Kundomdömen om Ajman Saray, a Luxury Collection Resort

Apollogästers omdömen
Omdömen på TripAdvisor
Här ser du våra egna Apollogästers omdömen om hotellet.
9,3 av 10 baserat på 69 omdömen
Övergripande bedömning
 
9,3 / 10
Städning
 
9,7 / 10
Motsvarade förväntningar
 
9,3 / 10
Mat och dryck
 
8,1 / 10
Rum/lägenhet
 
9,5 / 10
Service
 
9,7 / 10

Senaste omdömena


10 av 10

+
-

Bekräftad gäst: 2024-03-18


8 av 10

+
Rummet och den mycket trevliga personalen
-
Bättre nivå på buffén

Bekräftad gäst: 2024-02-21


10 av 10

+
Definitivt personalen! Dom ville alltid gå det extra steget för oss och va jätte trevliga
-
Som sagt maten på buffén…

Bekräftad gäst: 2024-02-03


8 av 10

+
Rent, fräscht. Bra service.
-

Bekräftad gäst: 2024-01-10


10 av 10

+
Fantastisk Personal! Men ge dom bättre arbetsvillkor/arbetstider.
-

Bekräftad gäst: 2023-12-11


10 av 10

+
Väldigt vänlig och hjälpsam personal. Det är en luxig, avslappnande, lugn miljö.
-
Vi är jätte nöjda.

Bekräftad gäst: 2023-11-06


10 av 10

+
Personalen och läget
-

Bekräftad gäst: 2023-04-08


8 av 10

+
Personalen, bemötandet, service, barnvänligt
-
Saknade att barnpool inte låg vid vuxenpool, för krångligt att vara där och inte optimalt allts. Frukost och kvällsbuffé inte hög standard som man förväntade sig.

Bekräftad gäst: 2023-03-22


8 av 10

+
Rum, strand
-
Meny på restaurangerna. Polområdet hade skugga merparten av dagen. Trångt på stranden

Bekräftad gäst: 2023-03-13


9 av 10

+
Service
-

Bekräftad gäst: 2023-03-08


Omdömena baseras på enskilda resenärers inlägg hos TripAdvisor (konsumentsida för resor och hotell). Dessa resenärer kan ha rest med annan arrangör eller individuellt. Apollo tar inget ansvar för innehåll eller bedömningar.


Genomsnittliga omdömen

  • 4,5/5 Läge
  • 4,5/5 Sovkvalitet
  • 5/5 Rum
  • 4,5/5 Service
  • 4,5/5 Standard
  • 4,5/5 Renlighet

91% av resenärerna rekommenderar

1802 omdömen
Utmärkt
 
1268
Väldigt bra
 
330
Bra
 
104
Mindre bra
 
46
Underkänt
 
54

5 senaste omdömen

2019-06-26

av mahir_s92 Helsingborg, Sverige

Vistelse som kunde förväntas lite mer av ett hotell med 5 stjärnor

Familjen precis hemkommen från en 10 dagars semester från Ajman. Ett stort tack till Yasser som räddade vår semester. Det var tack vare honom som semestern verkligen kändes som en semester. Rummet på 7 våningen var utmärkt! Havsutsikten helt magisk. Bortsett från detta finns det saker som kunde varit bättre. Till exempel var maten väldigt enformig och detta förväntar man sig inte när hotellet har 5 stjärnor. Personalen överlag var hyfsade. I recensionerna framgår det oftast att solstolarna är upptagna och att man måste vara nere i god tid för att få plats. Detta problem upptäckte inte vi. Vi gick ner vid 7-8 tiden på morgonen och det fanns platser att välja. Återigen, stor tack till Yasser och hotellet bör vara rädd om en sådan serviceminded person!

 
2019-01-24

av 534fredrikb Stockholm, Sverige

Fantastiskt hotell!

Vi var här i två veckor i december och hade det fantastiskt! Servicen är superbra, framförallt på strandbaren, där vi alltid blivit bemötta med ett stort leende och fått oklanderlig service! Personalen springer även runt till solstolarna hela dagarna för att ta upp och leverera beställningar. Rummen är stora och bekväma, mkt bra städning och hela hotellet uppfattas som rent och fräscht. All personal vi kom i kontakt med har verkligen gjort en kanonjobb och inget är ett problem! Den enda personalgrupp som lämnar lite att önska är de i receptionen där vi inte tycker att de når upp i samma servicegrad som resten. Alla verkar dessutom älska barn och jag tror inte vår 2,5 åriga dotter någonsin fått så mycket uppmärksamhet som hon fick här. Ibland fixade servitören/servitrisen en kopp glass till efterrätt, ibland en varm choklad, trots att det inte ingick. Kom ihåg att besöka de andra restaurangerna på hotellet också, både grillrestaurangen och den arabiska restaurangen serverade fantastisk mat! Har du all inclusive så får du avdrag på notan motsvarande buffén så det blir inte så dyrt att testa. Vi brukar sällan återvända till ett och samma resmål då det finns så mycket i världen att upptäcka men hit skulle vi gärna åka igen!

 
2018-01-28

av 13pial

Lyx och vänlighet

Andra vistelsen på detta hotellet och det är så fint. Bra rum, fin strand och poolområde. Blev uppgraderad till en jättefin svit. Personalen väldigt serviceinriktade och vill gästernas bästa. Bra utbud vid frukosten och i poolbaren.

