Kundomdömen om Fairmont Ajman
Övergripande bedömning | 7,8 / 10 | |
Städning | 8,3 / 10 | |
Korrekt beskrivning online | 7,3 / 10 | |
Motsvarade förväntningar | 7,0 / 10 | |
Faciliteter | 7,5 / 10 | |
Mat och dryck | 6,6 / 10 | |
Rum/lägenhet | 8,4 / 10 | |
Service | 7,8 / 10 |
Senaste omdömena
Stefan,
Örebro
Bekräftad gäst: 2022-03-30
Jeanette,
Lund
Bekräftad gäst: 2022-01-12
Maria,
Hägersten
Bekräftad gäst: 2022-01-12
Sandie,
Lund
Bekräftad gäst: 2022-01-02
Peter,
Lomma
Bekräftad gäst: 2022-01-02
Ulla,
Båstad
Bekräftad gäst: 2021-12-26
Lars,
Ljungby
Bekräftad gäst: 2021-12-26
Pawel,
Svängsta
Bekräftad gäst: 2021-12-26
Ann,
Mjölby
Bekräftad gäst: 2021-12-26
Johanna,
Gävle
Bekräftad gäst: 2021-12-22
Omdömena baseras på enskilda resenärers inlägg hos TripAdvisor (konsumentsida för resor och hotell). Dessa resenärer kan ha rest med annan arrangör eller individuellt. Apollo tar inget ansvar för innehåll eller bedömningar.
Genomsnittliga omdömen
-
Läge
-
Sovkvalitet
-
Rum
-
Service
-
Standard
-
Renlighet
0% av resenärerna rekommenderar
Utmärkt | 1914 | |
Väldigt bra | 513 | |
Bra | 193 | |
Mindre bra | 80 | |
Underkänt | 84 |
5 senaste omdömen
Bra hotell för familjen
Härligt hotell som erbjuder det mesta en familj behöver. Trevlig personal och bra service. Flera bra restauranger och barer. Fin strand med ett härligt pool område. Bar med access direkt från poolen. Stora fina rum. Allt är städat och väldigt välordnat. Fint gym med relativt bra utrustning.
Inger 5 stjärnigt Hotell
Detta var absolut inget 5 stjärnigt hotell. Åk inte hit om ni vill ha god mat och lyx. Maten var katastrof och man får samma mat varje dag. Maten serveras som i en skolmatsal. Det enda som var fint var stranden. Jag känner mig lurad. Detta var katastrof!
Inget 5-stjärnigt hotell
Bodde en vecka på Fairmont Ajman Tyvärr långt ifrån ett 5-stjärnigt hotell! Vi valde ett All Inclusive paket. Alla måltider serverades i samma restaurang och det var mer eller mindre samma rätter på buffén på både lunch och middag samtliga dagar. Tråkig uteservering bakom en häck där man inte ens såg havet. Och matsalen inne var väldigt omysig, som en skolmatsal. Ingen direkt service på personalen heller, då man fick jaga efter dom för att få dricka till maten. Rummet var helt ok. Dock väldigt hårda sängar, och en dusch med så lågt vattentryck att man knappt fick ur schampot ur håret.. Wifi funkade inte på rummet, utan barnen fick ligga på golvet vid dörren för att få lite täckning. Det fanns en bar vid poolen som nog var i 3-stjärnig klass…. Sämsta vi varit på. Det ingick ett par drinkar i All Inclusive, som samtliga var odrickbara. Vinet som ingick i All Inclusive var av sämsta sort, noll smak. Det fanns ingen glass, noll mysighet när mörkret la sig. Ingen belysningen, inga ljus, utan bara dött och trist. Personalen där brydde sig knappt om att säga hej eller ta någon beställning. Det fanns ingen underhållning nån av kvällarna på hotellet. Att nämna är att Ajman som ort är väldigt slitet och där finns inget att upptäcka. Vad var positivt ? Stranden var fin. Maten var bra förutom att det var samma rätter hela tiden. Skulle jag åka hit igen, svar Nej! Otroligt överprisat!
Härligt hotell men tappat lite av sin glans
Tredje gången vi besöker vackra Hotel Fairmont Ajman. 2018-2019, ett uppehåll förra året och nu har vi varit tillbaka igen 2021. Denna gången bokade vi flyg och hotell helt själva för att få det bästa. Men det är skillnad från då och nu. På plus-listan finns: - Alla härliga människor som ger utmärkt service, som alltid! - Vacker miljö - God mat i restaurangerna - Personal mätte temperaturen på oss så fort vi lämnade/anlände hotellet - All personal bar mask På minussidan finns: - Utbudet av mat i stora restaurangen är drastiskt neddraget, kommer ihåg att det tidigare var teman/kväll som vi uppskattade mycket - Gick ej att byta hotellrum - Gick ej att lägga till "all inclusive" på plats. Förstår inte varför? - Poolbaren stängde redan kl. 20:00 med magert utbud - Vår favoritställe Driftwood på stranden var stängd - Baren på terrassen (vån. 1) var stängd Trots att hotellet var fullbokat var attraktioner och utbud inte anpassat efter gästernas önskemål. Det kändes lite öde jämfört med utbudet vi haft tidigare år. Trots några minus vill vi höja två stjärnor OSAMA och FAINZA som förgyllde vår vecka till max! Deras service och välvilja att sätta guldkant på vår vistelse var mycket uppskattat! Även "Prince" och Panaah förgyllde tillvaron!
Lugnt, fint och gott
Ett mycket trevligt hotell strax norr om Dubai. Vi bodde där v9 med två tonåringar. Då var det väldigt lugnt, gott om plats. All personal var jättetrevlig, maten väldigt bra. Vi åt på den vanliga buffén flera kvällar utan att tröttna. Poolområdet är fint uppdelat i olika sektioner och stranden är jättefin. Rummet vi hade var super, deluxe dubbel eller något i den stilen. Omgivningarna är inte så intressanta, men det ligger flera olika typer av restauranger, apotek och mindre supermarkets utanför hotellet. Ca 30-40 min till Dubai med taxi, pris motsv ca 30-40 USD. Bra gym.
© TripAdvisor