Bra att veta om din bokning

Bra att veta om din bokning

Här finner du information om Min resa, avbokning utav resan och vårt avbeställningsskydd som hjälper dig ekonomiskt om du skulle behöva avboka resan.

Bokning

Du kan boka din resa på apollo.se eller hos våran kundservice på 0771-373737.

Kontaktinformation

Den som bokar resan står som huvudbokare. Eventuella ändringar eller avbokning ska alltid göras utav huvudbokaren (skriftligt eller muntligt). Det är viktigt att ett mobilnummer finns med på din bokning. Eventuella ändringar på din påbörjade resa skickas till dig via SMS eller via telefonsamtal. Det är därför viktigt att du har med dig den mobiltelefonen på din resa.

Skulle du olyckligtvis bli av med din telefon under resans gång så vänligen kontakta vår personal på plats med ett alternativt nummer som vi kan nå dig på.

Bekräftelse

Så snart du har genomfört din bokning så kommer du att få en e-post som bekräftar att vi har mottagit din bokning. Du hänvisas då till Min resa för mer information. Läs mer under fliken Min resa till höger på denna sida

Endast flygbiljetter

Apollo tillåter ej köp av endast flygbiljetter om du har för avsikt att paketera med eget hotell eller landarrangemang för vidare försäljning som paketresa. Vi tillåter inte heller köp av endast flygbiljetter för att sälja dessa vidare

Reservation för ändringar

Vi reserverar oss för att våra priser och andra upplysningar på apollo.se kan innehålla fel av olika tekniska orsaker. Eventuella fel kommer att uppmärksammas berörda kunder snarast efter att felet upptäckts, och ett eventuellt felaktigt pris kommer bli uppjusterat.

 

Min resa

Din bokning, resedokument samt annan viktig information hittar du genom att logga in på Min resa på apollo.se. Du loggar in med ditt bokningsnummer(8 siffror) och efternamn.

Här finner du en översikt på det som du har bokat, alla priser, betalningsinformation samt annan viktig information. Det är kundens ansvar att kontrollera att alla uppgifter på bokningen stämmer. Är det något som inte stämmer på bokningen så kontakta oss så snart som möjligt om detta.

Under Min resa kan du också beställa eller ändra tillägg på din bokning såsom transfer, mat på flyget, utflykter eller hyrbil.

Du hittar alltid en uppdaterad version av din bokning under Min resa.

När resan är slutbetald kommer biljetten att finnas tillgänglig under Min resa ca 14 dagar före avresan.

Du kan ladda ner biljetten som en PDF och skriva ut den. Eller ha den tillgänglig i din mobiltelefon.

För att checka in på flygplatsen så behöver du endast ditt bokningsnummer samt pass eller europeiskt ID-kort. Du kommer inte att få separata flygbiljetter via e-post. Biljetten visar din avresetid för din resa (alla tider är lokala). Blir det ändringar efter att biljetten har kommit så kommer du att få information gällande detta från oss via e-post eller via sms enligt de uppgifter som finns i din bokning.

Kort tid till avresan

Om du bokar en resa med kort tid till avresan så kommer din biljett finnas tillgänglig under Min resa så snart bokningen är betald.

Reguljära flygbiljetter

Har du beställt en resa med Emirates eller Qatar Airways så kommer biljetten (electronic ticket receipt) att skickas till dig på e-post ca 14 dagar före avresan. Har du inte mottagit en biljett senast 7 dagar före avresan så måste du ta kontakt med oss. Denna biljett kommer inte finnas tillgänglig under Min resa.

Det är viktigt att ditt namn på flygbiljetten är korrekt och stämmer överens med namnet i ditt pass.

Eventuella fel måste omedelbart meddelas till oss då du mottagit bekräftelsen. Ändringar gällande namn på bokningen kan därefter vara mot en kostnad för kunden. Vissa flygbolag godkänner inte namnändring vilket kan göra att man måste köpa en ny biljett ( kostnaden för den ursprungliga bokningen återbetalas inte).

Viktig information

Alla biljetter är värdepapper med unika bokningsnummer och lösenord och måste behandlas därefter. Ansvaret ligger hos dig som kund att inte dela med dig utav dessa uppgifter. Dom ekonomiska konsekvenser som det kan medföra står den resande för själv.

Av- och ombokningsskydd

Vill du känna dig extra trygg med din bokning kan du boka ett av- och ombokningsskydd här. När du bokar vårt av- och ombokningsskydd ingår fri ombokning, full ångerrätt i tre månader, överlåtelse av resan och mycket mer.

Avbokningsregler

Avbokning ska göras så snart ett hinder för resan uppstår. I resevillkoren finner du anvisningar för hur du ska gå tillväga vid avbokning. Eventuell återbetalning av avbokad resa sker till huvudresenären så fort alla nödvändiga handlingar är skickade till Apollo.

Om du inte kommer i tid till flyget avbokas alla delar av resan och ingen återbetalning av resans pris sker. 

Paket med flexibel reslängd och reguljärflyg är som regel inte ändrings- eller återbetalningsbara efter köp. Om leverantören tillåter ändring tillkommer en administrativ avgift och leverantörens ändringsavgift samt eventuell prisskillnad.