 
2017-11-18

av Jonte8780 Florida Keys, Florida

Absolut inte ett 5 stjärnigt hotell

Vi är ett par som reser mycket och besöker ca 60 olika hotell per år och Dubai är en av favoriterna och då Atlantis The Palm. Nu denna gången ville vi testa ett All Inclusive hotell. Det finns mycket att säga om detta hotell och här kommer bara några saker. Eftersom att vi åkte med Tui så fick vi inte själva välja om vi ville ha havsutsikt så naturligtvis hamnade vi på andra hållet, bilden talar för sig själv. Det vi däremot gjorde var att vi ändrade våra ekonomi platser till Business Class (4 personer 20.000:- extra) Men det var det värt. Städarna som hade hand om vårat rum kom varje dag ca 17.30,då det var tid för oss att gå tillbaka till våra rum, ingen höjdare. Det var extremt dåligt redan vid incheckningen då vi är vana att få band som man kan ha runt handleden så att alla vet att man har All Inclusive, men inte här....här fick man istället ett litet papper där det stod att vi var berättigade till All Inclusive och denna skulle man ha med sig (Alltid) Det var också helt fel information man fick vid incheckningen över vilka drinkar som ingick och beställde man utanför sortimentet var man tvungen att betala extra, inget konstigt med detta. Tyvärr så fick vi inte reda på vid näst sista dagen att man kunde beställa förutom Pina Colada och Mojito även andra drycker som ingick, här sa varenda person man frågade olika saker. Dessutom läste vi att det skulle vara olika teman varje kväll i deras buffe restaurang, något som vi absolut inte kunde förstå eftersom att det såg i stort sett likadant ut varje kväll, med några små variationer. Maten var inte heller den absolut bästa, tyvärr! Något som vi ändå trodde eftersom att man läst alla bra recensioner och samtidigt Dubai eller Ajman brukar kunna leverera. Samma sak om man ville beställa champagne till frukosten, fick man olika svar; Några sa att det var slut och några sa att absolut det ska vi hämta och så kom man aldrig med någon Champagne. Dessutom var det otroligt mycket små flugor överallt i matsalen vilket satte sig på maten och det såg inte något aptitligt ut alls. Vid Poolen kom inte solen fram förrän vid 11.00 tiden, kan vara bra för er som aldrig varit här tidigare. Ett måste (Även om man nu inte fick förboka solstolar, vilket vi också fick reda på sista dagen) Var att gå upp ca 06.00 för att gå ner och sätta ut handdukarna. Tyvärr så var det massa ryssar på hotellet som inte bryr sig ett dugg om du har lagt några handdukar på solstolarna utan de tar dessa ändå, så det blev inte så roligt för oss och många andra som "trodde" att de hade bokat och fick en rätt så sur min när de kom till sina solsängar för att inse att de var tagna, tyvärr var personalen så pass rädda för dessa människor att de inte vågade säga emot, så man fick snällt gå till någon annan plats....vilket inte var lätt med tanke på att vid 08.00 tiden var ca 80 % redan paxat. Den känslan man fick (Framförallt på kvällarna) När man satte sig nere vid utomhusrestaurangen (Som också hade mycket utomstående och även lokalbefolkningen som kom) Och som betalade för allt, var att man inte var så sugen på att serva de som satte sig här. Det tog tid att dels få någon servitör till sig och när de väl kom fick man vänta extremt lång tid innan de kom, och efter en drink var de extremt osynliga. En annan sak var att det var extremt varmt i havet (Vilket var kanon ca 27 grader) Men de sista fyra dagarna blomma det i havet och det blev extremt brunt och såg skitigt ut. Till råga på allt så fick vi även olja under våra fötter, något man kan förstå när man bara tittar på olika sidor om hotellet och kan uppleva otroligt mycket båtar (Stora fraktfartyg) Och dessutom en hamn inte så långt från hotellet. En annan sak att notera att flygplatsen ligger bara ett stenkast från hotellet så för er som inte tycker att flygplans ljud är så väldigt trevligt (ca 1 plan var tredje minut) ska nog välja något annat hotell och destination. Det kan hända att vi har andra hotell att jämföra med och vi kan lugnt säga att vi kommer aldrig tillbaka till detta hotell. Vi är inga extremt krävande personer på något sätt, men har genom vår erfarenhet sett rätt så många hotell och har mycket att jämföra med. Det som kan sägas vara bra var en del av personalen som alltid hade ett leende på läpparna men detta räcker inte tyvärr och framförallt inte på ett 5 stjärnigt hotell som enligt vår mening enbart kan sägas inneha 3 stjärnor, på sin höjd.

 
2017-05-16

av Sofie L

Helt fantastiskt!

Bodde i ett dubbelrum utan havsutsikt vilket innebar utsikt mot gatan och en byggarbetsplats, det störde inte mig men det fanns möjlighet att uppgradera till rum med havsutsikt om man vill ha det. Maten på hotellet var fantastisk, de fanns flera olika restauranger samt en poolrestaurang som hade lättare luncher. En personlig favorit var 'all you can eat sushi' som var en kväll i veckan på en av restaurangerna. Ett mycket fint gym samt squash-bana. Det fanns gott om solstolar vid poolen samt på stranden, hotellet har en egen strand som är väldigt fin, tyvärr var det väldigt höga vågor och röd flagg när vi var där, men det gick att bada där det var lite grundare ändå. Läget är sådär, ligger inte jättemycket runtomkring, vi tog en taxi till Dubai Mall en dag vilket tog ca 1,5h. Servicen var mycket bra och rummen väldigt rena! Wifi på alla rum samt vid poolen.