma ut och sola så vi sa att det går bra så länge det fungerar med helpensionen och att nycklarna till vårat rum fungerar. Vi går tillbaka till restaurangen och de ber så mycket om ursäkt för allt besvär och fixar med notan och vi kan till slut gå till våra solstolar, men tyvärr så börjar solen redan gå ner och vi har förlorat mycket tid och energi. Senare på kvällen när vi sitter ute på balkongen kommer en värdinna och knackar på vår dörr, hon säger att det är en kaka för allt besvär. Jag tar med denna kaka när vi ändå ska gå ut och äta och frågar i receptionen vad denna kaka ska vara bra för, då svarar receptionen att det är en välkomstkaka för alla som kommer till hotellet. Det känns helt sjukt hela situationen och att man har mage att samtidigt be om ursäkt efter allt och hur man har behandlat oss med en liten kaka???, man vet inte om man ska skratta eller gråta. Eftersom att vi ska åka redan tidigt på morgonen nästa dag ca 04.30 så bestämmer vi oss för att vi ska checka ut innan läggdags för att minimera alla eventuella problem som lätt blir då man ska iväg. Tyvärr har receptionen slarvat bort vår bekräftelse och de har inte heller gjort någon kopia. Dessutom så drar man vårat kort för alla utgifter under veckan som gått och allt ska vara lugnt inför vår tidiga resa hem. Då kommer de manliga personalen som var i receptionen när vi först kom till Hilton, han börjar då säga att det är inte alls Hiltons fel utan det är researrangören som inte har skickat tillbaka vouchern till hotellet i tid utan den kom först idag. Vi bara tittar på varandra jag och min fru och undrar varför han uppenbarligen ljuger? Väl på morgonen säger mannen i receptionen att han ska maila kvittot på alla våra köp på hotellet och drar kortet en sista gång. Väl hemma får vi en chock när vi får fram vårat Centurion, American Express besked där det står att Hilton Dubai har dragit två gånger. Dessutom har det inte kommit något kvitto till vår mail. Vi är vana resenärer och reser ca 1-2 gånger varje månad. Vi har varit i Dubai 8 gånger och har aldrig varit i närheten av den nonchalans, oordning som finns på detta hotell. Det säger naturligtvis väldigt mycket om ledningen och att det inte fungerar. Vi är mångmiljonärer och har även arbetat med olika storheter som tex Berhard Arnouldt och har därmed en kompass i oss att vi har högt ställda krav och brukar ofta vara inbjudna på röda mattan vid speciella händelser runt om i världen. Oftast brukar vi tas emot som kung och prinsessa vart vi än kommer, men inte till Hilton heller. Dessutom är vi företagsledare med över 800 anställda och är inte vana att man behandlar oss på detta sättet, och det ska naturligtvis inte handla om hur mycket pengar man har eller vilken status du har men ändå så ska man kunna begära som kund en ärlighet, en ödmjukhet och ett engagemang. Inget av detta finns på detta hotell. Vi kommer i fortsättningen välja de finare hotellen som vi är vana vid som tex Ritz, Mandarin, Atlantis mm. Det finns en hierarki även bland 5 stjärniga hotellen, tro oss!

 
2019-11-14

Inlägg av Gonten

Bästa läget i Dubai

Hilton är ett av de lite äldre hotellen på Jumeirah men läget är bland de allra bästa och servicen riktigt bra. Utöver det finns det förutom pooler bra restauranger och närhet till havet en riktigt bra executive lounge om man väljer något av de lite dyrare rummen. Personalen i loungen var helt underbara och tog väldigt väl hand om både mamma pappa och vår 9månader son.