Kundomdömen om Prestige Resort

Omdömena baseras på enskilda resenärers inlägg hos TripAdvisor (konsumentsida för resor och hotell). Dessa resenärer kan ha rest med annan arrangör eller individuellt. Apollo tar inget ansvar för innehåll eller bedömningar.


Genomsnittliga omdömen

  • 4,5/5 Läge
  • 4,5/5 Sovkvalitet
  • 4,5/5 Rum
  • 4/5 Service
  • 4,5/5 Standard
  • 4/5 Renlighet

0% av resenärerna rekommenderar

92 omdömen
Utmärkt
 
33
Väldigt bra
 
24
Bra
 
7
Mindre bra
 
8
Underkänt
 
20

5 senaste omdömen

2019-10-09

Inlägg av Kerstinekb Stockholms län, Sverige

Fint hotell utifrån och inifrån sett

Tjusigt hotell precis vid playan med underbar utsikt. Servicen i receptionen var snabb och suverän. Tyvärr var inte restaurangen den bästa, dålig frukost (precis samma en hel vecka) och en personal som inte vet vad service är. Vi satt ½-timme för att få beställa a la carte men ingen kom fram till oss varför vi gick.

 
2019-09-23

Inlägg av Carl H

Anläggningen ser bra ut men resten är under all kritik

Poolområdet är fint, många solstolar, salt och sötvattenspool och bra drinkar (när eller om de öppnar drinkbaren). Frukosten går knappt att äta. Om de finns mat på frukostbuffén så har du tur, men att den är varm kan du glömma. Slutade med att jag bara åt yoghurt. Poolbaren serverar goda pizzor, har du tur får alla i sällskapet maten samtidigt. Ölen är av väldigt låg kvalité, vinet desto bättre. Städningen är bra och de som städar vänliga. Resterande av personalen har lite att jobba på när de kommer till service och engelskan. Det finns en del att jobba på och 3 av 5 får de för läget, poolen och rummet. Annars 2 av 5. Det finns ett par restauranger runtom hotellet men det Albanska köket har en del att göra förutom pizzorna som de gör bra.

 
2019-09-16

Inlägg av sonia J Göteborg, Sverige

Elegant

Tjusigt hotell beläget alldeles vid havet. Gott om solstolar och bl.a. en helt underbar saltvattenpool. Stora luftiga rum och sköna sängar. Flott badrum. Spektakulär utsikt från balkongen. Återkommer gärna ❤️

 
2019-09-08

Inlägg av Ingemar A Göteborg, Sverige

Väldigt fint och tilltalande hotell på ytan men servicen är en ren paradi.

Ett på ytan ett helt underbart hotell. Stora rymliga rum, två egna stränder, stort poolområde, en fantastisk terrass mot havet där man kan avnjuta solnedgången. Så förutsättningarna för en trevlig semester kunde ju inte vara bättre. Men… Servicen på hotellet är en parodi. Först tror man att det är ett skämt. Sedan blir man irriterad. Men efter några dagar så har man absolut inga förväntningar. I beskrivningen av rummen står det att vattenkokare för te och kaffe finns på rummet. Detta stämmer. Det finns en vattenkokare. Det finns till och med kaffekoppar, fat, skedar och socker. Men det finns inget kaffe. Påpekade detta för städerskan som bara skakade på huvudet. Klagade i receptionen som var helt oförstående. Efter att i flera dagar ha påpekat det fortfarande inte finns kaffe på rummet kommer receptionen fram till att kaffe inte ingår. Fullständigt obegripligt. Frukosten. Det var inget fel på utbudet om detta bara hade varit på plats. Det var alltid brist på en eller flera saker. Inga tallrikar, inget bröd, inget smör, inga glas till juicen, ingen juice eller inga pannkakor. Frukosten var aldrig komplett uppdukad. Stod det tjugo personer och väntade på tallrikar så dukade de fram åtta tallrikar och tyckte sig därmed ha löst problemet. Servetter förkommer inte. Om man ber om en servett så kan man få en efter viss väntan men de lägger inte fram dessa så gästerna kan ta själva. Inte ens när man öppnade och släppte in sina gäster 07:30 lyckades ställa fram allting. Logistiken är häpnadsväckande dålig och det finns igen som känner minsta ansvar. Om man nu är ett sällskap som vill äta tillsammans på serveringen vid poolen där man serverar enklare rätter som pizza, hamburgare etc så kanske man skulle vilja tro alla i sällskapet kommer att få sin mat samtidigt eller nästan samtidigt speciellt som alla beställt samma rätt. Inte här inte. Man har ingen som helst ambition att servera alla i sällskapet ens under samma timma. Om man nu skulle vilja äta middag i hotellets restaurang så lockar de med en buffé för 12 euro. Det var den fattigaste buffé som skådats. När man frågar varför utbudet är så skralt så får man det eminenta svaret ”Det är ändå så få gäster som äter buffén”. Tro tusan det! På södra sidan om huvudbyggnaden finns en saltvattenpool skuggad av lummiga träd. Perfekt tänker man men icke. Som vanlig hotellgäst har du inte här att göra utan poolen är reserverad för gäster som bor svit. Det finns ingen information att du bör hålla dig borta härifrån. Inga skyltar. Det finns ingen informationspärm på rummen. Istället har man en anställd som på obefintlig engelska försöker schasa bort vanliga hotellgäster vilket leder till ideliga konflikter. Det finns 60 solstolar men ingen fick använda dessa och hotellet har definitivt inte sviter för 60 personer. Mycket dåligt! Vi den förbjudna poolen ordnar hotellet ibland bröllopsfester och det kan ju verka trevligt. På en albansk bröllopsfest ingår mycket musik. Hög musik. Men klockan tre på natten så är man hjärtligt trött på albanska schlagers. Speciellt när bröllopsgästerna redan lämnat festen och personalen planlöst går och plockar efter dem. Men killen som sköter ljudanläggningen är den enda som tar sitt arbete på fullt allvar. Han laddar på med nya låtar hela tiden och volymkontrollen den har bara ett enda läge, full blås så att de aldrig använda kaffekopparna på rummet står och hoppar. Man tar ingen som helst hänsyn till sina gästers behov av sömn. Nu kanske man tycker att en cocktail på i solnedgången vid sjutiden på kvällen på den vackra terrassen mot havet kan kompensera mycket. Här finns ju också en cocktailbar för gästernas trevnad. Man har också en lockande cocktailmeny Tills man försöker beställa. Då kan ha få en del besynnerliga svar. ”Vi öppnar inte förrän klockan tjugoett”. ”Vi har ingen bartender idag”. Vi har ingen is så kan inte servera något”. Sanningen verkar vara att personalen ser gäster som någon som bara är där för att besvära dem. Vid ett tillfälle tog man fram en högtalare och drog på full volym med albansk hip-hop. Som om inte detta var nog så var högtalaren dessutom sprucken och ljudet skar som knivar i öronen Men vad gör man inte för att hålla besvärande gäster på avstånd. Om vi planerar att åka tillbaka hit nästa år. Nä tror inte det.

 
2019-07-16

Inlägg av 39karolinab Göteborg, Sverige

Paradis med mycket serviceminded och hjälpsam personal

Toppenhotell med allt man kan tänkas önska. Fina poolområden och mycket fräscht. Gott om vänlig personal!! Extra stort tack till en mycket proffsig receptionspersonal och mycket vänliga och hjälpsamma servitörer på frukosten<3 Vi återvänder gärna till denna underbart vackra plats!