1. Flyg & hotell

  2. Boendeval

  3. Tillval

  4. Uppgifter

  5. Bekräfta

  6. Bokat

Kundomdömen om Dukes Dubai

Apollogästers omdömen
Omdömen på TripAdvisor
Här ser du våra egna Apollogästers omdömen om hotellet. Omdömen samlas in via Reevoo, en oberoende tredjepartstjänst.
Övergripande bedömning
 
8,4 / 10
Städning
 
8,0 / 10
Service
 
8,8 / 10
Faciliteter
 
8,6 / 10
Mat och dryck
 
8,5 / 10
Rum/lägenhet
 
7,9 / 10
Motsvarade förväntningar
 
8,4 / 10
Korrekt beskrivning online
 
8,5 / 10

10 senaste omdömen


10 av 10

Ulrika,
Fagersta

+
Läget, närheten till stranden och poolen. Bra utbud på frukosten och lunchen.
-

Bekräftad gäst: 2019-01-09


8 av 10

Malin,
Jönköping

+
Personalen.
-
1. Städningen: dåligt utförd så de var liksom stökigt när vi checkade in. Städningen kunde pågå till kl.18.00 vilket gjorde att vi fick tacka nej till städning en dag för att vi var tvugna att göra oss iordning (kl var då 17.30). En annan dag kom vi när de höll på (kl var då 17.30) så vi fick gå en promenad tills de var klara. Super dammigt under sängen, som att man inte dammsugit där på flera månader. Kaklet i badrummet helt flammigt. 2. Trasigt: Påslakan i sängen var hål i. När vi hade checkat in och kom upp till rummet så läckte toaletten, så det första vi fick göra var att gå ner till receptionen igen för att be dem att laga den då golvet i badrummet blev något blött. 3. Matförgiftade: jag är gravid så redan där blir jag begränsad till vad jag kan/får äta. Höll mig till dessa men blev ändå matförgiftad och låg en natt och kräktes på rummet. Maximal otur men med alla andra punkter så blev man väldigt irriterad, lite som pricken över i:et. 4. Planet landade och var framme i Dubai 6.30 och vi fick inte checka in innan 11. Det borde man väl ha gjort en deal apollo med hotellet tänker jag. De sa till mig att de kan dröja till 15.00 från hotellets sida. Det är man ju sådär pepp på när man anländer så tidigt efter flera flyg. 5. Barnpool: stod att de skulle finnas barnpool, men de som fanns var en ”lazy river” som var 60cm djup som var en ström där man skulle åka på flytringar. Med en kille på 1,5år så tänker man att barnpool är något annat. Så bättre beskrivningen på det vore bra. 6. Att dricka till maten som ingick i halvpensionen var helt sjukt dyrt. 1liter vatten kostade nästan 100kr. Och med vetskap om att vi hade 2l vatten som vi fick till rummet gratis varje dag så kändes det absurt. Men man plockar ju inte heller med sig vatten ner i restaurangen...

Bekräftad gäst: 2019-01-09


8 av 10

Lena,
Hindås

+
Vänlig och hjälpsam personal , allt från städning till management. Tillgång till 3 restauranger, alla hade jättebra mat. Fin inomhuspool och utomhuspool samt närheten till stranden.Vi kom
-
Kunde finnas lite fler krokar i badrummet att hänga handdukar på. Kids club hade avgift för barn efter 1 timme. Borde vara gratis gör alla barn tex under 12 år.

Bekräftad gäst: 2019-01-09


7 av 10

,

+
Utsikten
-
Servicen vid poolen var inte bra. De var väldigt sura och nonchalanta när man ville beställa något.

Bekräftad gäst: 2018-11-26


9 av 10

Robert,
Norrkoping

+
Mycket fint
-
Tyvärr fick vi inte vad vi hade bokat, hade bokat med balkong och fick utan efter två dagar fick vi balkong och på det viset missade vi två dagar av vår semester. och när vi fick den lägenheten var det ingen vidare utsikt.

Bekräftad gäst: 2018-11-13


10 av 10

Maria,
Norrköping

+
Jättebra service. Trevlig personal. Fantastiskt god mat.
-
Städningen av rummet utfördes mestadels sent på eftermiddagen. Hade varit önskvärt att rummet städades mitt på dagen och inte når man skulle göra sig ordning för middagen på kvällen. Trots att vi bokat rum med balkong fick vi rum utan balkong. Först sent på dag två fick vi byta rum. Förlorade mycket tid pga detta.

Bekräftad gäst: 2018-11-13


7 av 10

,

+
Servicen
-
Bättre mat

Bekräftad gäst: 2018-11-12


9 av 10

Mimmi,
Stockholm

+
Poolen och maten
-
Större rum

Bekräftad gäst: 2018-11-07


9 av 10

Göran,
Barsebäckshamn

+
Läget!
-

Bekräftad gäst: 2018-11-04


10 av 10

Morten,
København

+
Servicen
-
På trods af, at vi kom 4. Og derfor skulle gøre brug SF de 2 ekstra sove pladser der var på hotelrummet. Var de ikke klar gjort ved ankomst. ( kom kl 01.00) der var heller ikke håndklæder ect. Lidt ærgerligt at skulle vente Ca 40 min. Før det blev fikset.

Bekräftad gäst: 2018-10-22


Se alla omdömen

Omdömena baseras på enskilda resenärers inlägg hos TripAdvisor (konsumentsida för resor och hotell). Dessa resenärer kan ha rest med annan arrangör eller individuellt. Apollo tar inget ansvar för innehåll eller bedömningar.

Genomsnittliga omdömen

  • 4,5/5 Läge
  • 4,5/5 Sovkvalitet
  • 4,5/5 Rum
  • 4,5/5 Service
  • 4/5 Standard
  • 4,5/5 Renlighet

0% av resenärerna rekommenderar

1308 omdömen
Utmärkt
 
817
Väldigt bra
 
256
Bra
 
124
Mindre bra
 
58
Underkänt
 
53

5 senaste omdömen

2019-01-19

Inlägg av kerstina_12 Lovisa,Finland

Semester i garanterad behaglig värme

Ett mycket trevligt hotell med härlig personal,supergod mat,som var vackert framsatt,vackert poolområde,bekväm säng,rummet ok,härlig lobby,privat beach....nice💕 Vi har absoluta inget att klaga och jag kan varmt rekommendera detta hotell.

 
2019-01-01

Inlägg av kleopatramitras Stockholm, Sverige

Hur kan detta hotell få kalla sig 5-stjärnigt????

Vi har rest världen över och betalar gärna de där extra för att få just den totala lyxiga upplevelsen under semestern som man förväntar sig att ett 5-stjärnigt hotell står för, inte allra minst i Dubai!!! Detta var något av det värsta jag varit med. Katastrofal service, oerfaren personal, mat kunde man få beställa fem gånger om och den dök ändå inte upp eller så fick man vänta 1,5 timme. Noterade att en dag under vistelsen så hade man flertalet personer i ledande positioner ute på golvet i restaurangen och förhoppningen var då att man skulle se en förbättring, att man skulle organisera och strukturera sin personal... det blev om möjligt rörigare. Felbedtällningar, personal fladdrade bara runt som yra höns och såg ut som stora frågetecken. De flesta hälsade knappt och/eller så blev man nonchalerad trots att man sökt kontakt i 30min. Obegripligt jäkla undermåligt!!!

 
2018-11-15

Inlägg av jessaengstrom Borlänge, Sverige

6 nätter och de flesta av dagarna spenderades på hotellet

Fint hotell som har allt en resenär behöver. Pool, strand, även inomhuspool, en ”lazy river” pool, schysta barer, en fantastisk indisk restaurang med en dold utomhusservering, bar och restaurang vid vattnet med livemusik, champagnebar. Hotellet andas lyx och jag återkommer gärna. Det finns tre restauranger att välja på: Strandrestaurangen, på dagen serveras enklare poolrätter, på kvällen är der en grillrestaurang. Brittiska huvudrestaurangen som ligger i huvudbyggnaden Indisk restaurang högt upp i byggnaden. Alla restauranger serverar alkohol, men även goda mocktails (alkoholfria drinkar) Nedanför poolen finns en strand och en strandbar. Jag kom dock att hänga mest vid poolen. Det var rätt mycket folk under helgen, men under vardagen var det lugnare. Vill man ha bäddarna närmast vattnet får man gå dit tidigt på morgonen. Pingisbord står vid poolen för den rastlöse.

 
2018-01-07

Inlägg av 755niklasa Stocksund, Sweden

Katastrof

Aldrig mer detta hotell. Har varit över hela världen och bott på över 50 olika 5-stjärniga hotell. Men detta var absolut det sämsta. Servicen var usel. Ingen hade koll på något. Virrigt! Incheckningen tog över 1 timme. Frukostmatsalen var som att springa omkring på ett maraton. Utspritt. Att äta vid poolbaren kunde ta över 2 timmar. Fel saker kom och fick skickas tillbaka. Antalet solbäddar var bara för hälften av gästerna. Innebar att alla körde klassiska att springa ned tidigt på morgonen för att boka sängar. Sängarna luktade surt. Fick byta kuddar och täcke 2 ggr utan att det blev bättre. De lyckades även med att ta och slarva bort min dotters kudde som hon har haft med sig på resor i 17 år. Frågade alla på hotellet och alla sa ” återkommer om 5 min”. INGEN återkom. Total kaos. Hotellet kändes inte nytt utan var redan slitet. Nä, sparka hela ledningen och börja om.

 
2019-02-20

Inlägg av Annie C Fareham, Storbritannien

Dukes; a jewel in Dubai’s crown

With all the amazing hotels in Dubai, choosing ‘the one’ is very difficult. We hadn’t been to Dubai before so everyday for a month I chose a new one. Exhausted from looking, up popped Dukes Dubai. Quintessentially British, an exact copy of Dukes of London, the Khyber Restaurant, an exact copy of The Khyber in Mumbai, the lazy river, the biggest infinity pool in Dubai, it’s private beach, it’s position on the Palm and my heart skipped a beat. Then up popped a picture, the beautiful foyer with the exquisite Swarovski Chandelier dominating and shining down on the most elegant reception area I had ever seen. I booked straightaway with Love Holidays. I read mixed reviews that were poles apart and vowed I would write an honest review on my return from my experience. Being on the trunk of the Palm it is ideally placed to go sightseeing in any direction. It is approx 20 minutes from the airport by taxi. The drop off area at the hotel was stunning and the staff, immaculately presented, opened the car doors for us, greeted us with a smile and took charge of getting our cases so we could check in. Those cases were in our room when we got in there. The foyer was more beautiful than any picture. It brought more than one tear to my eye. The reception staff were extremely professional and had everything for us and had upgraded us to an Executive suite. We were slightly overawed by the opulence and attention to detail and that continued when we entered our ‘suite’ with a lounge, kitchen, bathroom, bedroom and two separate balconies. There were separate air con controls for the lounge and the bedroom. With complimentary dressing gowns and slippers and Elemis toiletries in normal sized bottles, my shower gel, shampoo, conditioner and body lotion were not needed. The views from the balconies were beautiful. There was building going on on the other side of the hotel but that is normal in Dubai,and the Hotel did everything they could to put people on the side we were on. We booked a half board package which included breakfast and either lunch or dinner in the grand GBR restaurant. The food was outstanding and the choice was huge. It was buffet style which we enjoyed as we could see everything on offer and try things we may not have done if it was on a menu only. Again, the waiting staff and chefs were fabulous. The queues in the morning for breakfast were only creative when huge amounts of guest all arrived between 10 am and 10.45 am. Breakfast is from 6 am until 11 am so if you are there before 10am, this won’t be an issue. The Khyber Restaurant and West 14th have 150AED credit and you pay for anything over that but all drinks are charged for except fruit juices and tea/coffee at breakfast which is fine. The guest relations desk was always ready to help with anything and I would always chat to them when walking by and they were always interested in what I was doing that day. Sofia Lachguer was extremely approachable and we were good friends by the time I left. There was also a lad that helped in the reception area who was also friendly and very pleasant. It is difficult though because everyone was kind. The customer care was outstanding, not the fake ‘customer care course’ type of care which is so apparent in the U.K. now but a genuine care and a feeling that they are all very proud to be working at Dukes, Dubai which is a huge asset for the company and they are very lucky to have them. The rooms are clean and bedding and towels are changed daily although I didn’t request that on a daily basis as didn’t find it necessary. Room service was also prompt and presented beautifully. The club sandwich was particularly a favourite of mine. We ate at The Khyber for my birthday and the food and setting of the restaurant was amazing and they presented me with a box of chocolates because it was my birthday. The West 14th is a wonderful place for steaks and the setting and views are both beautiful. The beach, pool and gardens are stunning and the inside pool/gym is fabulous with stunning views. Were we sad to leave? Oh yes, very sad but we knew we had made an excellent choice and will definitely go back, as long as they upgrade us to room 433 😉. My advice would be to contact the hotel before or after you book as there are many different rooms, suites and apartments and I have noticed that they are described slightly differently on holiday operators sites. I have informed the hotel of this. This, of course, is our experience. I have been as honest and fair as possible, which is what I wanted when I looked for reviews. Everyone is different but this hotel far exceeded our expectations. All I know is, if you are unhappy with something, just tell them, they will do anything to help. Don’t wait until you get home and moan without giving them a chance to put it right. I do think that the Hotel management should look at putting on a few extra staff to help with breakfast though. Not a criticism, just an observation. Thank you to everyone at Dukes, Dubai. Sorry it’s so long but if this helps someone make a decision on whether this hotel is for them or not, then it was worth my time. See you again Dukes, Dubai. 😘